Siedem dni ma tydzień.doc

(47 KB) Pobierz
Temat

Temat

kompleksowy

Podstawa

programowa

Sposoby realizacji

Umiejętności

zdobywane przez

dzieci

Cel obserwacji

dzieci - diagnoza

Uwagi

 

Siedem dni ma tydzień.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Obszar 3.1

Obszar 5.4

Obszar 13.1, 13.3

Obszar 2.4

Obszar 9.2

Obszar 8.1, 8.2

Obszar 7.1

Obszar 6.5

Obszar 4.3

Obszar 14.6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Poniedziałek

01.03.2010r.

1. „O kaczce, która cały tydzień prała” – inscenizacja wiersza z wykorzystaniem rekwizytów

2. „Tydzień z piłką” – ćw. gimnastyczne

3. „Od poniedziałku do niedzieli ” – ćw. w nazywaniu dni tygodnia, ćw. w wyszczególnianiu pierwszej i ostatniej głoski wyrazów, ćw. w wyklaskiwaniu sylab

4. „Historyjka o kaczce” – karta pracy, układanie obrazków wg. kolejności, dopasowywanie nazw dni tygodnia do poszczególnych obrazków.

- potrafi przeliczać w zakresie 7

- potrafi ułożyć historyjkę obrazkową wg. kolejności

- potrafi rytmicznie malować

- potrafi wymienić dni tygodnia wg. kolejności

- potrafi wyszczególnić pierwszą i ostatnią głoskę w wyrazie

- potrafi wypowiedzieć się na temat wykonanej przez siebie pracy plastycznej

- potrafi zaśpiewać piosenkę

- potrafi rzucać i łapać piłkę oburącz

- potrafi samodzielnie założyć ubranie

- potrafi wyklaskać sylaby w wyrazie

-potrafi wypowiedzieć się na temat obejrzanego przedstawienia

Umiejętność rzucania i chwytania piłki

 

 

 

 

 

Umiejętność nazywania wg. kolejności dni tygodnia

 

 

 

Umiejętność samodzielnego zakładania ubrań

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wtorek

02.03.2010r.

1. „Co robią zimą dni tygodnia?” – inscenizacja ruchowa wiersza

2. „Tydzień na śniegu” – ćw. gimnastyczne w ogrodzie przedszkolnym

3. „Liczymy dni tygodnia” – liczenie w zakresie 7 przy pomocy liczmanów

4. „Zwycięzca tygodnia” – gra planszowa

Środa

03.03.2010r.

 

1. „Kolorowy Tydzień ” – praca plastyczna, ćw. w rytmicznym malowaniu kartki gąbką

2. „Gimnastyka dni tygodnia” – ćw. ruchowe w sali gimnastycznej

3. „Ubieranie się dzieci tygodnia” – ćw. doskonalące sprawne ubieranie się dzieci, tworzenie zbiorów, łączenie w pary

4.”Dni tygodnia– zabawa dydaktyczna, ćw. w wyklaskiwaniu sylab, ćw. w  wyszczególnianiu pierwszej i ostatniej głoski wyrazu

Czwartek

04.03.2010r.

1. Warsztaty teatralno - muzyczne

2. „Kolorowy Tydzień ” –  praca plastyczna, ćw. składaniu kół orgiami, ćw. dorysowywaniu brakujących elementów, ćw. w wypowiadaniu się na temat swoich prac

3. „Na każdy dzień tygodnia” – zestaw ćw. gimnastycznych

4. „Sałatka tygodniowa” – ćw. na spostrzegawczość, zmiana miejsc wg. poleceń nauczyciela

Piątek

05.03.2010r.

1.Warsztaty plastyczne

2. Zestaw ćw. gimnastycznych

3. „Mój plan na tydzień” – karta pracy

4. „Tygodnik” – gra planszowa, ćw. w liczeniu, nazywaniu dni tygodnia, sylabizowaniu, wykonywaniu ćw. ruchowych

 

             Zatwierdzam:

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin