WARP - 03.pdf

(19289 KB) Pobierz
Okładka
55511075.002.png
55511075.003.png
55511075.004.png
Pracê z bibliotek¹ DirectX zaczynamy od
modu³u DirectDraw, umo¿liwiaj¹cego
generowanie szybkiej grafiki 2D.
Poznajemy obiekty wchodz¹ce w sk³ad
modu³u, zasady ich tworzenia oraz
obs³ugiwania. Na koniec przejmujmy
kontrolê nad ekranem i rysujemy kilka
elips.
Uczymy siê zmieniaæ kszta³t okna wed³ug
naszych upodobañ. Poznajemy sztuczkê
umo¿liwiaj¹c¹ przesuwanie okna bez
u¿ycia tytu³owej belki. Modelujemy okna
za pomoc¹ obrazów zapisanych w
plikach BMP. Na zakoñczenie tworzymy
program, demonstruj¹cy praktyczne
zastosowanie nowej wiedzy.
Poznajemy dog³êbnie regiony, jeden z
obiektów GDI. Uczmy siê ich tworzenia i
wykorzystywania do malowania oraz
obcinania operacji graficznych.
Poznajemy tak¿e poprawn¹ metodê
odœwie¿ania zawartoœci okna, stosowan¹
dla zwyczajnych, okienkowych aplikacji.
Uczymy siê tworzyæ obiekty z³o¿one w
programie 3D Studio MAX. Obiekty tego
typu umo¿liwiaj¹ wykonywanie bardzo
przydatnych operacji, takich jak:
dodawanie, odejmowanie i wyt³aczanie.
Uczymy siê ³adowaæ i wyœwietlaæ
bitmapy. Poznajemy pamiêciowy
kontekst urz¹dzenia, który przyda siê
podczas przenoszenia obrazów na
powierzchnie DirectDraw. Omawiamy
funkcje pozwalaj¹ce przesy³aæ dane z
obszaru jednego kontekstu urz¹dzenia
do obszaru drugiego kontekstu.
Poznajemy kolejn¹ metodê
modelowania. Polega ona na tworzeniu
obiektu zbudowanego z prostej siatki,
któr¹ nastêpnie zagêszczamy za pomoc¹
modyfikacji MeshSmooth . Modyfikacja
umo¿liwia równie¿ edycjê siatki.
Drugie spotkanie z modu³em DirectDraw.
Tym razem poznajemy zasady
wyœwietlania obrazu, uczymy siê tworzyæ
g³ówn¹ powierzchnie z pod³¹czonym
tylnym buforem. Dowiadujemy siê jak
prze³¹czaæ bufory i odzyskiwaæ utracone
powierzchnie. Piszemy program
demonstruj¹cy technikê podwójnego
buforowania.
Tworzymy prosty model
prehistorycznego gada. Artyku³
przedstawia przyk³ad modelowania siatki
obiektu i wykorzystania modyfikacji
MeshSmooth . Krok po kroku
obserwujemy proces budowy obiektu.
Ok³adka: Plants Attack (RABBAN)
55511075.005.png
P na to za bardzo miejsca. Otrzymaliœmy kilka listów, w których skar¿ycie siê
na fatalny komfort przegl¹dania naszego WARP'a. Okazuje siê, ¿e nie istnieje
komputer, którego WARP nie potrafi³by skutecznie zad³awiæ, wysysaj¹c z niego ca³¹ moc.
Wystarczy przerzuciæ kilka stron, a dalsze czytanie staje siê wrêcz niemo¿liwe.
oprzednio pozwoliliœmy sobie na ma³e szaleñstwo, tym razem nie mamy
Na pocz¹tku ciê¿ko nam by³o uwierzyæ w te frontowe doniesienia. Po sprawdzeniu, okaza³y
siê jednak jak najbardziej prawdziwe, zatem prêdko œpieszymy z pomoc¹. Problem le¿y w
u¿ywanej przez Was przegl¹darce PDF. Magazyn WARP jest generowany dla przegl¹darki
Acrobat 4.0. Stosowanie tej wersji zapewnia najszybsze dzia³anie, przy ka¿dej innej, a w
szczególnoœci w przypadku nowszych wersji, strony WARP'a odœwie¿aj¹ siê bezlitoœnie
powoli. Istnieje te¿, drugie wyt³umaczenie waszych k³opotów. Odpowiemy jak Terminator:
Dysponujecie zbyt ma³¹ moc¹ obliczeniow¹ ”.
Pojawi³o siê tak¿e wielokrotnie pytanie o to czy WARP posiada stronê WWW. W tej chwili
niestety nie, postaramy siê jednak jak najszybciej j¹ uruchomiæ. Pytacie równie¿ o oto, kiedy
uka¿e siê nowy numer WARP'a i czy bêdzie istnieæ mo¿liwoœæ jego œci¹gniêcia z sieci.
WARP ukazuje siê, co miesi¹c wraz z PC WORLD KOMPUTER i nigdzie indziej. Nowy
numer WARP'a nie jest i raczej nie bêdzie dostêpny w sieci.
Je¿eli macie jakieœ uwagi odnoœnie zawartoœci WARP'a, komfortu przegl¹dania stron b¹dŸ
jakiekolwiek inne spostrze¿enia, w³asne pomys³y, którymi chcielibyœcie siê podzieliæ,
prosimy o pisanie na adres BlackCatWARP@o2.pl , lub indywidualne adresy Matsuoki'i i
Rabban'a, znajduj¹ siê poni¿ej.
PS Jak widzicie niektóre strony przybra³y wyraŸny
zielony odcieñ. Ma to zwi¹zek z projekcj¹ filmu
Matrix-Revolutions w naszym domowym kinie.
Jesteœmy pod wielkim wra¿eniem efektów st¹d
te¿ inspiracja do zabarwiania wszystkiego na
zielono. Przy³¹czcie siê do zabawy i pomalujcie
swój monitor.
Black Cat
WARP Team: (BlackCatWARP@o2.pl)
Piotr Besta (BOVANOVITCH, MATSUOKA) e-mail piotrbesta@o2.pl
Daniel Besta (RABBAN, GOBLIN) e-mail danielbesta@o2.pl
WWW:
Niebawem
Autorzy do³o¿yli wszelkich starañ, aby zawarty w dokumencie
informacje by³y rzetelne i kompletne. Nie bior¹ jednak ¿adnej
odpowiedzialnoœci za ich wykorzystanie, ani za zwi¹zane z nimi
ewentualne naruszenia praw patentowych czy autorskich.
Autorzy nie ponosz¹ tak¿e ¿adnej odpowiedzialnoœci za
potencjalne szkody wynik³e z wykorzystania informacji
zawartych niniejszym dokumencie.
Wszelkie prawa zastrze¿one. ¯aden
fragment niniejszego dokumentu nie
mo¿e byæ wykorzystany w
jakiejkolwiek formie fotokopii,
mikrofilmu czy innych reprodukcji ani
przek³adany na jêzyk mechaniczny
bez pisemnej zgody Piotra Besta.
Autorzy nie odpowiadaj¹ za treœæ
og³oszeñ i reklam. Materia³ów nie
zamówionych nie zwracamy, w
przypadku publikacji, zastrzegamy
sobie prawo do skrótów. Wszystkie
u¿yte znaki firmowe i towarowe s¹
zastrze¿one przez ich w³aœcicieli.
55511075.001.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin