program 2010 jesień.doc

(43 KB) Pobierz
“JB - psie przedszkole “







                 JB - psie przedszkole “

  program zajęć[i]

  2010



           szkoła przewodników psów

                      www.jb-szkola.pl

 

ćwiczenia praktyczne i zagadnienia teoretyczne

uwagi

1

 

................

Jakie potrzeby ma pies?  Jak zaspokajać naturalne potrzeby psa? Na czym polega wychowanie psa w rodzinie? 

Jak organizować i kiedy ingerować w zabaw naszego psa z innymi psami?

Jak powinien zachować się przewodnik w sytuacjach zagrożenia własnego psa?

Jak nauczyć psa pilnowania się opiekuna? Jak nauczyć psa przychodzenia na przywołanie głosem i gwizdkiem?

Ćwiczenia w terenie - Janów

 

 

2

 

................

Czy rozumiemy naszego psa? (zasady komunikacji z psem ; CS ; pies „złośliwy” )

Jak reagować na zachowania uciążliwe i nieakceptowane (podgryzanie rąk, wskakiwanie łapami na ludzi, zjadanie “świństw”  itd.)?

Wstęp do nauki posłuszeństwa: Jak wydawać i egzekwować polecenia? Jak motywować psa do współpracy?

Wstępna nauka komend posłuszeństwa:  chodzenie na luźnej smyczy  nauka komendy  “STÓJ” i “SIAD.

Ćwiczenia w terenie

................

3

 

................

 

 

Jak przyzwyczajać szczenię do systematycznych zabiegów pielęgnacyjnych (higiena sierści, uszu, zębów)? Prezentacja sprzętu pielęgnacyjnego. Jak przygotować psa do wizyt u weterynarza.

Znaczenie kontrolowania i organizowania aktywności ruchowej szczeniąt dużych ras.

Nauka nie podejmowania pokarmu bez pozwolenia (NIE RUSZ - JEDZ).

Zasady szkolenia psa przy użyciu klikera. Kontynuacja nauki chodzenia na luźnej smyczy (IDZIEMY). Ćwiczenia koncentracji uwagi psa na przewodniku (tzw. kontakt wzrokowy).

Zajęcia w budynku SP 34 lub w terenie

...............

4

 

..............

W co się bawić z psem?  - rodzaje i znaczenie zabaw wychowawczych. Zasady organizowania ćwiczeń sprawnościowych i poprawiających kondycję psa (przeszkody terenowe i elementy toru agility). Ćwiczenia węchowe (wstęp do nauki szukania „ZGUBY”). Powtórzenie ćwiczeń nauki posłuszeństwa. Wprowadzenie komendy “RÓWNAJ” .

Ćwiczenia w terenie

....................

5

 

..............

Ćwiczenia przybiegania na komendę „DO MNIE”.

Kontynuacja (utrwalanie) wcześniej uczonych komend: „RÓWNAJ”, „SIAD”  „PATRZ”.

Elementy nauki aportowania. Łączenie zabaw węchowych z aportowaniem (szukanie „zguby”).

Ćwiczenia w terenie

....................

6

 

................

Przyzwyczajanie do nietypowych przedmiotów, ludzi dziwnie ubranych i nietypowo poruszających się „dziwnych” zwierząt. Wycieczka do stadniny koni: zorganizowany kontakt psów z końmi.

Zawody Przewodników Psich Przedszkolaków

Modlica koło Tuszyna

w stadninie państwa Kmieciaków

 

Zagadnienia teoretyczne

będą omawiane w trakcie zajęć z psami oraz w ramach wykładów (w ustalonych terminach, w budynku SP 34,  Ćwiklińskiej 9):

·          Fazy rozwoju psa. Zachowania typowe w poszczególnych fazach rozwoju (ontogeneza behawioru).

·         Cechy osobowości  psa.

·         Podstawowe zasady wychowania psa – określone reguły, konsekwencja, podporządkowanie na bazie zaufania i  więzi emocjonalnej.

·         Funkcjonowanie psich zmysłów.

·         Zasady komunikowania się psa z ludźmi i innymi psami. Sygnały uspokajające.

·         Metody szkolenia psa.

·         Zasady wydawania poleceń, nagradzania i motywowanie bodźcami pozytywnymi.

·         Zabawy wychowawcze: rodzaje zabaw, cel zabawy, zasady organizacji zabaw.


[i]              Uczestnicy zajęć mogą zaproponować zmiany w programie lub wskazać inne miejsca przeprowadzenia zajęć.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin