WARP - 05.pdf

(15171 KB) Pobierz
OKLADKA.CDR
55513477.002.png
55513477.003.png
55513477.004.png
Kolejna potyczka z modu³em DirectDraw.
Tym razem poznamy zastosowanie i
dzia³anie kliperów, które pozwalaj¹
obcinaæ grafikê. Dowiesz siê tak¿e jak
usuwaæ t³o z kopiowanych obrazów, czyli
jak pomijaæ wybrane piksele.
Poznajemy edytor materia³ów, uczymy
siê korzystaæ z map proceduralnych,
zapoznajmy siê z drzewem struktury
materia³ów. Poznajemy najwa¿niejsze
materia³y z³o¿one.
Rzucamy siê na g³êbokie wody
programowania. Odkrywamy tajemnicê
wielow¹tkowoœci, uczymy siê tworzyæ
w¹tki, koñczyæ ich pracê, usypiaæ w¹tki,
wstrzymywaæ i wznawiaæ. Artyku³
adresowany szczególnie do ambitnych
pocz¹tkuj¹cych programistów.
Pozostajemy w bojowych klimatach.
Ostatnim razem stworzyliœmy transporter
opancerzony, teraz uzupe³nimy kolekcjê
o model samolotu A-10. Zatem je¿eli
jesteœ pilotem, to lepiej trafiæ nie
mog³eœ.
Ostatnim razem uczyliœmy siê pracowaæ z
klawiatur¹ tym razem kolej na mysz.
Dowiesz siê jak obs³ugiwaæ podwójne
klikniêcia myszy, zmieniaæ ikonê kursora,
ukrywaæ kursor, odczytywaæ niezale¿nie
pozycjê myszy oraz przechwytywaæ
kursor.
Uczymy siê pracowaæ z pêdzlami -
obiektami systemu GDI. Bardzo krótki
artyku³, pozwala jednak uzupe³niæ
wiedzê o naprawdê przydatne
umiejêtnoœci.
Ok³adka: A-10 Thunderbolt (RABBAN)
55513477.005.png
To pytanie wiêkszoœci z nas nie dotyczy, bowiem nie uprawiamy tego sportu. Warto
jednak zatrzymaæ siê i podumaæ nad nim nieco d³u¿ej. Nie mam tutaj na myœli jakiejœ
debaty na temat walorów zdrowotnych, chodzi mi bardziej o formê biegania jako sposób
na kontemplacj¹. Podczas bardzo d³ugiego biegu mo¿na znaleŸæ odpowiedzi na wiele
pytañ, rozwi¹zaæ nie jeden problem. Powiecie pewnie, ¿e to niemo¿liwe, jedynie siê
zmêczymy. I tu siê w³aœnie mylicie. Nie "jedynie" tylko "a¿". Zmêczenie to postêp, to
œwiadectwo naszej walki. Wszystko zale¿y oczywiœcie od odpowiedniego podejœcia.
Biegaæ mo¿na z ró¿nych powodów i w ró¿nym celu, ale ka¿dy wie, ¿e bez motywacji
daleko nie zabiegniemy. Zostawiamy temat biegania w spokoju, mam jednak cich¹
nadziejê, ¿e któregoœ dnia wstaniesz wczeœnie rano, chwycisz buty i wybiegniesz przed
siebie.
Dla wszystkich fanów WARP'a mamy dobre wieœci. Nasza strona WWW jest ju¿ prawie
ukoñczona, trwaj¹ ostanie prace i za miesi¹c z pewnoœci¹ og³osimy nasz wirtualny
adres. Dodatkowo na ³amach WARP uka¿e siê pierwszy artyku³ poœwiêcony Direct3D i
OpenGL. Nie stworzymy jeszcze prawdziwego programu 3D, który renderuje geometriê,
ale jak zawsze w artyku³ach znajdzie siê ogromna dawka wiedzy, na której póŸniej
bêdziemy siê opieraæ.
Black Cat
WARP Team: (BlackCatWARP@o2.pl)
Piotr Besta (BOVANOVITCH, MATSUOKA) e-mail piotrbesta@o2.pl
Daniel Besta (RABBAN, GOBLIN) e-mail danielbesta@o2.pl
WWW:
Niebawem
Autorzy do³o¿yli wszelkich starañ, aby zawarty w dokumencie
informacje by³y rzetelne i kompletne. Nie bior¹ jednak ¿adnej
odpowiedzialnoœci za ich wykorzystanie, ani za zwi¹zane z nimi
ewentualne naruszenia praw patentowych czy autorskich.
Autorzy nie ponosz¹ tak¿e ¿adnej odpowiedzialnoœci za
potencjalne szkody wynik³e z wykorzystania informacji
zawartych niniejszym dokumencie.
Wszelkie prawa zastrze¿one. ¯aden
fragment niniejszego dokumentu nie
mo¿e byæ wykorzystany w
jakiejkolwiek formie fotokopii,
mikrofilmu czy innych reprodukcji ani
przek³adany na jêzyk mechaniczny
bez pisemnej zgody Piotra Besta.
Autorzy nie odpowiadaj¹ za treœæ
og³oszeñ i reklam. Materia³ów nie
zamówionych nie zwracamy, w
przypadku publikacji, zastrzegamy
sobie prawo do skrótów. Wszystkie
u¿yte znaki firmowe i towarowe s¹
zastrze¿one przez ich w³aœcicieli.
55513477.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin