Zwierzęta egzotyczne.doc

(43 KB) Pobierz
Zwierzęta egzotyczne

 

Zwierzęta egzotyczne

 

 

Cel główny:              Poszerzenie wiadomości dotyczących zwierząt – zapoznanie się z wyglądem, sposobem odżywiania         

i miejscem występowania zwierząt egzotycznych. Rozbudzenie zainteresowania się przyrodą.

 

 

 

Lp.

Zadania edukacyjne

 

Cele operacyjne

Zakres edukacji

Uwagi

1.

Oglądanie albumów ze zwierzętami egzotycznymi. Wypowiadanie się na temat charakterystycznych cech wyglądu poszczególnych zwierząt.

 

- zna wybrane zwierzęta egzotyczne

- potrafi opisać ich wygląd zewnętrzny,

- samodzielnie wypowiada się na określony temat,

 

Myślę, mówię, czytam...

 

2.

Słuchanie zagadek o zwierzętach egzotycznych. Słuchanie ciekawostek o żółwiach i słoniach.

Próby samodzielnego układania zagadki słownej o wybranym zwierzęciu.

 

- potrafi ułożyć zagadkę,

- rozwiązuje zagadki nauczyciel,

- słucha uważnie podawanych informacji n/t zwierząt

Ja i przyroda

 

3.

Zestaw ćwiczeń i zabaw gimnastycznych nr XI, wg K. Wlaźnik z wykorzystaniem piłeczek. Wyrabianie sprawności  ruchów, zręczności w chwytaniu i rzucaniu piłeczki.

 

- starannie i prawidłowo wykonuje zalecane ćwiczenia,

- zgodnie współdziała z innymi,

Sprawność ruchowa

 

4.

„Naśladujemy zwierzęta” - ćwiczenia usprawniające narządy mowy:

·         ćwiczenia oddechowe,

·         ćwiczenia tempa wypowiedzi,

·         rytmiczny podział nazw zwierząt na sylaby.

 

- potrafi fonetycznie podzielić wyraz na sylaby,

- potrafi zmienić tempo wypowiedzi,

Myślę, mówię, czytam...

 

5.

Rysowanie zwierząt egzotycznych kredkami pastelowymi. Zwrócenie uwagi na charakterystyczne cechy wyglądu  zwierząt. Zachowanie odpowiednich proporcji.

- poprawnie trzyma kredkę w ręce,

- zachowuje odpowiednie proporcje,

- porządkuje stolik po wykonanej pracy,

 

 

Ja i sztuka - plastyka

 

6.

Słuchanie wiersza T. Śliwiaka „Dwie brzydkie papugi” – rozmowa n/t wiersza, wyjaśnienie znaczenia słowa „plotkować”. Czytanie całościowe słowa „papuga”. Swobodna aktywność słowna dzieci n/t najzabawniejszego zwierzaka.

 

- słucha uważnie wiersza,

- rozumie znaczenie słowa „plotkować”,

- odszuka wyraz „papuga” pośród innych wyrazów,

Moje pierwsze doświadczenia z matematyką

 

7.

Zabawy przy piosence „Cztery zielone słonie” – próby śpiewania refrenu. Prezentacja bębenka – opowiadanie nauczyciele połączone z wybijaniem rytmu przez dzieci.

 

- słucha piosenki i próbuje powtórzyć refren,

- opisuje wygląd bębenka,

- rytmicznie porusza się po sali,

Ja i sztuka - muzyka

 

8.

„Lew z koła” – wykonanie obrazka przestrzennego techniką orgiami. Rozróżnianie strony prawej i lewej, zaginanie papierowych elementów wg instrukcji.

 

- słucha instrukcji nauczyciela,

- zagina papier po wyznaczonych liniach,

- starannie nakleja elementy,

Ja i sztuka - plastyka

 

10.

Słuchanie piosenki „Dżungla” –  omówienie tekstu piosenki, wyjaśnienie słów dżungla, liana bambus. Taniec do piosenki z interpretacją ruchową tekstu.

 

- rozumie słowa piosenki,

- swobodnie interpretuje ruchem tekst słuchanej piosenki,

Ja i sztuka  - muzyka.

 

 

11.

Zestaw ćwiczeń porannych nr XX –

U. Smoczyńskiej – Nachtman.

 

- bierze udział w zajęciach,

- słucha poleceń nauczyciela,

Sprawność ruchowa

 

 

 

Literatura:              „Pięciolatek. Bawię się i uczę” Przewodnik metodyczny – red. W. Żaba – Żabińska, C. Cyrański                                                                                                  „Magiczne koła czyli orgiami płaskie” - Dorota Dziarska

                            „Moje 5 – lat. Scenariusze zajęć muzyczno – ruchowych – E. Konarska, Cz. Cyrański

                            „Wychowanie fizyczne w przedszkolu” – K. Wlaźnik

 

 

Współpraca z rodzicami: Informacje dotyczące zachowania dzieci, aktywności na zajęciach udzielane są rodzicom na bieżąco podczas rozmów

                                         indywidualnych.

                                               Wspólna zabawa karnawałowa dzieci i nauczycieli, rozmowy przy wspólnym poczęstunku.

 

3

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin