um. praktyczne z trzeciotescika.docx

(2066 KB) Pobierz

Dzieci  wybrały się na wycieczkę do lasu.

Przeszły drogą dojazdową, potem Alejką Spacerową do Jasnej Polany. Narysuj tę drogę niebieską kredką.

Mrowisko znajduje się w rogu Leśnego Traktu i Alejki Spacerowej, naprzeciwko pomostu. Narysuj je (V).

Szkółka leśna znajduje się na południu. Podpisz pozostałe strony świata.

Narysuj karmnik dla zwierząt (ê) i umieść go między szkółką leśną a Leśnym Traktem.

Droga, która prowadzi z Jasnej Polany do leśniczówki nazywa się Słoneczna. Napisz jej nazwę na planie.

południe

 

 

 

 

Dzieci  wybrały się na wycieczkę do lasu.

Przeszły drogą dojazdową, potem Alejką Spacerową do Jasnej Polany. Narysuj tę drogę niebieską kredką.

Mrowisko znajduje się w rogu Leśnego Traktu i Alejki Spacerowej, naprzeciwko pomostu. Narysuj je (V).

Szkółka leśna znajduje się na południu. Podpisz pozostałe strony świata.

Narysuj karmnik dla zwierząt (ê) i umieść go między szkółką leśną a Leśnym Traktem.

Droga, która prowadzi z Jasnej Polany do leśniczówki nazywa się Słoneczna. Napisz jej nazwę na planie.

 

Niebieską kredką narysuj trasę, którą szedł tata-niedźwiedź po synka, a zieloną drogę powrotną.

Mały niedźwiedź zgubił się w górach. Tata niedźwiedź idzie go szukać. Wychodzi z groty i przechodzi przed tabliczką, która wskazuje drogę na szczyt góry. Przechodzi między dwoma świerkami, a następnie przeprawia się przez rzekę po wielkich, wystających głazach. Zatrzymuje się między świerkami a schroniskiem i spogląda w górę. Widzi na samym szczycie swoją zgubę. Decyduje się wspinać na szczyt zboczem bardzo stromym.

Wracają razem. Schodzą drugą stroną góry, tą, której stok jest bardziej łagodny. Przechodzą między schroniskiem, a dębami, dalej idą przez mostek nad strumieniem i powracają do groty.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Niebieską kredką narysuj trasę, którą szedł tata-niedźwiedź po synka, a zieloną drogę powrotną.

Mały niedźwiedź zgubił się w górach. Tata niedźwiedź idzie go szukać. Wychodzi z groty i przechodzi przed tabliczką, która wskazuje drogę na szczyt góry. Przechodzi między dwoma świerkami, a następnie przeprawia się przez rzekę po wielkich, wystających głazach. Zatrzymuje się między świerkami a schroniskiem i spogląda w górę. Widzi na samym szczycie swoją zgubę. Decyduje się wspinać na szczyt zboczem bardzo stromym.

Wracają razem. Schodzą drugą stroną góry, tą, której stok jest bardziej łagodny. Przechodzą między schroniskiem, a dębami, dalej idą przez mostek nad strumieniem i powracają do groty.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rodzinna fotografia

Dziadek Waldek z babcia Wisią, tata Jan, Tomek i Kasia szykują się do zdjęcia. Najpierw ustawili się dziadkowie. Dziadek stanął obok babci, po jej prawej stronie. Tomek stanął przed babcią, a Kasia stanęła obok Tomka. W ostatniej chwili tata wśliznął się miedzy dzieci.

Wszyscy gotowi. Zdjęcie jest zrobione!

 

Napisz imiona osób, które są na tym zdjęciu.

Rodzinna fotografia

Dziadek Waldek z babcia Wisią, tata Jan, Tomek i Kasia szykują się do zdjęcia. Najpierw ustawili się dziadkowie. Dziadek stanął obok babci, po jej prawej stronie. Tomek stanął przed babcią, a Kasia stanęła obok Tomka. W ostatniej chwili tata wśliznął się miedzy dzieci.

Wszyscy gotowi. Zdjęcie jest zrobione!



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Napisz imiona osób, które są na tym zdjęciu.

 

Oto walizki Tomka, Kasi i Oli.

W walizce Tomka nie ma kwadratów, a w walizce Kasi jest więcej trójkątów niż kwadratów. Trzecia walizka należy do Oli.

Rozpoznaj ich walizki i uzupełnij zdania.

                 

To jest walizka                                                    

To jest walizka                                                    

To jest walizka                                                    

 

…………………….

 

…………………….

 

…………………….

Dzieci przepakowały zawartość swoich walizek. Tomek wziął wszystkie koła, Kasia same kwadraty, a Ola tylko trójkąty. Narysuj, co teraz znajduje się w walizkach dla dzieci.



Zaznacz kartę, na której: są trzy trójkąty, nie ma koła, jest jeden kwadrat.

 

 

 

 

 

Oto walizki Tomka, Kasi i Oli.

W walizce Tomka nie ma kwadratów, a w walizce Kasi jest więcej trójkątów niż kwadratów. Trzecia walizka należy do Oli.

Rozpoznaj ich walizki i uzupełnij zdania.

                 

To jest walizka                                                    

To jest walizka                                                    

To jest walizka                                                    

 

…………………….

 

…………………….

 

…………………….

Dzieci przepakowały zawartość swoich walizek. Tomek wziął wszystkie koła, Kasia same kwadraty, a Ola tylko trójkąty. Narysuj, co teraz znajduje się w walizkach dla dzieci.



Zaznacz kartę, na której: są trzy trójkąty, nie ma koła, jest jeden kwadrat.

 

 

 

 

 

Spójrz uważnie na fragment kalendarza z września 2008 roku.



 W każdą niedzielę, począwszy od 7 września, Tomek razem z kolegami rozgrywali mecze w lidze międzyszkolnej.

 Jaka była data rozegrania drugiego meczu? ………………

 Ile meczy rozegrała drużyna Tomka we wrześniu? ……………

 Pod jaką datą Tomek zapisał pierwszy mecz w następnym

miesiącu? ………………

 Zamaluj kredką te dni, w których Tomek nie będzie musiał iść do szkoły.

 Czy wrzesień jest miesiącem, w którym:

£Są święta Bożego Narodzenia?

£Rozpoczyna się rok szkolny?

£Wypada najdłuższy dzień w roku?

Postaw  Ð w odpowiedniej kratce.

 

 

Spójrz uważnie na fragment kalendarza z września 2008 roku.



 W każdą niedzielę, począwszy od 7 września, Tomek razem z kolegami rozgrywali mecze w lidze międzyszkolnej.

 Jaka była data rozegrania drugiego meczu? ………………

 Ile meczy rozegrała drużyna Tomka we wrześniu? ……………

 Pod jaką datą Tomek zapisał pierwszy mecz w następnym

miesiącu? ………………

 Zamaluj kredką te dni, w których Tomek nie będzie musiał iść do szkoły.

 Czy wrzesień jest miesiącem, w którym:

£Są święta Bożego Narodzenia?

£Rozpoczyna się rok szkolny?

£Wypada najdłuższy dzień w roku?

Postaw  Ð w odpowiedniej kratce.

 

 

Tomek spędził tydzień na wsi u swojego dziadka.

We wtorek jeździł na koniu. W przeddzień pojechał do miasteczka na rowerze. Jeszcze jeden dzień wcześniej był na spacerze z dziadkiem.

W środę łowił ryby. To był dzień, w którym dziadek mu powiedział: Jutro będziesz podlewał grządki, a pojutrze zbudujemy budę dla Azorka.

Pozostał jeszcze jeden dzień tygodnia. Tego dnia Tomek zbierał grzyby.

Posługując się informacjami zawartymi w tekście, napisz obok każdego rysunku odpowiedni dzień tygodnia.

 



……………………….

 

 

 

………………………..

 

 

 

………………………..

 

 

 

……………………….

 

 

 

………………………..

 

 

 

…………………………

 

 

 

……………………….

Tomek spędził tydzień na wsi u swojego dziadka.

We wtorek jeździł na koniu. W przeddzień pojechał do miasteczka na rowerze. Jeszcze jeden dzień wcześniej był na spacerze z dziadkiem.

W środę łowił ryby. To był dzień, w którym dziadek mu powiedział: Jutro będziesz podlewał grządki, a pojutrze zbudujemy budę dla Azorka.

Pozostał jeszcze jeden dzień tygodnia. Tego dnia Tomek zbierał grzyby.

Posługując się informacjami zawartymi w tekście, napisz obok każdego rysunku odpowiedni dzień tygodnia.

 



……………………….

 

 

 

………………………..

 

 

 

………………………..

 

 

 

……………………….

 

 

 

………………………..

 

 

 

…………………………

 

 

 

……………………….

Oto plan mieszkania

W salonie, przy ścianie naprzeciwko kominka, znajduje się stolik z telewizorem. Narysuj £ w miejscu, gdzie stoi ten stolik.

Trzecie drzwi na lewo od wejścia do mieszkania prowadzą do łazienki. Zaznacz Ðna planie miejsce, gdzie jest łazienka.

Z salonem sąsiaduje pokój Kasi, obok którego znajduje się pokój Tomka. Podpisz imieniem właściciela odpowiednie pomieszczenia na planie mieszkania.

Kuchnia to pierwsze pomieszczenie na lewo od wejścia. Napisz na planie, gdzie się znajduje.

 

Oto plan mieszkania

W salonie, przy ścianie naprzeciwko kominka, znajduje się stolik z telewizorem. Narysuj £ w miejscu, gdzie stoi ten stolik.

Trzecie drzwi na lewo od wejścia do mieszkania prowadzą do łazienki. Zaznacz Ðna planie miejsce, gdzie jest łazienka.

Z salonem sąsiaduje pokój Kasi, obok którego znajduje się pokój Tomka. Podpisz imieniem właściciela odpowiednie pomieszczenia na planie mieszkania.

Kuchnia to pierwsze pomieszczenie na lewo od wejścia. Napisz na planie, gdzie się znajduje.

 

Po południu Tomek przybył na dworzec.

Jaka godzinę wskazuje zegar dworcowy? …………..

Z jakiego miasta przyjechał pociąg o godzinie, którą wskazuje

zegar? …………………………

Do jakiego miasta odjedzie najbliższy pociąg po czasie

wskazanym przez zegar? ………………………..

Zaznacz Ð w kratce przy właściwej odpowiedzi. Uzupełnij prawidłowe zdania:

W południe

£ jest pociąg, który odjedzie do …………………….

£ jest pociąg, który przyjedzie z …………………….

£ nie ma żadnego pociągu

O północy

£ jest pociąg, który odjedzie do …………………….

£ jest pociąg, który przyjedzie z …………………….

£ nie ma żadnego pociągu

 

 

Po południu Tomek przybył na dworzec.

Jaka godzinę wskazuje zegar dworcowy? …………..

Z jakiego miasta przyjechał pociąg o godzinie, którą wskazuje

zegar? …………………………

Do jakiego miasta odjedzie najbliższy pociąg po czasie

wskazanym przez zegar? ………………………..

Zaznacz Ð w kratce przy właściwej odpowiedzi. Uzupełnij prawidłowe zdania:

W południe

£ jest pociąg, który odjedzie do …………………….

£ jest pociąg, który przyjedzie z …………………….

£ nie ma żadnego pociągu

O północy

£ jest pociąg, który odjedzie do …………………….

£ jest pociąg, który przyjedzie z …………………….

£ n...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin