W krainie bajek.doc

(50 KB) Pobierz
Temat kompleksowy

Temat kompleksowy

Podstawa programowa

 

Sposoby realizacji

Umiejętności zdobywane przez dzieci

Cel obserwacji dzieci-diagnoza

 

Uwagi

Muminki w krainie bajek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Obszar 3.1

 

Obszar 1.5

 

Obszar 13.4

 

Obszar 8.2

 

Obszar 6.3

 

Obszar 4.2

 

Obszar 4.3

 

Obszar 2.2

 

Obszar 7.1

 

Obszar 9.2

 

Obszar 5.3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Poniedziałek

8.02.2010r.

1.”Czerwony kapturek i wilk” – słuchanie bajki ilustrowanej obrazkami, ćw. w mówieniu – wyodrębnianie postaci oraz wydarzeń  z bajki

2.”Taniec Czerwonego Kapturka” – zabawa ruchowa z szarfami

3.”Jak powinien zachowywać się Czerwony Kapturek?” – zabawa dramowa, zwrócenie uwagi na przestrzeganie zakazów i nakazów rodziców w trosce o bezpieczeństwo dzieci

4 ”Bajka o Czerwonym Kapturku” –  praca plastyczna,  tworzenie książeczki obrazkowej w grupach

 

- potrafi wyodrębnić postaci i wydarzenia z bajki

- potrafi się przedstawić, podać adres zamieszkania,

- potrafi rozróżnić lewą i prawą stronę i ustalić położenie obiektów w stosunku do własnej osoby

- potrafi przedstawić ruchem treść piosenki

- potrafi wymienić zagrożenia płynące ze świata ludzi

- potrafi rozwiązać zagadki słowne, kojarząc odpowiedź z konkretną ilustracją

- potrafi ułożyć historyjkę obrazkową z 5 elementów

- potrafi właściwie zachowywać się przy stole podczas posiłków

- potrafi kulturalnie zachowywać się podczas przedstawienia

- potrafi wykonać ilustrację do omawianej bajki

- potrafi naśladować ruchem zwierzęta

- potrafi poprawnie trzymać nożyczki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Umiejętność właściwego zachowywania się przy stole podczas posiłków

 

Umiejętność właściwego zachowania się wobec obcych osób

 

Umiejętność złożenia obrazka z 5 elementów w całość

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wtorek

9.02.2010r.

1.”Przygody Jasia i Małgosi” – zabawa dydaktyczna, układanie obrazków historyjki według kolejności, opowiadanie w kolejności zdarzeń bajki, próba oceny postaci

2. „Jaś i Małgosia w lesie ” – opowieść ruchowa.

3.”Kto był dobry, a kto zły?” – wdrażanie dzieciom dobrych nawyków i zachowań: pomoc drugiemu, opiekowanie się sobą nawzajem w trudnych sytuacjach

4.”Kogo jest więcej – chłopców czy

dziewczynek i o ile?” – zabawa

matematyczna

 

Środa

10.02.2010r.

1. „Legenda wielkopolska” – przedstawienie dla dzieci

2.”Królewicze i królewny” – rozwiązywanie zagadek tekstowych w oparciu o ilustracje

3. ”Na balu” – zabawa ruchowa przy muzyce w parach

4.”Korona” – praca przestrzenna

 

Czwartek

11.02.2010r.

1.Warsztaty muzyczno-teatralne.

2.”Królewna Śnieżka i krasnoludki” – zabawa dydaktyczna na podstawie treści bajki, uświadamianie dzieciom, że nie należy otwierać obcym ludziom drzwi ani przyjmować od nieznajomych prezentów

3.”Kogo spotkała Śnieżka?” – opowieść ruchowa

4.”Jabłka z koszyka” – zabawa matematyczna

5.”Krasnal generał” – kształtowanie poprawnej wymowy – zabawa na podstawie wiersza Franciszka Kobryńczuka

 

Piątek

12.02.2010r.

1.Warsztaty plastyczne.

„Kot w butach” – globalne czytanie bajki obrazkowej

3.”Kocie grzbiety” – zabawa ruchowa

4.”Kot w butach” – karta pracy

5. „Na wyspach Bergamutach” –

Improwizacja ruchowa piosenki

 

 

Zatwierdzam:

Zgłoś jeśli naruszono regulamin