Adaptacja Przepustnicy.docx

(14 KB) Pobierz

[center:240f2798e1]Adaptacja przepływomierza[/center:240f2798e1]
Dotyczy rodziny silników QG po 2001 r. z EOBD. Sprawdzone na GQ18DE.
Rozgrzewamy silnik do temp roboczej - wszystkie odbiorniki prądu out - wyłączyć trzeba wszystko - zwłaszcza klimę, nawiewy i radio..
1. gasimy silnik czekamy powyżej 10 sek.
2. zapłon ON przy puszczonym pedale gazu - czekamy 3 sek.
3. 5 razy wciskamy i puszczay pedał gazu przez 5 sekund (wciskamy do deski i całkowicie puszczamy).
4. po 7 sekundach wciskamy pedał gazu do oporu i trzymamy cały czas. Po 10 sek. a przed upływem 20 sek. zacznie migać kontrolka jednostajnie i w pewnym momencie się zaświeci (ważny moment).
5. Od tego omentu jak przestanie migać i się zaświeci dokładnie po 3 sekundach puść pedał gazu. Następnie uruchom silnik i pozwól mu pracować na biegu jałowym min. 20 sekund.
6. przygazuj kilka razy i zbacz czy obroty wracają na 650 rmp i 850 rmp dla automatycznej skrzyni biegów.

By prawidłowo zadziałało musimy być pewni, że ECU ma zadoptowany poprawnie TPS i położenie zerowe przepustnicy (jeśli jest elektryczna).
Jeśli nie - może być sytuacja, że ECU nie idzi puszczonego pedału gazu jako położenie zero i całkowicie wciśniętego jako full wciśnięty- wtedy cały test jest skopany.

[center:240f2798e1]Adaptacja TPS-a:[/center:240f2798e1]
1. pedał puszczony zapłon on na 2 sek
2. zapłon OFF na 10 sek.
3 zapłon ON na 2 sek.
4. zapłon OFF na 10 sek.
po 10 sekudach zapamięta ECM ustawienie.
Procedura konieczna zawsze po odpięciu wtyczki od pedału gazu (elektryczna przepustnica) i wtyczki o czujnika poożenia przepustnicy w mechaniznej przepustnicy.

[center:240f2798e1]Zapamiętanie zerowego położenia przepustnicy.[/center:240f2798e1]
1. pedał puszczony całkowicie
2. zapłon ON.
3. zapłon OFF na 10 sek
po 10 sek zapamięta ECU położenie przepustnicy.
Procedura zawsze konieczna po odpięciu wtyczki od elektrycznej przepustnicy.

Zgłoś jeśli naruszono regulamin