Plan edukacji religijnej dla klasy III szkoły podstawowej.doc

(131 KB) Pobierz
Plan edukacji religijnej dla klasy III szkoły podstawowej

Plan edukacji religijnej dla klasy III szkoły podstawowej

 

I. TRWAMY W NAUCE JEZUSA I NA MODLITWIE

Rok szkolny

Szkoła podstawowa nr ……                                                                                                                                                                                       Numer programu nauczania AZ – 1 – 01/1

Temat jednostki lekcyjnej

Przewidywane osiągnięcia ucznia podstawowe

Przewidywane osiągnięcia ucznia ponadpodstawowe

1.
Szukamy naszego miejsca
w świecie

Uczeń:

- wie, że w tym roku będzie poznawał treść i sens Eucharystii
- jest pozytywnie zmotywowany do pracy na katechezie

Uczeń:

- potrafi opowiedzieć do jakiej odpowiedzialności przygotowują się dzieci przez obecne zajęcia

2.
Nasz Pan daje nam dar nad darami

Uczeń:

- zna siedem sakramentów świętych
- pragnie przystępować regularnie do sakramentu pokuty i przyjmować często Komunię świętą (także w pierwsze piątki miesiąca)

Uczeń:

- potrafi powiedzieć, jakie sakramenty przyjął i może przyjmować.

3.
Całym sercem chwalmy naszego Pana

Uczeń:

- zna najważniejsze obrzędy poszczególnych części Mszy świętej
- pragnie pokonywać trudności dotyczące udziału w niedzielnej Eucharystii.

Uczeń:

- wie, że trudności w zachowaniu wierności
w uczęszczaniu na niedzielną Eucharystię są normalne

4.
Przygotowujemy się na spotkanie
z Panem

Uczeń:

- wie, jak rozpoczyna się Msza święta.
- potrafi zachować odpowiednią postawę na początku Mszy świętej.

Uczeń:

- pragnie aktywnie przeżyć spotkanie z Panem Jezusem obecnym w modlącej się wspólnocie

5.
Przepraszamy za grzechy i wielbimy Boga

Uczeń:

-wie, dlaczego na początku Mszy świętej przepraszamy Boga i ludzi
- potrafi odmawiać modlitwy spowiedzi powszechnej.

Uczeń:

- pragnie przepraszać i wybaczać, widzi konieczność pojednania.

6.
Słuchamy słowa, które pochodzi
z ust Bożych

Uczeń:

- wie, że podczas liturgii słowa słucha Jezusa Chrystusa
- potrafi odpowiadać podczas liturgii słowa

- pragnie uczyć się słuchać innych ludzi i Boga
w Jego słowie.

Uczeń:

- rozumie sens obrzędów liturgii słowa

7.
Wyznajemy wiarę i modlimy się z ufnością

Uczeń:

- potrafi modlić się podczas modlitwy powszechnej
- pragnie z wiarą przedstawiać Bogu potrzeby innych ludzi i całego świata.

Uczeń:

- wie, że człowiek potrzebuje innych ludzi i Boga i dlatego zwraca się do nich z prośbą

- potrafi samodzielnie sformułować jedno wezwanie modlitwy wiernych

8.
Uwielbiamy Boga
w liturgii eucharystycznej

Uczeń:

- potrafi odpowiadać na wezwania liturgii eucharystycznej (do „Oto wielka tajemnica wiary...)
- pragnie okazywać Bogu wdzięczność i uwielbienie podczas liturgii eucharystycznej.

Uczeń:

- zna naukę Jezusa o wdzięczności i wiąże ją z Eucharystią, zna znaczenie postawy ciała podczas liturgii eucharystycznej

 

9.
Pan Jezus daje się nam cały

Uczeń:

- zna modlitwy i postawy obrzędu Komunii świętej

- potrafi godnie i świadomie przyjmować Ciało Pańskie.

Uczeń:

- pragnie pojednania i z wiarą w uzdrawiającą moc Chrystusa przyjmuje Komunię świętą.

10.
Modlimy się do naszego patrona

Uczeń:

- wie, że św. Stanisław Kostka jest patronem dzieci i młodzieży
- pragnie być świętym

- wymienia cechy świętości

Uczeń:

- umie wyjaśnić, jak dzisiaj można być świętym

11.
Modlimy się na różańcu

Uczeń:

- wie, o której godzinie jest różaniec w jego parafii
- potrafi powiedzieć, jak korzysta się z różańca (paciorków) i jak odmawia się różaniec.

Uczeń:

- chętnie uczestniczy w modlitwie różańcowej

- zna tajemnice różańcowe


II. JEZUS WYJAŚNIA NAM PISMA

Temat jednostki lekcyjnej

Przewidywane osiągnięcia ucznia podstawowe

Przewidywane osiągnięcia ucznia ponadpodstawowe

12.
Czytamy Świętą Księgę

Uczeń:

- umie wyjaśnić, że Biblia jest najważniejszą księgą, bo jest Pismem od Boga.
- traktuje Biblię jako Księgę Świętą, słowo od Boga.

Uczeń:

- wie, jakie znaczenie ma umiejętność czytania
w życiu człowieka

- czyta samodzielnie Pismo święte i potrafi opowiedzieć

13.
W Świętej Księdze Bóg przekazuje nam swoje słowo

Uczeń:

- wie, że ludzie kiedyś celebrowali uroczyście czytanie słowa Bożego.
- potrafi przyjąć właściwą postawę podczas słuchania Ewangelii
- chce świętować niedzielę przez słuchanie słowa Bożego i przyjmowanie Komunii świętej.

 

 

14.
Bóg rozmawia z nami w liturgii słowa

Uczeń:

- wie, że Jezus przekazał swoją naukę Apostołom i uczniom, którzy ją spisali.
- potrafi wymienić kolejne części liturgii słowa: czytania, psalm, śpiew Alleluja, Ewangelia, homilia (kazanie), wyznanie wiary, modlitwa powszechna.

Uczeń:

- przyjmuje z wiarą słowo Boże podczas liturgii słowa jako naukę Jezusa Chrystusa przekazaną w Piśmie Świętym i wyjaśnianą przez kapłana.

15.
W liturgii słowa słuchamy Dobrej Nowiny o Jezusie Chrystusie

Uczeń:

- wie, że Ewangelia oznacza Dobrą Nowinę o uratowaniu człowieka od grzechu i śmierci
 

Uczeń:

- potrafi czynnie uczestniczyć (odpowiadać świadomie na wezwania) w liturgii słowa

- przyjmuje Dobrą Nowinę, ufa Dobru, które przynosi Jezus Chrystus

16.
Poznajemy przyjaciół Jezusa

Uczeń:

- ma intuicję „świętych obcowania” i zna pojęcie czyśćca
- chce modlić się „do świętych i ze świętymi” oraz za zmarłych.

Uczeń:

- umie wyjaśnić różnicę między Uroczystością Wszystkich Świętych i Dniem Zadusznym

17.
W Jezusie rozpoznaje...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin