Obsługa gości - służby parterowe.pdf

(72 KB) Pobierz
115073485 UNPDF
Obsługa gości – służby parterowe.
Pracownicy służb parterowych to osoby, które w całym cyklu obsługi jako
pierwsze i ostatnie mają kontakt z gościem. Osoby te podlegają bezpośrednio kierownikowi
recepcji. Powinien cechować ich schludny wygląd i nienaganne maniery. Jak inni pracownicy
powinni pracować w uniformach.
PARKINGOWY – zakres obowiązków:
obsługuje parking hotelowy
przyjmuje pojazdy
rejestruje ruch pojazdów
chroni pojazdy przed kradzieżą
pobiera opłaty parkingowe
PORTIER – zakres obowiązków:
pełni służbę przy wejściu do hotelu
otwiera i zamyka drzwi
wita i żegna gości
pomaga gościom w transporcie bagaży
wskazuje miejsce parkingowe
zamawia gościom taksówki
BAGAŻOWY – zakres obowiązków:
przenosi bagaże gości
przejmuje opiekę nad gościem po jego odejściu od recepcji
obsługuje zarówno gości indywidualnych jak i grupy turystyczne
Opieka bagażowego nad gościem polega dokładnie na: (po odejściu gościa od lady recepcyjnej):
1. odprowadza gościa do pokoju, po drodze może zapoznać gościa z topografią hotelu
2. po wejściu do pokoju powinien:
zapalić światło
pozostawić bagaż we wskazanym przez gościa miejscu
zaproponować otwarcie okna lub zaciągnięcie zasłon
poinformować o możliwości regulacji ogrzewania i klimatyzacji
pokazać działanie innych urządzeń
Zabierając bagaże z pokoju wyjeżdżającego gościa bagażowy powinien:
1. ustalić z gościem:
które bagaże są do zabrania
dokąd należy odnieść bagaż
2. zapytać gościa, czy można jeszcze coś dla niego zrobić
3. żegnając gościa podziękować za pobyt w hotelu i zaprosić do ponownego przyjazdu
Marzena Wojciechowska dla AP Edukacja, Poznań 2009 r.
 
Zgłoś jeśli naruszono regulamin