LUTY56.doc

(184 KB) Pobierz
Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej na miesiąc LUTY dla dzieci 5, 6letnich

 

OPRACOWAŁA BARBARA NOWAK

Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej na miesiąc LUTY dla dzieci 5, 6letnich.

 

 

Temat

           Zadania dla dzieci i formy pracy

 

                                     Przewidywane osiągnięcia dzieci

 

U

R

O

K

I

 

 

Z

I

M

Y

 

Z

A

B

A

W

Y

 

N

A

 

Ś

N

I

E

G

U

 

 

Z

A

B

A

W

Y

 

 

Zapoznanie z nazwą nowego miesiąca „luty”. Nauka fragmentu wiersza J. Kiersta „ Luty”.

 

Dziecko:

- potrafi określić nazwę miesiąca, porę roku, zna przysłowia  na temat lutego

-          potrafi  wyrecytować na pamięć krótki fragmencik wiersza    

-               wie, że luty to miesiąc zimowy

Skąd się bierze śnieg?” , „Czy śnieg jest czysty?”, zabawy badawcze

 

-   odpowiada na pytania, samodzielnie wykonuje doświadczenia „topnienie lodu”,                  -  obserwuje i formułuje wnioski

-   bada i porównuje roztopiony śnieg, ocenia jego czystość, poznaje właściwości śniegu -   odpowiada na pytanie skad się on bierze?

 

Buch w śnieżny puch” – zapoznanie z nową piosenką

-  bawi się przy  piosence , zapamiętuje tekst i melodię,

- podejmuje próbę śpiewania wraz z akompaniamentem

-       dzieci-  zna treść piosenki i potrafią ją opowiedzieć

-  znają pojęcie karnawał

-  wystukuje, wyklaskuje rytm piosenki

-  tańczy do melodii piosenki

 

Ślady na śniegu”- zabawa tropiąca-

 Bawimy się bezpiecznie

-   idzie pośladach, próbuje odgadywać czyje to ślady, tropi ukrywające się dzieci                -  rozpoznaje zabawę bezpieczną i niebezpieczną                                                                    – potrafi uzasadnić swoją wypowiedź  w sposób logiczny

 

Zimowy krajobraz”- praca plastyczna techniką collage

 

 

-          . doskonali sprawność palców, tworzy własny obrazek,

-          umie właściwie posługiwać się klejem w sztyfcie,

-          dba o estetykę pracy.

 

„Śnieżne kule”- zabawy matematyczne

 

 

-          wycina z papieu koła o różnych średnicach ,

-          przelicza je, klasyfikuje (duże-małe),

-          układa z nich określony przez siebie rytm

Zabawy na śniegu”- zabawy w formie opowieści ruchowej

 

 

 

 

 

 

-  potrafi bezpiecznie poruszać się po sali w trakcie zabaw

- potrafi naśladować ruchem niektóre zabawy na śniegu

 

 

„Bałwanki ”- zabawy i ćwiczenia rytmiczne - zabawa inscenizowana do piosenki,

 

 

 

 

 

 

-  zapamiętuje tekst piosenki, wciela się w postacie z piosenki, porusza się w małych grupkach po obwodzie koła, rytmizuje tekst piosenki.

„Dziesięć bałwanków”- zabawa dydaktyczna na podstawie wiersza W.Chotomskiej (MATEMATYCZNA)

 

 

Bałwan”- rysowanka –wyliczanka

 

 

I

 

S

P

O

R

T

Y

 

 

Z

I

M

O

W

E

 

Z

A

B

A

W

Y

 

I

 

S

P

O

R

T

Y

 

Z

A

B

A

W

Y

 

I

 

S

P

O

R

T

Y

 

 

Z

I

M

O

W

E

 

 

 

 

 

 

 

-  zapamiętuje tekst wyliczanki i rysuje zgodnie z instrukcją,

-  dba o prawidłową postawę siedzącą w czasie rysowania,

-  doskonali umiejętność prawidłowego trzymania kredki i jej nacisku na kartkę.

 

 

„Bałwankowa rodzinka”- zabawy i ćwiczenia matematyczne

 

 

-   tworzy zbiór bałwanków,

-  przelicza elementy zbioru,

-  wykonuje czynności na zbiorach (o jeden mniej), utrwala znajomość cyfr 

-  różnicuje  wielkość  figur,

- posługuje się określeniami: duży,- większy-największy;

 

”Moja prawa strona jest wolna...”- pedagogika zabawy

 

„ Zabawy z chustą:”- pedagogika zabawy

 

„Trzy kolory”- pedagogika zabawy

 

 

-  przestrzega ustalonych zasad zabawy,

-  rozróżnia kierunki w schemacie swojego ciała,

-   właściwie reaguje na umówione sygnały : słowne, dźwiękowe, ruchowe itp

 

Deszcz”, „Pianista” – zabawy  -  ćwiczenie ruchliwości palców obydwu rąk

 

Deszcz wyrazów – zabawa dydaktyczna

 

 

Nauka piosenki „Na śniegowej górce”

 

 

 

Wiatr i śnieżki” – zabawa orientacyjno-porządkowa,

 

 

Droga w labiryncie”-  łączenie ruchów z obrazem wzrokowym- doskonalenie orientacji przestrzennej

 

-   poprawnie wykonuje ćwiczenia

-    rozwija i doskonali sprawność palców rąk

 

-   potrafi dokonywać analizy i syntezy wzrokowo-  słuchowej,

            dźwiękowej i sylabowej wyrazów: zima, śnieg,  mróz…

 

-   reaguje na zmiany dynamiki w muzyce,

-   potrafi  określać  linię melodyczną piosenek poznanych w przedszkolu.

-   potrafi zaśpiewać I zwrotkę i refren piosenki.

 

 

-      doskonali szybkie reakcje na określone sygnały

 

-    rozwija koordynację wzrokowo – ruchową,

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin