1837.doc

(31 KB) Pobierz
Scenariusz zabaw integracyjnych przygotowany na spotkanie dzieci z Przedszkola Awo- Kita



Scenariusz zabaw integracyjnych przygotowany na spotkanie dzieci z Przedszkola
 

Awo- Kita z Ahlbecku,  z dziećmi z Przedszkola Miejskiego nr 1 w Świnoujściu .

 


 

 

1.  WSPÓLNY TANIEC

                         Dzieci w parach [ dzieci niemieckie z dziećmi polskimi] maszerują po

                         Obwodzie koła ,przy piosence „Starszaki”. Dzieci niemieckie stoją w kole  

                         wewnętrznym. Na słowa „podskoczysz..-” podskok, klaśnięcie, obrót wokół             
                         siebie.                                    

                         Po II zwrotce, para obraca się w małym kółku.

 

2. „ CZERWONE_ ZIELONE”

                          Koło wewnętrzne to piesi, koło zewnętrzne [ otrzymuje kolorowe koła-
                          kierownice] to samochody. Zabawie towarzyszy muzyka.  Na klaśnięcie
                         nauczycielki z jednoczesnym wypowiedzeniem słowa „ czerwone” i
                         pokazaniem krążka w tym kolorze, piesi zatrzymują się. W tym czasie
                         samochody jadą.    

                         Na słowo „ zielone” i odpowiedni krążek- samochody stoją, a piesi poruszają

                         się po sali. [ Zmiana ról”]


 

3. „ KASZTANY”

                         Dzieci zostają podzielone na dwie grupy:

I-                   drzewa , które otrzymują po dwa kasztany do każdej ręki,

II-                spacerujące po parku dzieci

 

I grupa ustawia się po kole ,plecami do siebie.

II grupa chodzi wokół drzewa..

Kiedy milknie muzyka ,spadają kasztany. Dzieci zbierają je.Teraz ci co mają kasztany są drzewem , pozostali to spacerujące dzieci.


4. „ CHODZIMY _ TAŃCZYMY”

 

                        Dzieci chodzą po sali. Prowadząca podaje polecenie np.: prawa ręka i włącza

                        muzykę. W rytm melodii „ tańczy” prawa ręka. Na przerwę w muzyce dzieci

                        chodzą po sali. Padają kolejne polecenia: dwie ręce, pary, czwórki, piątki.

                        W celu zrozumienia poleceń przez dzieci niemieckie , nauczycielka pokazuje
                         właściwą rękę , kartki z odpowiednią ilością kropek.


5. „RYSUNEK”

                         W powstałych zespołach dzieci siadają na dywanie tworząc małe kółka.

                         Każdy zespół otrzymuje tabliczkę z kartką i kolorowe pisaki bądź kredki.

                         Tabliczka krąży w zespole , a każde dziecko rysuje na niej to co chce.

                          Powstałe obrazki eksponujemy na sali, a uczestników spotkania zapraszamy

                          do obejrzenia wystawy.



6. POCZĘSTUNEK  - dzielenie się wrażeniami, zabawy w kącikach tematycznych.

                                                                                   




                                                                                    Zabawy zebrała i  przeprowadziła

                                                                                    nauczycielka Przedszkola Miejskiego nr1

                                                                                     Jolanta Zapałowska

                         

                                                                                    

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin