Wesoły karnawał.doc

(42 KB) Pobierz
Wesoły karnawał

Wesoły karnawał

 

Cel główny:              Poznanie własnych możliwości, uczestniczenie w zabawach i grach zespołowych, zbiorowych,  dających możliwość obserwowania siebie na tle innych i budowania pozytywnego obrazu własnej wartości.

 

 

Lp.

Zadania edukacyjne

Cele operacyjne

Zakres edukacji

Uwagi

1.

Opowiadanie D. Niewoli – „Chciałem wam powiedzieć...”:

·         zwrócenie uwagi na prawidłowe zachowanie się dzieci w grupie,

·         rozmowa n/t opowiadania,

 

- słucha uważnie opowiadania,

- wie, że w każdej sytuacji należy zachowywać się grzecznie,

Moje przedszkole

 

2.

„Taniec z grzechotkami” – nauka kroków

i układu tańca, rytmiczne poruszanie się po sali i potrząsanie grzechotkami na sygnał nauczyciela.

 

- słucha muzyki i porusz się rytmicznie,

- reaguje na sygnał nauczyciela,

Ja i sztuka – muzyka

 

3.

„W karnawale same bale” – rozmowy n/t balów, zabaw karnawałowych, kostiumów. Czytanie całościowe wyrazu bal.

Zabawa – „Zgadnij w jaką postać z bajki się przebrałem?”

 

- wypowiada się samodzielnie na określony temat,

- potrafi zaprezentować postać z bajki,

- potrafi odnaleźć z pośród innych wyrazów słowo bal,

Myślę, mówię, czytam...

 

4.

Zabawa matematyczna „Balonowe zabawy” – tworzenie zbiorów balonów na postawie jednej wybranej cechy: koloru lub wielkości. Przeliczanie balonów w zbiorach.

 

- tworzy zbiór na podstawie jednej cechy,

- przelicza w zakresie sześciu,

Moje pierwsze doświadczenie z matematyką

 

5.

Kolorowe maski – wykonanie masek na bal karnawałowy z okrągłych talerzyków papierowych, ozdabianie ich błyszczącą folią samoprzylepną.

 

- samodzielnie projektuje i wykonuje maskę,

- ozdabia ją wg własnej inwencji twórczej,

Ja i sztuka – plastyka

 

6.

Zabawy rytmiczne przy piosence „Zabawa karnawałowa”:

·         ćwiczenia inhibicyjno – incytacyjne,

·         wyklaskiwanie wraz nauczycielem rytmu piosenki,

 

- bierze udział w zabawach,

- wyklaskuje rytm piosenki,

Ja i sztuka - muzyka

 

7.

„Ten mały nasz bałwanek” ćwiczenia ruchowo – graficzne – rysowanie w powietrzu obiema rękami konturów bałwanka.

Ćwiczenia grafomotoryczne – kalkowanie wzoru choinki.

 

- kreśli w powietrzu określone przez nauczyciela kształty,

- kalkuje wzory,

Myślę, mówię, czytam...

 

8.

Ćwiczenia gimnastyczne metodą R. Labana – zestaw VII (opracowane przez R. Gałuszkę)

 

 

Sprawność ruchowa

 

 

9.

Czy śnieg jest czysty? – poznawanie właściwości śniegu za pomocą obserwacji,

Próby określenia dlaczego śnieg jest brudny?

 

- potrafi wyciągnąć wnioski z obserwacji,

- zna właściwości śniegu,

- dzieli się swoimi spostrzeżeniami

z innymi,

 

Ja i przyroda

 

10.

Zabawy ruchowe orientacyjno – porządkowe wg K. Wlaźnik.

 

Sprawność ruchowa

 

 

 

 

Literatura:              Przewodnik metodyczny. Pięciolatek bawię się i uczę – red. W. Żaba – Żabińska

                                  Wychowanie fizyczne w przedszkolu. – K. Wlaźnik

 

 

1

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin