Temat kompleksowy
Podstawa programowa
Sposoby realizacji
Umiejętności zdobywane przez dzieci
Cel obserwacji dzieci-diagnoza
Uwagi
Muminki w krainie bajek
Obszar 3.1
Obszar 1.5
Obszar 13.4
Obszar 8.2
Obszar 6.3
Obszar 4.2
Obszar 4.3
Obszar 2.2
Obszar 7.1
Obszar 9.2
Obszar 5.3
Poniedziałek
8.02.2010r.
1.”Czerwony kapturek i wilk” – słuchanie bajki ilustrowanej obrazkami, ćw. w mówieniu – wyodrębnianie postaci oraz wydarzeń z bajki
2.”Taniec Czerwonego Kapturka” – zabawa ruchowa z szarfami
3.”Jak powinien zachowywać się Czerwony Kapturek?” – zabawa dramowa, zwrócenie uwagi na przestrzeganie zakazów i nakazów rodziców w trosce o bezpieczeństwo dzieci
4 ”Bajka o Czerwonym Kapturku” – praca plastyczna, tworzenie książeczki obrazkowej w grupach
- potrafi wyodrębnić postaci i wydarzenia z bajki
- potrafi się przedstawić, podać adres zamieszkania,
- potrafi rozróżnić lewą i prawą stronę i ustalić położenie obiektów w stosunku do własnej osoby
- potrafi przedstawić ruchem treść piosenki
- potrafi wymienić zagrożenia płynące ze świata ludzi
- potrafi rozwiązać zagadki słowne, kojarząc odpowiedź z konkretną ilustracją
- potrafi ułożyć historyjkę obrazkową z 5 elementów
- potrafi właściwie zachowywać się przy stole podczas posiłków
- potrafi kulturalnie zachowywać się podczas przedstawienia
- potrafi wykonać ilustrację do omawianej bajki
- potrafi naśladować ruchem zwierzęta
- potrafi poprawnie trzymać nożyczki
Umiejętność właściwego zachowywania się przy stole podczas posiłków
Umiejętność właściwego zachowania się wobec obcych osób
Umiejętność złożenia obrazka z 5 elementów w całość
Wtorek
9.02.2010r.
1.”Przygody Jasia i Małgosi” – zabawa dydaktyczna, układanie obrazków historyjki według kolejności, opowiadanie w kolejności zdarzeń bajki, próba oceny postaci
2. „Jaś i Małgosia w lesie ” – opowieść ruchowa.
3.”Kto był dobry, a kto zły?” – wdrażanie dzieciom dobrych nawyków i zachowań: pomoc drugiemu, opiekowanie się sobą nawzajem w trudnych sytuacjach
4.”Kogo jest więcej – chłopców czy
dziewczynek i o ile?” – zabawa
matematyczna
Środa
10.02.2010r.
1. „Legenda wielkopolska” – przedstawienie dla dzieci
2.”Królewicze i królewny” – rozwiązywanie zagadek tekstowych w oparciu o ilustracje
3. ”Na balu” – zabawa ruchowa przy muzyce w parach
4.”Korona” – praca przestrzenna
Czwartek
11.02.2010r.
1.Warsztaty muzyczno-teatralne.
2.”Królewna Śnieżka i krasnoludki” – zabawa dydaktyczna na podstawie treści bajki, uświadamianie dzieciom, że nie należy otwierać obcym ludziom drzwi ani przyjmować od nieznajomych prezentów
3.”Kogo spotkała Śnieżka?” – opowieść ruchowa
4.”Jabłka z koszyka” – zabawa matematyczna
5.”Krasnal generał” – kształtowanie poprawnej wymowy – zabawa na podstawie wiersza Franciszka Kobryńczuka
Piątek
12.02.2010r.
1.Warsztaty plastyczne.
„Kot w butach” – globalne czytanie bajki obrazkowej
3.”Kocie grzbiety” – zabawa ruchowa
4.”Kot w butach” – karta pracy
5. „Na wyspach Bergamutach” –
Improwizacja ruchowa piosenki
Zatwierdzam:
Mamla