spedycja- test.doc

(31 KB) Pobierz
1

Praca pochodzi z serwisu www.e-sciagi.pl

Transport i spedycja

 

(Odpowiedzi tak jak w oryginale)

 

 

 

1. Przyrodniczo- techniczna specyfika działalności transportowej to:
a. Zależność od przedmiotu przewozu
b. Brak produkcji na zapas
c. Sezonowość popytu i podaży
d. Niewystępowanie rzeczowego charakteru produkcji

2.  Cechy transportu drogowego to:
a. Korzystne przestrzenne rozmieszczenie sieci dróg
b. Dobre właściwości związane z czasem trwania transportu
c. Możliwość przewozu „drzwi-drzwi”
d. Silna degresja jednostkowa kosztów przemieszczania

3. Firmy spedycyjne działające na rynku różnią się:
- wielkością zatrudnienia

- zakresem wykonywanych usług
– ilością oferowanych usług
– formą organizacyjno- prawną
– własnością kapitału
– posiadanymi certyfikatami
– oddziałami krajowymi i zagranicznymi

- specjalizacją w obsłudze różnego rodzaju ładunków
– utechnicznieniem firm

4. Suprastruktura to:
a. Środki transportowe
b. Uzupełnienie infrastruktury liniowej
c. Uzupełnienie infrastruktury punktowej
d. Urządzenia przeładunkowe
e. Środki transportu i urządzenia przeładunkowe
f. Zaplecze techniczne

5. Techniczno- eksploatacyjne zależności działalności transportowej to:
a. Jednoczesność produkcji i konsumpcji

b. Brak rezygnacji ze świadczonej usługi
c. Zdeterminowanie przestrzenne
d. Mała mobilność podażowa
e. Niezgodność dwukierunkowa

6. Infrastrukturę transportu można podzielić na:
a. liniową i punktową
b. Liniowa naturalną i sztuczną
c. Liniową, punktową i suprastrukturę

d. liniową naturalną i sztuczną oraz suprastrukturę

7. Wyjaśnij co oznacza użyteczność miejsca i czasu
użyteczność miejsca- dany ładunek, osoba chcą się znaleźć w pożądanym miejscu
użyteczność czasu- możliwość znalezienia się czegoś w określonym czasie

 

8. cechy transportu morskiego:
a. nieograniczona struktura towarowa wymiany handlowej
b. Silna degresja jednostkowych kosztów przemieszczenia
c. Nieograniczony praktycznie zasięg pływania statków
d. Duże uzależnienie od warunków pogodowych

9. Ekonomiczno- organizacyjne właściwości działalności transportowej to:
a. brak reklamacji kosztów usługi
b. Duży udział kosztów stałych
c. Substytucja i komplementarność
d. Duże zróżnicowanie popytu i podaży

10. Cechy transportu lotniczego to:
a. niekorzystne rozmieszczenie przestrzenne infrastruktury punktowej
b. Wysoki poziom stawek frachtowych
c. Ograniczona wielkość przewożonego ładunku
d. Możliwość przewozu „drzwi- drzwi”

11. Organizacje związane z transportem kolejowym to:
a. UIC, IRU, OTIF, ADN, ICF
b. CER, ICF, ICB, RIV, OTIF, UIC
c. OTIF, UIC, ICF, CER, RIV
d. IRF, RID, UIC, OTIF, RIV

12. Wskaż co to jest za organizacja OTI:
a. Międzynarodowa Federacja Drogowa
b. Międzynarodowa Unia Przewoźników Drogowych
c. Komitet Transportu Wewnętrznego ONZ

13. FIATA zajmuje się:
ochroną interesów spedytorów i reprezentowaniem ich interesów wobec innych podmiotów.

14. III Paneuropejska Konferencja Transportowa wytyczyła:
a. 9 korytarzy transportowych
b. 10 korytarzy transportowych
c. 5 korytarzy transportowych

15. Tranzyt uprzywilejowany to:
zarówno punkt początkowy jak i końcowy znajdują się na terytorium jednego państwa a przewóz odbywa się częściowo przez terytorium innego państwa.

16. Operator terminałowy to:
a. organizator przewozu kombinowanego
b. Właściciel terminału
c. Organizator obsługi jednostek terminału
d. Spedytor
e. operator przewozów kombinowanych

17. Międzynarodowe porozumienie w sprawie dróg kolejowych to:
a. AGC
b. AGTC
c. AGN

18. Cechami żeglugi śródlądowej są:
a. niskie koszty przewozów
b. Stosunkowo długie czasy dostawy
c. Słabe dostosowanie przestrzenne dróg
d. Możliwość przewozu ładunków drobnych
e. ograniczone zastosowanie w przewozach „dom-dom”

19. Podaj kryteria podziału transportu:
- środowiska

- przedmiotowe

- krajów tranzytowych
– wpływu tranzytu na bilans płatniczy
– za względów organizacyjno- kolejowych
– z punktu widzenia granic administracyjnych

20. Konosament stwierdza:
a. przyjęcie ładunku do przewozu
b. Zawarcie umowy przewozy
c. Stosunki formalno-prawne między załadowcą a armatorem
d. Prawo dysponowania ładunkiem

21. Świadectwo kondycjonowania to:
Ustalamy wagę towaru jako wagę umowną

22. Spedytor borderowy to:
a. nadawczy
b. Odbiorczy
c. Adresowy
d. Rozwózkowy

23. Etapy procesu transportowego w handlu zagranicznym:
- koncepcyjne przygotowanie procesu przemieszczenia

- przygotowanie towaru do procesu przemieszczenia
– organizacja procesu przemieszczenia
– fizyczne przemieszczenie ładunku
– obsługa ze strony prawno-finansowej procesu transportowego
– wynikowa analiza kosztów i przebiegu procesu transportowego

24. Znaki informacyjne na opakowaniach transportowych to:
a. wymiary przesyłki
b. Miejsce przeznaczenia
c. Adres odbiorcy
d. Miejsce nadania
e. adres nadawcy

25. Zasada nieszkodliwości wykonania tranzytu uwzględnia względy:
- gospodarcze
– polityczne
– bezpieczeństwa
– kulturowe
– moralności publicznej

26. Elementy Międzynarodowego kolejowego listu przewozowego CIM to:
a. wtórnik międzynarodowego kolejowego listu przewozowego
b. Ceduła przewozowa
c. Poświadczenie odbioru
d. Grzbiet ceduły

27. Kwit sternika potwierdza:
a. załadunek towaru na statek
b. Przejęcie odpowiedzialności za towar
c. Stan rzeczywisty ładunku
d. Zawarcie umowy o przewóz

28. Makler frachtujący zajmuje się:
a. obsługą armatorów liniowych w zakresie kwotowania i pobierania fracht
b. Organizacją czynności ładunkowych
c. Przekazywaniem frachtu
d. Szukaniem na zlecenie załadowcy odpowiedniej jednostki do przewozu

29. Wskaż kiedy ma zastosowanie konwencja CMR w międzynarodowych przewozach:
-
-
-

30. Międzynarodowy list lotniczy HAWB stosowany przez......................... w sytuacji, gdy..............................i potwierdza on.............................................. .
 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin