Zwierzeta.rtf

(984 KB) Pobierz

Poniższy materiał podlega Klauzuli Ogólnego Dostępu (Open Game Content) i jest licencjonowany do publicznego użytku na warunkach Open Game License v1.0a.

Zwierzęta

Opisywane stworzenia zwykle działają instynktownie. Kierują nimi proste potrzeby, takie jak poszukiwanie pożywienia czy konieczność reprodukcji. Większość zwierząt, nawet drapieżnych, niesprowokowana nie zaatakuje, chyba że w obronie młodych.

Zwierzęta nie są w stanie rozumować, ale dzięki umiejętności Postępowanie ze zwierzętami można je oswoić i nauczyć kilku konkretnych sztuczek.

Niektóre roślinożerne zwierzęta nie wykorzystują naturalnej broni do ataku. W takim wypadku ich broń naturalną traktuje się jak atak drugorzędny. Uwzględniono to w informacjach dotyczących ataku i obrażeń, wraz z wyjaśnieniem zaprezentowanym nieco dalej w opisie.

Cechy zwierząt: zwierzęta posiadają następujące cechy (chyba że w opisie danej istoty podano inaczej):

Intelekt wartości 1 lub 2 (istota posiadająca rzeczony atrybut wartości 3 i więcej nie może być zwierzęciem).

Widzenie w słabym świetle.

Charakter: zawsze neutralny. Zwierzętami nie rządzi ludzkie poczucie moralności.

Skarb: żaden. Zwierzęta nigdy nie posiadają skarbów.

Borsuk

 

Małe zwierzę

Kostka Wytrzymałości:

1k8+2 (6 pw)

Inicjatywa:

+3

Szybkość:

9 m (6 pól), rycie 3 m

Klasa Pancerza:

15 (+1 rozmiar, +3 Zr, +1 naturalny), dotyk 14, nieprzygotowany 12

Bazowy atak/zwarcie:

+0/–5

Atak:

pazury +4 wręcz (1k2–1)

Całkowity atak:

2 pazury +4 wręcz (1k2–1) oraz ugryzienie –1 wręcz (1k3–1)

Przestrzeń/zasięg:

1,5 m/1,5 m

Specjalne ataki:

szał

Specjalne cechy:

węch, widzenie w słabym świetle

Rzuty obronne:

Wytr +4, Ref +5, Wola +1

Atrybuty:

S 8, Zr 17, Bd 15, Int 2, Rzt 12, Cha 6

Umiejętności:

Nasłuchiwanie +3, Spostrzegawczość +3, Wyzwalanie się +9, Zachowanie równowagi +5

Atuty:

Finezja w broniP, Gibkość, TropienieP

Środowisko:

lasy w klimacie umiarkowanym

Występowanie:

pojedynczo, para lub stado (3–5)

Skala Wyzwania:

1/2

Rozwój:

2 KW (mały)

Dostosowanie poziomu:

 

Borsuk to włochate, przysadziste i silne zwierzę. Przednie łapy ma zakończone pazurami, którymi kopie w ziemi. Dorosły borsuk ma od 60 do 90 centymetrów długości, a waży około 15 kilogramów.

Walka

Borsuki atakują ostrymi pazurami oraz zębami.

Szał (zw): borsuk, który otrzyma podczas walki jakiekolwiek obrażenia, w swej następnej turze wpada w berserkerski szał – atakuje wroga szaleńczo pazurami i gryzie go. Wściekłość mija dopiero, gdy zginie przeciwnik lub zwierzę. Podczas szału borsuk podlega następującym modyfikatorom: Siła +4, Budowa +4 oraz KP –2. Zwierzę nie może zakończyć szału samo z siebie.

Umiejętności: borsuk posiada premię rasową +4 do testów Wyzwalania się.

Bizon

 

Duże zwierzę

Kostka Wytrzymałości:

5k8+15 (37 pw)

Inicjatywa:

+0

Szybkość:

12 m (8 pól)

Klasa Pancerza:

13 (–1 rozmiar, +4 naturalny), dotyk 9, nieprzygotowany 13

Bazowy atak/zwarcie:

+3/+13

Atak:

Bodnięcie +8 wręcz (1k8+9)

Całkowity atak:

Bodnięcie +8 wręcz (1k8+9)

Przestrzeń/zasięg:

3 m/1,5 m

Specjalne ataki:

popłoch

Specjalne cechy:

węch, widzenie w słabym świetle

Rzuty obronne:

Wytr +7, Ref +4, Wola +1

Atrybuty:

S 22, Zr 10, Bd 16, Int 2, Rzt 11, Cha 4

Umiejętności:

Nasłuchiwanie +7, Spostrzegawczość +5

Atuty:

Czujność, Krzepa

Środowisko:

równiny w klimacie umiarkowanym

Występowanie:

pojedynczo lub grupka (6–30)

Skala Wyzwania:

2

Rozwój:

6–7 KW (duży)

Dostosowanie poziomu:

 

Stadne zwierzęta, które stają się niezwykle agresywne, gdy bronią młodych oraz podczas okresu godowego. Raczej uciekają niż walczą.

Bizon ma nieco ponad 1,8 metra w kłębie, a mierzy od 2,7 do 3,6 metra długości. Waży od 900 do 1200 kilogramów.

Przedstawione statystyki można wykorzystać również w przypadku innego dużego zwierzęcia stadnego.

Walka

Popłoch (zw): wystraszone stado bizonów ucieka całą grupą w losowo wybranym kierunku (lecz zawsze od niebezpieczeństwa). Zwierzęta biegną po wszystkim, co wejdzie im w drogę, a ponieważ są rozmiaru dużego lub mniejszego, każde pięć sztuk w stadzie zadaje 1k12 obrażeń (Refleks ST 18 zmniejsza o połowę). ST rzutu obronnego oparto na Sile.

Dzik

 

Średnie zwierzę

Kostka Wytrzymałości:

3k8+12 (25 pw)

Inicjatywa:

+0

Szybkość:

12 m (8 pól)

Klasa Pancerza:

16 (+6 naturalny), dotyk 10, nieprzygotowany 16

Bazowy atak/zwarcie:

+2/+4

Atak:

bodnięcie +4 wręcz (1k8+3)

Całkowity atak:

bodnięcie +4 wręcz (1k8+3)

Przestrzeń/zasięg:

1,5 m/1,5 m

Specjalne ataki:

dzikość

Specjalne cechy:

węch, widzenie w słabym świetle

Rzuty obronne:

Wytr +6, Ref +3, Wola +2

Atrybuty:

S 15, Zr 10, Bd 17, Int 2, Rzt 13, Cha 4

Umiejętności:

Nasłuchiwanie +7, Spostrzegawczość +5

Atuty:

Czujność, Twardość

Środowisko:

lasy w klimacie umiarkowanym

Występowanie:

pojedynczo lub grupka (5–8)

Skala Wyzwania:

2

Rozwój:

4–5 KW (średni)

Dostosowanie poziomu:

 

Dzikie świnie nie są mięsożerne, mają jednak tak paskudny charakter, że zwykle szarżują na wszystko, co im się nie podoba lub co je niepokoi.

Dzik pokryty jest szczeciniastą, szaroczarną sierścią. Dorosłe samce mają około 1,2 metra długości oraz 90 centymetrów wysokości w kłębie.

Walka

Dzikość (zw): dzik to nieustępliwy i wytrwały wojownik, który toczy starcie bez kar nawet okaleczony czy umierający.

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin