[center:240f2798e1]Adaptacja przepływomierza[/center:240f2798e1]Dotyczy rodziny silników QG po 2001 r. z EOBD. Sprawdzone na GQ18DE.Rozgrzewamy silnik do temp roboczej - wszystkie odbiorniki prądu out - wyłączyć trzeba wszystko - zwłaszcza klimę, nawiewy i radio..1. gasimy silnik czekamy powyżej 10 sek.2. zapłon ON przy puszczonym pedale gazu - czekamy 3 sek.3. 5 razy wciskamy i puszczay pedał gazu przez 5 sekund (wciskamy do deski i całkowicie puszczamy).4. po 7 sekundach wciskamy pedał gazu do oporu i trzymamy cały czas. Po 10 sek. a przed upływem 20 sek. zacznie migać kontrolka jednostajnie i w pewnym momencie się zaświeci (ważny moment). 5. Od tego omentu jak przestanie migać i się zaświeci dokładnie po 3 sekundach puść pedał gazu. Następnie uruchom silnik i pozwól mu pracować na biegu jałowym min. 20 sekund.6. przygazuj kilka razy i zbacz czy obroty wracają na 650 rmp i 850 rmp dla automatycznej skrzyni biegów.By prawidłowo zadziałało musimy być pewni, że ECU ma zadoptowany poprawnie TPS i położenie zerowe przepustnicy (jeśli jest elektryczna).Jeśli nie - może być sytuacja, że ECU nie idzi puszczonego pedału gazu jako położenie zero i całkowicie wciśniętego jako full wciśnięty- wtedy cały test jest skopany. [center:240f2798e1]Adaptacja TPS-a:[/center:240f2798e1]1. pedał puszczony zapłon on na 2 sek2. zapłon OFF na 10 sek.3 zapłon ON na 2 sek.4. zapłon OFF na 10 sek.po 10 sekudach zapamięta ECM ustawienie.Procedura konieczna zawsze po odpięciu wtyczki od pedału gazu (elektryczna przepustnica) i wtyczki o czujnika poożenia przepustnicy w mechaniznej przepustnicy.[center:240f2798e1]Zapamiętanie zerowego położenia przepustnicy.[/center:240f2798e1]1. pedał puszczony całkowicie2. zapłon ON.3. zapłon OFF na 10 sekpo 10 sek zapamięta ECU położenie przepustnicy.Procedura zawsze konieczna po odpięciu wtyczki od elektrycznej przepustnicy.
witmat1