------------------------------------------------ ----------- ----------------
/imię i nazwisko ucznia/ /klasa/ /data/
BADANIE OSIĄGNIĘĆ UCZNIÓW KLAS II
1. Przeczytaj uważnie tekst i zaznacz wybraną odpowiedź :
Klub ekologiczny z naszej szkoły ,,Zielona Ziemia” przygotował z okazji Dnia Ziemi konkurs pod hasłem ,,Jak możemy ochronić naszą planetę ?”.
W konkursie wzięły udział pierwsze, drugie i trzecie klasy. Każda z nich otrzymała zadania dotyczące ochrony przyrody.
My uczniowie klasy II b, wylosowaliśmy temat ,,Ochrona ginących gatunków zwierząt”. Szybko zrobiliśmy klasową naradę. Ustaliliśmy, że chłopcy narysują plakat, a dziewczynki wymyślą hasło-rymowankę o ochronie zwierząt. Potem wspólnie opiszemy wybrane zwierzę chronione. Zaczęliśmy pracować o godzinie 13.00 i przez półtorej godziny byliśmy bardzo zajęci.
Po południu przedstawiliśmy efekty naszej pracy na wspólnej prezentacji. Potem wszyscy wybraliśmy się na wiosenny rajd z niespodziankami.
To nagroda dla uczestników biorących udział w konkursie.
A. Jak nazywa się szkolny klub ekologiczny?
· Nasza Ziemia
· Zielona Ziemia
· Nasza Planeta
B. Jaki temat wylosowali uczniowie z klasy II b?
● ochrona ginących gatunków zwierząt
● ochrona ginących gatunków roślin
● ochrona ginących gatunków ptaków
C. Co mieli wykonać chłopcy z klasy II b?
● rysunek
● album
● plakat
D. O której godzinie dzieci z klasy II b zakończyły pracę ?
● o 13.00
● o 14.30
● o 14.00
2. Uzupełnij tabelę wyrazami z tekstu ,,Święto Ziemi”
Rzeczowniki
Czasowniki
…………………..
3. Napisz podane wyrazy w kolejności alfabetycznej.
konkurs, rymowanka, zwierzęta, ekologia, dziewczynki, ochrona
…………………………………………………………………………………….
4. Do podanych wyrażeń dopisz liczbę mnogą
wiosenny rajd - ……………………………………….
mały chłopiec - ……………………………………….
klub ekologiczny - ……………………………………
zwierzę chronione - …………………………………..
ciekawy plakat - ………………………………………
młoda jaskółka - ………………………………………
5. Uzupełnij wyrazy brakującymi literami.
ci czy ć
…..epło, chroni….., dobro….., bo…..an
zi czy ź
…..emia, pa….. królowej, przyja…..ń, we…..
ni czy ń
ko…..ec, …..ebo, chro…..one, sło…..
6. Zaznacz prawidłową odpowiedź.
Jeśli chcesz sprawdzić, które gatunki zwierząt są zagrożone wyginięciem,
przeczytasz książkę
A. ,,Hodowla drobiu”
B. ,,Czerwona księga zwierząt”
C. ,,Dzieci z Bullerbyn”
7. Podkreśl nazwy tych zwierząt, które są w Polsce chronione.
wrony, żaby, bociany, nietoperze, lisy, niedźwiedzie, sarny, bobry,
jaszczurka zwinka, zające
8. Podaj trzy przyczyny zanieczyszczenia środowiska.
A. ……………………………………………………………………………………..
B. ……………………………………………………………………………………..
C. ……………………………………………………………………………………..
9. Połącz zaczęte zdania z właściwym zakończeniem.
● W marcu ●…obchodzimy Dzień Ziemi
● Sasanki i krokusy ●…przylatują z ciepłych krajów
● Sosny i jodły ●…niedźwiedzie budzą się z zimowego snu
● W kwietniu ●…zaczyna się wiosna
● Jaskółki i bociany ●…to rośliny chronione
● Wiosną ●…są zielone przez cały rok
10. Oblicz dowolnym sposobem.
27 + 6 = ………………………………………………………………..
48 + 9 = ………………………………………………………………..
35 – 8 = ………………………………………………………………..
73 – 7 = ………………………………………………………………..
11. Pod każdą liczbą napisz liczbę 4 razy większą.
5 7 0 2 8 3 9 10
… … … … …. … … ….
12. Rozwiąż zadanie, napisz odpowiedź.
Z okazji Dnia Ziemi dzieci z klas drugich przygotowywały ilustracje do gazetki ściennej. Uczniowie z klasy II a przygotowali 25 ilustracji, a uczniowie klasy II b przygotowali 27 ilustracji. Ile ilustracji razem przygotowały dzieci?
aga_mw