Klasy-BN.rtf

(289 KB) Pobierz

Poniższy materiał podlega Klauzuli Ogólnego Dostępu (Open Game Content) i jest licencjonowany do publicznego użytku na warunkach Open Game License v1.0a.

KLASY BN

Adept

Kostka Wytrzymałości: k6.

Umiejętności klasowe

Oto umiejętności klasowe adepta (i atrybut kluczowy dla każdej z nich): Czarostwo (Int), Koncentracja (Bd), Leczenie (Rzt), Postępowanie ze zwierzętami (Cha), Rzemiosło (Int), Sztuka przetrwania (Rzt), Wiedza (każda umiejętność traktowana osobno) (Int), Zawód (Rzt).

Punkty umiejętności na 1. poziomie: (2 + modyfikator z Int) ×4.

Punkty umiejętności na każdym następnym poziomie: 2 + modyfikator z Int.

Właściwości klasowe

Oto właściwości klasowe adepta.

Biegłość w broni i pancerzu: Adept biegle posługuje się wszelką bronią prostą. Nie posiada biegłości w żadnym typie pancerza ani w żadnej tarczy.

Czary: Członek tej klasy rzuca czary objawień, pochodzące z listy zaklęć adepta (patrz dalej). Liczba dostępnych mu każdego dnia czarów jest ograniczona zależnie od poziomu zaawansowania w tej klasie. Podobnie jak kapłan, adept musi wybrać i przygotować dany czar. W odróżnieniu jednak od kapłana nie potrafi rzucać spontanicznie ani zaklęć leczenia, ani zadawania.

Aby przygotować lub rzucić zaklęcie, adept musi posiadać Roztropność wartości co najmniej 10 + poziom czaru. Skala Trudności rzutów obronnych na jego zaklęcia wynosi 10 + poziom czaru + modyfikator z Roztropności adepta.

Adepci, w przeciwieństwie do czarodziejów, nie uczą się nowych zaklęć z ksiąg ani ze zwojów, nie wymyślają ich również w trakcie badań. Zamiast tego medytują lub modlą się o nie, a otrzymują je za sprawą boskiego objawienia czy siły wiary. Każdy adept wybiera porę dnia, podczas której musi poświęcić godzinę na kontemplację lub modlitwę, by odzyskać dzienny dostęp do czarów. Czas spędzony na odpoczynku nie ma wpływu na to, czy adept może przygotować zaklęcia.

Podobnie jak inne postacie rzucające czary, adept może jednego dnia rzucić tylko ograniczoną liczbę zaklęć danego poziomu. Jego podstawowy dzienny przydział czarów podano w Tabeli: Adept. Ponadto adept otrzymuje premiowe czary na dzień, jeśli tylko ma wystarczająco dużą wartość Roztropności.

Kiedy adept otrzymuje 0 zaklęć danego poziomu (patrz Tabela: Adept), dostępne mu są jedynie czary premiowe (adept nieposiadający czarów premiowych danego poziomu nie potrafi po prostu rzucać tak zaawansowanych zaklęć). Czary premiowe adepta wynikają z jego Roztropności.

Każdy adept posiada święty symbol (służący za koncentrator objawień), nawiązujący do tradycji lub kultury.

Przywołanie chowańca: Na 2. poziomie adept może pozyskać chowańca, tak jak czarodziej czy zaklinacz.

 

Tabela: Adept

Poziom

Bazowa premia do ataku

Rzut obronny na Wytr

Rzut obronny na Ref

Rzut obronny na Wolę

Specjalne

Czary na dzień

 

 

 

 

 

 

0

1

2

3

4

5

1.

+0

+0

+0

+2

 

3

1

2.

+1

+0

+0

+3

Przywołanie chowańca

3

1

3.

+1

+1

+1

+3

 

3

2

4.

+2

+1

+1

+4

 

3

2

0

5.

+2

+1

+1

+4

 

3

2

1

6.

+3

+2

+2

+5

 

3

2

1

7.

+3

+2

+2

+5

 

3

3

2

8.

+4

+2

+2

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin