Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej na miesiąc LUTY dla dzieci 5, 6letnich.
Przewidywane osiągnięcia dzieci
U
R
O
K
I
Z
M
Y
A
B
W
N
Ś
E
G
Zapoznanie z nazwą nowego miesiąca „luty”. Nauka fragmentu wiersza J. Kiersta „ Luty”.
Dziecko:
- potrafi określić nazwę miesiąca, porę roku, zna przysłowia na temat lutego
- potrafi wyrecytować na pamięć krótki fragmencik wiersza
- wie, że luty to miesiąc zimowy
„Skąd się bierze śnieg?” , „Czy śnieg jest czysty?”, zabawy badawcze
- odpowiada na pytania, samodzielnie wykonuje doświadczenia „topnienie lodu”, - obserwuje i formułuje wnioski
- bada i porównuje roztopiony śnieg, ocenia jego czystość, poznaje właściwości śniegu - odpowiada na pytanie skad się on bierze?
„Buch w śnieżny puch” – zapoznanie z nową piosenką
- bawi się przy piosence , zapamiętuje tekst i melodię,
- podejmuje próbę śpiewania wraz z akompaniamentem
- dzieci- zna treść piosenki i potrafią ją opowiedzieć
- znają pojęcie karnawał
- wystukuje, wyklaskuje rytm piosenki
- tańczy do melodii piosenki
„Ślady na śniegu”- zabawa tropiąca-
Bawimy się bezpiecznie
- idzie pośladach, próbuje odgadywać czyje to ślady, tropi ukrywające się dzieci - rozpoznaje zabawę bezpieczną i niebezpieczną – potrafi uzasadnić swoją wypowiedź w sposób logiczny
„Zimowy krajobraz”- praca plastyczna techniką collage
- . doskonali sprawność palców, tworzy własny obrazek,
- umie właściwie posługiwać się klejem w sztyfcie,
- dba o estetykę pracy.
- wycina z papieu koła o różnych średnicach ,
- przelicza je, klasyfikuje (duże-małe),
- układa z nich określony przez siebie rytm
„Zabawy na śniegu”- zabawy w formie opowieści ruchowej
- potrafi bezpiecznie poruszać się po sali w trakcie zabaw
- potrafi naśladować ruchem niektóre zabawy na śniegu
„Bałwanki ”- zabawy i ćwiczenia rytmiczne - zabawa inscenizowana do piosenki,
- zapamiętuje tekst piosenki, wciela się w postacie z piosenki, porusza się w małych grupkach po obwodzie koła, rytmizuje tekst piosenki.
„Dziesięć bałwanków”- zabawa dydaktyczna na podstawie wiersza W.Chotomskiej (MATEMATYCZNA)
„Bałwan”- rysowanka –wyliczanka
S
P
T
- zapamiętuje tekst wyliczanki i rysuje zgodnie z instrukcją,
- dba o prawidłową postawę siedzącą w czasie rysowania,
- doskonali umiejętność prawidłowego trzymania kredki i jej nacisku na kartkę.
„Bałwankowa rodzinka”- zabawy i ćwiczenia matematyczne
- tworzy zbiór bałwanków,
- przelicza elementy zbioru,
- wykonuje czynności na zbiorach (o jeden mniej), utrwala znajomość cyfr
- różnicuje wielkość figur,
- posługuje się określeniami: duży,- większy-największy;
”Moja prawa strona jest wolna...”- pedagogika zabawy
„ Zabawy z chustą:”- pedagogika zabawy
„Trzy kolory”- pedagogika zabawy
- przestrzega ustalonych zasad zabawy,
- rozróżnia kierunki w schemacie swojego ciała,
- właściwie reaguje na umówione sygnały : słowne, dźwiękowe, ruchowe itp
„Deszcz”, „Pianista” – zabawy - ćwiczenie ruchliwości palców obydwu rąk
Deszcz wyrazów – zabawa dydaktyczna
Nauka piosenki „Na śniegowej górce”
Wiatr i śnieżki” – zabawa orientacyjno-porządkowa,
„ Droga w labiryncie”- łączenie ruchów z obrazem wzrokowym- doskonalenie orientacji przestrzennej
- poprawnie wykonuje ćwiczenia
- rozwija i doskonali sprawność palców rąk
- potrafi dokonywać analizy i syntezy wzrokowo- słuchowej,
dźwiękowej i sylabowej wyrazów: zima, śnieg, mróz…
- reaguje na zmiany dynamiki w muzyce,
- potrafi określać linię melodyczną piosenek poznanych w przedszkolu.
- potrafi zaśpiewać I zwrotkę i refren piosenki.
- doskonali szybkie reakcje na określone sygnały
- rozwija koordynację wzrokowo – ruchową,
...
jot_em18