Zwierzęta egzotyczne
Cel główny: Poszerzenie wiadomości dotyczących zwierząt – zapoznanie się z wyglądem, sposobem odżywiania
i miejscem występowania zwierząt egzotycznych. Rozbudzenie zainteresowania się przyrodą.
Lp.
Zadania edukacyjne
Cele operacyjne
Zakres edukacji
Uwagi
1.
Oglądanie albumów ze zwierzętami egzotycznymi. Wypowiadanie się na temat charakterystycznych cech wyglądu poszczególnych zwierząt.
- zna wybrane zwierzęta egzotyczne
- potrafi opisać ich wygląd zewnętrzny,
- samodzielnie wypowiada się na określony temat,
Myślę, mówię, czytam...
2.
Słuchanie zagadek o zwierzętach egzotycznych. Słuchanie ciekawostek o żółwiach i słoniach.
Próby samodzielnego układania zagadki słownej o wybranym zwierzęciu.
- potrafi ułożyć zagadkę,
- rozwiązuje zagadki nauczyciel,
- słucha uważnie podawanych informacji n/t zwierząt
Ja i przyroda
3.
Zestaw ćwiczeń i zabaw gimnastycznych nr XI, wg K. Wlaźnik z wykorzystaniem piłeczek. Wyrabianie sprawności ruchów, zręczności w chwytaniu i rzucaniu piłeczki.
- starannie i prawidłowo wykonuje zalecane ćwiczenia,
- zgodnie współdziała z innymi,
Sprawność ruchowa
4.
„Naśladujemy zwierzęta” - ćwiczenia usprawniające narządy mowy:
· ćwiczenia oddechowe,
· ćwiczenia tempa wypowiedzi,
· rytmiczny podział nazw zwierząt na sylaby.
- potrafi fonetycznie podzielić wyraz na sylaby,
- potrafi zmienić tempo wypowiedzi,
5.
Rysowanie zwierząt egzotycznych kredkami pastelowymi. Zwrócenie uwagi na charakterystyczne cechy wyglądu zwierząt. Zachowanie odpowiednich proporcji.
- poprawnie trzyma kredkę w ręce,
- zachowuje odpowiednie proporcje,
- porządkuje stolik po wykonanej pracy,
Ja i sztuka - plastyka
6.
Słuchanie wiersza T. Śliwiaka „Dwie brzydkie papugi” – rozmowa n/t wiersza, wyjaśnienie znaczenia słowa „plotkować”. Czytanie całościowe słowa „papuga”. Swobodna aktywność słowna dzieci n/t najzabawniejszego zwierzaka.
- słucha uważnie wiersza,
- rozumie znaczenie słowa „plotkować”,
- odszuka wyraz „papuga” pośród innych wyrazów,
Moje pierwsze doświadczenia z matematyką
7.
Zabawy przy piosence „Cztery zielone słonie” – próby śpiewania refrenu. Prezentacja bębenka – opowiadanie nauczyciele połączone z wybijaniem rytmu przez dzieci.
- słucha piosenki i próbuje powtórzyć refren,
- opisuje wygląd bębenka,
- rytmicznie porusza się po sali,
Ja i sztuka - muzyka
8.
„Lew z koła” – wykonanie obrazka przestrzennego techniką orgiami. Rozróżnianie strony prawej i lewej, zaginanie papierowych elementów wg instrukcji.
- słucha instrukcji nauczyciela,
- zagina papier po wyznaczonych liniach,
- starannie nakleja elementy,
10.
Słuchanie piosenki „Dżungla” – omówienie tekstu piosenki, wyjaśnienie słów dżungla, liana bambus. Taniec do piosenki z interpretacją ruchową tekstu.
- rozumie słowa piosenki,
- swobodnie interpretuje ruchem tekst słuchanej piosenki,
Ja i sztuka - muzyka.
11.
Zestaw ćwiczeń porannych nr XX –
U. Smoczyńskiej – Nachtman.
- bierze udział w zajęciach,
- słucha poleceń nauczyciela,
Literatura: „Pięciolatek. Bawię się i uczę” Przewodnik metodyczny – red. W. Żaba – Żabińska, C. Cyrański „Magiczne koła czyli orgiami płaskie” - Dorota Dziarska
„Moje 5 – lat. Scenariusze zajęć muzyczno – ruchowych – E. Konarska, Cz. Cyrański
„Wychowanie fizyczne w przedszkolu” – K. Wlaźnik
Współpraca z rodzicami: Informacje dotyczące zachowania dzieci, aktywności na zajęciach udzielane są rodzicom na bieżąco podczas rozmów
indywidualnych.
Wspólna zabawa karnawałowa dzieci i nauczycieli, rozmowy przy wspólnym poczęstunku.
3
gulon