Poradnik Mass Effect.doc

(6754 KB) Pobierz

 

Witam w poradniku do gry Mass Effect. Znajdziecie w nim opis przejścia całej gry: zarówno wątku głównego, jak i zadań pobocznych (tzw. przydziałów). W przypadku misji, które można skończyć na parę sposobów, starałem się podać różne rozwiązania, które albo utwierdzą naszego bohatera w idealizmie, albo uczynią z niego renegata. Sporo uwagi poświęciłem również eksploracji kosmosu z zaznaczeniem minerałów i innych przedmiotów, które możemy zbierać do naszej kolekcji.

Mass Effect został tak zaplanowany, że nie da się odkryć wszystkich jego sekretów po jednokrotnym ukończeniu gry. Zachęcam więc do eksperymentowania, sprawdzania różnych postaci, prowadzenia różnych wątków miłosnych i przekonania się na własnej skórze, komu jest lepiej w życiu – idealiście czy renegatowi.

 

Bohater

Nie będę sugerował gry konkretną klasą postaci, ponieważ i tak przez większość czasu podróżuje się w drużynie, więc to, czego nasz bohater nie potrafi, będzie można uzupełnić talentami towarzyszy. Najlepiej wybrać którąś z klas podstawowych, wyspecjalizowanych w konkretnej grupie umiejętności: żołnierza, adepta, bądź technika. Tylko oni mogą osiągnąć prawdziwe mistrzostwo w danej dziedzinie, klasy mieszane są bardziej wszechstronne, ale odbija się to na ograniczeniu rozwoju.

W trakcie przypisywania punktów na rozwój poszczególnych umiejętności warto pamiętać o skoncentrowaniu się na wybranych specjalizacjach zamiast rozdzielać punkty po równi. Dzięki temu dość szybko stworzymy silną postać. Ta sama zasada dotyczy pozostałych członków drużyny. Lepiej jest zrobić trzech specjalistów z różnych dziedzin niż trzech ogólnie rozwiniętych.

Dla lepszej orientacji w tematyce dostępnych klas postaci, poniżej zamieszczam listę umiejętności, które dostępne są dla każdej z nich.

 

Żołnierz

Talenty

Umiejętności

Karabiny szturmowe

Fala ognia

Szkolenie szturmowe

Przypływ adrenaliny

Pancerz bojowy

Wzmocnienie tarczy

Pierwsza pomoc

Pierwsza pomoc

Zdrowie

Niewrażliwość

Pistolety

Strzelec wyborowy

Strzelby

Rzeź

Karabiny snajperskie

Zabójstwo

Urok

Zniżka w sklepach

Zastraszanie

Zmotywowany nabywca

Szkolenie Widma

Jedność

Żołnierz

-

Żołnierz uderzeniowy (dostępny po ukończeniu misji 13.11.1.1. Zbuntowana WI)

-

Komandos (dostępny po ukończeniu misji 13.11.1.1. Zbuntowana WI)

-

 

Inżynier

Talenty

Umiejętności

Pancerz podstawowy

Wzmocnienie tarczy

Redukcja

Redukcja

Deszfracja

Sabotaż

Pierwsza pomoc

Pierwsza pomoc

Elektronika

Przeładowanie

Medycyna

Porażenie nerwowe

Pistolety

Strzelec wyborowy

Hakowanie

Hakowanie SI

Urok

Zniżka w sklepach

Zastraszanie

Zmotywowany nabywca

Szkolenie Widma

Jedność

Inżynier

-

Agent (dostępny po ukończeniu misji 13.11.1.1. Zbuntowana WI)

-

Medyk (dostępny po ukończeniu misji 13.11.1.1. Zbuntowana WI)

-

 

Adept

Talenty

Umiejętności

Bariera

Bariera

Pancerz podstawowy

Wzmocnienie tarczy

Podniesienie

Podniesienie

Pistolety

Strzelec wyborowy

Osobliwość

Osobliwość

Zastój

Zastój

Rzut

Rzut

Odkształcenie

Odkształcenie

Urok

Zniżka w sklepach

Zastraszanie

Zmotywowany nabywca

Szkolenie Widma

Jedność

Adept

-

Bastion (dostępny po ukończeniu misji 13.11.1.1. Zbuntowana WI)

-

Nemesis (dostępny po ukończeniu misji 13.11.1.1. Zbuntowana WI)

-

 

Szpieg

Talenty

Umiejętności

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin