Jezyk C Programowanie Wydanie III Microsoft NET Development Series.pdf

(397 KB) Pobierz
Język C#. Programowanie. Wydanie III. Microsoft .NET Development Series
Jêzyk C#. Programowanie.
Wydanie III. Microsoft .NET
Development Series
Autor: Anders Hejlsberg, Mads Torgersen,
Scott Wiltamuth, Peter Golde
T³umaczenie: £ukasz Suma
ISBN: 978-83-246-2195-8
Tytu³ orygina³u: The C# Programming
Format: 170x230, stron: 784
Poznaj mo¿liwoœci jêzyka C# i twórz wysoko wydajne aplikacje
Jak u¿ywaæ instrukcji wyra¿eñ?
Jak korzystaæ z typów wyliczeniowych?
Jak definiowaæ i stosowaæ atrybuty?
Nowoczesny i bezpieczny jêzyk programowania C# posiada kilka cech, które u³atwiaj¹
opracowywanie solidnych i wydajnych aplikacji — na przyk³ad obs³ugê wyj¹tków,
wymuszanie bezpieczeñstwa typów lub mechanizm odzyskiwania pamiêci, czyli
automatyczne odzyskiwanie pamiêci operacyjnej zajmowanej przez nieu¿ywane obiekty.
C# 3.0 oferuje mo¿liwoœæ programowania funkcjonalnego oraz technologiê LINQ
(zapytañ zintegrowanych z jêzykiem), co znacz¹co poprawia wydajnoœæ pracy programisty.
Ksi¹¿ka Jêzyk C#. Programowanie. Wydanie III. Microsoft .NET Development Series
zawiera pe³n¹ specyfikacjê techniczn¹ jêzyka programowania C#, opatrzon¹ najnowszymi
zaktualizowanymi informacjami, m.in. na temat inicjalizatorów obiektów
i kolekcji, typów anonimowych czy wyra¿eñ lambda. Dziêki licznym komentarzom
i praktycznym poradom, które uzupe³niaj¹ g³ówn¹ treœæ podrêcznika, szybko nauczysz siê
pos³ugiwaæ zmiennymi, przeprowadzaæ konwersje funkcji i wyznaczaæ prze³adowania.
Dowiesz siê, jak optymalnie i z fascynuj¹cym efektem koñcowym wykorzystywaæ ten
nowoczesny jêzyk programowania.
Typy i zmienne
Klasy i obiekty
Struktura leksykalna
Deklaracje struktur
Sk³adowe
Konwersje i wyra¿enia
Instrukcje i operatory
Tablice
Interfejsy
Kod nienadzorowany
WskaŸniki w wyra¿eniach
Bufory o ustalonym rozmiarze
Dynamiczne alokowanie pamiêci
Wykorzystaj wiedzê i doœwiadczenie najlepszych specjalistów,
aby sprawnie pos³ugiwaæ siê jêzykiem C#
265602317.001.png 265602317.002.png
Spis treści
Słowo wstępne 11
Przedmowa 13
O autorach 15
O komentatorach 17
1. Wprowadzenie 19
1.1. Witaj, świecie 20
1.2. Struktura programu 22
1.3. Typy i zmienne 24
1.4. Wyrażenia 29
1.5. Instrukcje 32
1.6. Klasy i obiekty 36
1.7. Struktury 59
1.8. Tablice 62
1.9. Interfejsy 64
1.10. Typy wyliczeniowe 66
1.11. Delegacje 68
1.12. Atrybuty 72
2. Struktura leksykalna 75
2.1. Programy 75
2.2. Gramatyka 75
2.3. Analiza leksykalna 77
2.4. Tokeny 81
2.5. Dyrektywy preprocesora 94
5
265602317.003.png 265602317.004.png
Spis treści
3. Podstawowe pojęcia 107
3.1. Uruchomienie aplikacji 107
3.2. Zakończenie aplikacji 108
3.3. Deklaracje 109
3.4. Składowe 113
3.5. Dostęp do składowych 115
3.6. Sygnatury i przeładowywanie 124
3.7. Zakresy 126
3.8. Przestrzeń nazw i nazwy typów 133
3.9. Automatyczne zarządzanie pamięcią 138
3.10. Kolejność wykonania 143
4. Typy 145
4.1. Typy wartościowe 146
4.2. Typy referencyjne 157
4.3. Pakowanie i rozpakowywanie 160
4.4. Typy skonstruowane 164
4.5. Parametry typu 168
4.6. Typy drzew wyrażeń 169
5. Zmienne 171
5.1. Kategorie zmiennych 171
5.2. Wartości domyślne 177
5.3. Ustalenie niewątpliwe 177
5.4. Referencje zmiennych 194
5.5. Niepodzielność referencji zmiennych 194
6. Konwersje 195
6.1. Konwersje niejawne 196
6.2. Konwersje jawne 202
6.3. Konwersje standardowe 210
6.4. Konwersje definiowane przez użytkownika 211
6.5. Konwersje funkcji anonimowych 216
6.6. Konwersje grup metod 223
6
Spis treści
7. Wyrażenia 227
7.1. Klasyfikacje wyrażeń 227
7.2. Operatory 230
7.3. Odnajdywanie składowych 239
7.4. Funkcje składowe 242
7.5. Wyrażenia podstawowe 262
7.6. Operatory jednoargumentowe 306
7.7. Operatory arytmetyczne 311
7.8. Operatory przesunięcia 320
7.9. Operatory relacyjne i testowania typu 322
7.10. Operatory logiczne 332
7.11. Logiczne operatory warunkowe 334
7.12. Operator łączenia pustego 337
7.13. Operator warunkowy 339
7.14. Wyrażenia funkcji anonimowych 340
7.15. Wyrażenia zapytań 350
7.16. Operatory przypisań 363
7.17. Wyrażenia 369
7.18. Wyrażenia stałe 369
7.19. Wyrażenia boole’owskie 371
8. Instrukcje 373
8.1. Punkty końcowe i osiągalność 374
8.2. Bloki 375
8.3. Instrukcja pusta 377
8.4. Instrukcje oznaczone 378
8.5. Instrukcje deklaracji 379
8.6. Instrukcje wyrażeń 383
8.7. Instrukcje wyboru 383
8.8. Instrukcje iteracji 390
8.9. Instrukcje skoku 398
8.10. Instrukcja try 405
8.11. Instrukcje checked i unchecked 409
8.12. Instrukcja lock 410
8.13. Instrukcja using 412
8.14. Instrukcja yield 414
7
Spis treści
9. Przestrzenie nazw 419
9.1. Jednostki kompilacji 419
9.2. Deklaracje przestrzeni nazw 420
9.3. Synonimy zewnętrzne 421
9.4. Dyrektywy używania 422
9.5. Składowe przestrzeni nazw 429
9.6. Deklaracje typów 429
9.7. Kwalifikatory synonimów przestrzeni nazw 430
10. Klasy 433
10.1. Deklaracje klas 433
10.2. Typy częściowe 446
10.3. Składowe klas 455
10.4. Stałe 469
10.5. Pola 471
10.6. Metody 481
10.7. Właściwości 503
10.8. Zdarzenia 516
10.9. Indeksatory 524
10.10. Operatory 528
10.11. Konstruktory instancji 535
10.12. Konstruktory statyczne 543
10.13. Destruktory 545
10.14. Iteratory 547
11. Struktury 563
11.1. Deklaracje struktur 563
11.2. Składowe struktury 565
11.3. Różnice między klasą a strukturą 565
11.4. Przykłady struktur 574
12. Tablice 579
12.1. Typy tablicowe 579
12.2. Tworzenie tablic 581
12.3. Dostęp do elementów tablic 582
8
Zgłoś jeśli naruszono regulamin