Podziały terapii pedagogicznej.doc

(39 KB) Pobierz

Podziały terapii pedagogicznej

Wśród wielu rodzajów terapii można dokonać podziałów wynikających z uwarunkowań związanych z ich typem i organizacją. Najczęściej podziały te dokonywane są z uwzględnieniem:

 

1.    czasu trwania







 

krótkoterminowa

 

długotrwała

 

incydentalna

(np. naprowadzajaca)

 

2.    specyfiki postępowania





 

ogólnorozwojowa

 

specjalistyczna

(ze względu na zaburzenie lub kompleks zaburzeń występujących u dziecka)

 

3.    zakresu i złożoności zaburzenia





 

monosensoryczna

 

polisensoryczna

 

4.    formy uczestnictwa w zajęciach osób







 

indywidualna

 

grupowa

 

współuczestnicząca

 

5.    rodzaj interwencji  / formy







 

podtrzymująca

 

korygująca

 

wspomagającą

 

6.    styl pracy terapeutycznej





dyrektywna

 

niedyrektywne

(podążające za dzieckiem)

 

Dodatkowymi determinantami w terapii mogą  wynikać z ogólnego rozwoju

7.    ogólny rozwój













 

zahamowany

 

wycofany(dementywny)

 

opóźniony

 

nieharmonijny

 

w normie

 

przyspieszony

 

8.    uzależnienia wynikającymi z rozwoju psychofizycznego osób poddanych terapii





 

możliwości

 

potrzeby

 

 

 

W większości przypadków terapie pedagogiczne można określić, jako terapie mieszane, co uwarunkowane jest aktualnym stanem rozwoju, potrzebami i możliwościami psychofizycznymi dziecka.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin