RtL - karty intrygi Hegemona - obsidianowe kajdany.doc

(51 KB) Pobierz
Box canioon

Obsydianowe kajdany

 

Traitors abound

Plaga Zdrajców

Umieść tą kartę w grze na początku kampanii i przeczytaj jej historię bohaterom.

 

Miasta Terrinoth są pełne zdrajców kontrolowanych przez podstępną magię Hegemona. Podczas rzucania na sprawdzenie wyników oblężenia, rzuć dodatkową kością i wybierz, którego rezultatu chcesz uzyć.

 

Plaga Zdrajców

Do miast Terrinoth zaczęły napływać wieści o zdradzieckim Hegemonie, który pożąda ni mniej ni więcej jak władzy nad wszelkim stworzeniem. Hegemon posiadł umiejętność wykorzystywania magicznych tatuaży mogących zniewolić wolę człowieka i używając swej nowej, plugawej sztuki nastawiał brata przeciw bratu i ojca przeciw synowi.

Odwieczny, chwiejny sojusz wielkich miast Terrinoth został wkrótce pchnięty na skraj jawnej wojny domowej. Nikt nie wiedział już komu może ufać a kto czeka tylko na okazję, by wbić mu nóż w plecy..  

Na szczęście w tym samym czasie, w mieście Tamalir, skrzyżowała  swe drogi  niewielka grupa bohaterów…

 

Greed and hatred

Chciwość i Nienawiść

Koszt zakupu eliksirów we wszystkich miastach jest zwiększony o 25 monet.

 

Poziom Targowisk we wszystkich miastach jest zmniejszony o 1, do minimum zera.

Chciwość i Nienawiść

Wraz z rozprzestrzenianiem się pogłosek o szybko rosnącej sile armii Hegemona oraz jego ukrytych, obecnych wszędzie zdrajcach, paranoja i chciwość zaczęły szybko windować ceny towarów w mieście. Wkrótce pogłębiające się niedobory zasobów doprowadziły do krwawych walk na ulicach i władze musiały wprowadzić stan wojenny i godzinę policyjną aby utrzymać jako taki spokój.

A przez cały ten czas, gdzieś w tle, cicho i niezauważenie, Hegemon przyglądał się temu wszystkiemu, tym wszystkim walczącym, podejrzliwym, przerażonym i zagubionym ludziom. I Hegemon śmiał się, śmiał się długo i głośno

 

Passing of a legend

Mijająca Legenda

Ta karta może zostać zagrana

tylko na Srebrnym lub wyższym

poziomie kampanii.

 

Umieść żeton zniszczonego miasta na Olmric’s Hut (Chacie Olmrica). Bohaterowie nie mogą wejść tam do końca kampanii. Jeśli bohaterowie w tej chwili znajdują się w Olmric’s Hut (Chacie Olmrica) przesuń ich natychmiast na Bitter Downs (Kwasowe Wzgórza).

 

Mijająca Legenda

Tragiczne wieści dotarły do Tamalir. Prawdziwa żywa legenda, jeden z największych bohaterów Terrinoth został rozsiekany na ostrzach żołnierzy Hegemona. Dzielny Olmric Krasnolud, wojownik który zgładził niegdyś samego Króla Gigantów władającego Kwasowymi Wzgórzami czy siejącego spustoszenie Wielkiego Czerwonego Jaszczura z Gór Rozpaczy, poległ.

Opłakując swojego herosa i jego tragiczny koniec ludzie zastanawiali się jakież to sekrety zostały na zawsze utracone wraz z jego śmiercią…

 

A city enslaved

Zniewolone Miasto

Ta karta może zostać zagrana

tylko na Srebrnym lub wyższym

poziomie kampanii.

Umieść żeton zniszczonego miasta na Nerekhall. Miasto zostało zamknięte od środka i odmawia wpuszczenia kogokolwiek w obręb swych murów.

Za Nerekhall otrzymujesz co

tydzień żeton zwycięstwa, tak,

jakbyś zniszczył to miasto.

 

Zniewolone Miasto

Porażające wieści przemknęły przez całe Terrinoth jak świat długi i szeroki. Miasto Nerekhall dobrowolnie otworzyło swoje bramy i zaprosiło siły Hegemona w obręb swych murów. Niektórzy wierzą, że całe miasto uległo czarowi rzuconemu przez Hegemona, podczas, gdy inni uważają, że jego mieszkańcy okazali się zdrajcami mając nadzieję na uratowanie siebie i swojego dobytku od unicestwienia. Jakby nie było naprawdę, każdy kto zasłyszał te wieści natychmiast cichł i jakby zapadał się w sobie, a serca ludzi ścisnął zimny węzeł strachu…

 

Fear and mistrust

Strach i Nieufność

Ta karta może zostać zagrana

tylko na Srebrnym lub wyższym

poziomie kampanii.

Umieść żeton zniszczonego miasta na Forge. Miasto zamknęło swoje granice i odmawia wpuszczenia kogokolwiek w obręb swych murów.

Za Forge otrzymujesz co tydzień

żeton zwycięstwa, tak, jakbyś

zniszczył to miasto.

Strach i Nieufność

 

W całym Terrinoth niedowierzające szepty powtarzały jedną, wstrząsającą. Forge, wspaniała krasnoludzka forteca, zamknęło swoje granice. Miasto odmawiało wstępu każdemu, dopóki Hegemon pozostanie zagrożeniem dla krainy. Posłańcy wysłani z innych miast pospiesznie udali się do potężnego grodu by błagać jego władców aby zmienili swą decyzję, jednak wszyscy co do jednego zostali zawróceni jeszcze przy bramach.

Wszyscy dosłownie trzęśli się ze strachu. Hegemonowi udało się oddalać miasta od siebie, skłócać je i pozbawiać wzajemnej pomocy. Jak ludzie mają być zdolni stanąć przeciw wojskom ciemności, jeśli nie mogą liczyć na pomoc swych sąsiadów?

 

Rother against brother

Brat Przeciw Bratu

Ta karta może zostać zagrana

tylko na Złotym poziomie kampanii, podczas gdy bohaterowie trenują w jednym z miast.

 

Kiedy Twój Awatar jest umieszczony na mapie, potasuj cztery żetony Kajdan a następnie daj po jednym, awersem do dołu, każdemu z bohaterów (żaden z Was nie może podejrzeć frontów żetonów). Możesz aktywować Kajdany na początku dowolnej tury bohaterów. Wszyscy bohaterowie odwracają wtedy swoje żetony. Bohater, którego żeton zawiera oko, został Zniewolony (Enslaved).

Brat Przeciw Bratu

Niewiele pomogło, że bohaterowie już wcześniej podejrzewali, że pośród nich, niezłomnych śmiałków, znajduje się jeden z niewolników Hegemona. Później żaden z nich nie był w stanie powiedzieć z całą pewnością, kiedy dokładnie pojawił się ten tatuaż – może podczas uzdrawiającej wizyty w świątyni czy po nocy spędzonej w gospodzie.

Faktem jednak jest, że bohaterów czeka bardzo niemiła niespodzianka jeśli i kiedy staną twarzą w twarz z Hegemonem we własnej osobie…

 

 

Moje jest Zwycięstwo!

Jeśli Hegemon wygrał kampanię:

 

…I stało się tak, że wraz z pokonaniem ostatnich bastionów buntowników, Pan ustanowił wielkie Imperium na ziemiach Terrinoth. I nastał w Imperium koniec wszelkich wewnętrznych konfliktów, waśni i przejawów indywidualizmy, gdyż tak właśnie nakazał Pan. Zarzucono wykonywanie wszelkih zajęć niepotrzebnych, nie przynoszących wymiernych efektów, takich jak sztuka, nauka czy czas wolny - gdyż całe Imperium zbroiło się, by nieść wolę Pana dalej, po krańce świata… ogniem i mieczem, jeśli będzie trzeba. Z cała pewnością, dla starego Ładu od wieków istniejącego w świecie Terrinoth nastał definitywny

 

KONIEC

Przeklęci! Znów pokonany!

Jeśli bohaterowie wygrali kampanię:

 

… Poprzez całą krainę, wszyscy ci, którzy ulegli wcześniej wpływom Hegemona, poczęli budzić się, niczym z długiego, strasznego koszmaru. Wraz ze zwycięstwem bohaterów ludzie zaczęli nareszcie wracać do swojego normalnego życia.

Dłużej potrwa naprawa pęknięć i rozdźwięków jakie podzieliły miasta Terrinoth, ale te rany również z czasem się zabliźnią.

Co zaś się tyczy bohaterów, to powrócili oni do domu, gdzie zostali powitani wielką fetą z okazji tego, że ich wspaniała przygoda osiągnęła tak chwalebny i pomyślny dla wszystkich…

KONIEC

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin