java_wyklad.pdf
(
328 KB
)
Pobierz
648110964 UNPDF
Java - wprowadzenie
dr Dariusz Pałka
dariusz.palka@gmail.com
Obiekty w JAVIE
●
Wszystkie (prawie) byty w JAVIE to obiekty
●
Manipulowanie obiektami odbywa się poprzez
referencje do nich
Stworzenie referencji do obiektu klasy
String
String
:
String s;
Powyższa linia tworzy tylko referencje a nie obiekt,
co więcej referencja ta nie wskazuje na żaden
co więcej referencja ta nie wskazuje na żaden
obiekt.
obiekt.
Bezpieczniejszą techniką jest tworzenie i
Bezpieczniejszą techniką jest tworzenie i
jednoczesne inicjalizowanie referencji :
jednoczesne inicjalizowanie referencji :
String s = „abcdefgh”;
Stworzenie referencji do obiektu klasy
Powyższa linia tworzy tylko referencje a nie obiekt,
Obiekty w JAVIE cd.
●
Trzeba tworzyć wszystkie obiekty:
String s = new String(„abcdefgh”);
Powyższa linia tworzy nowy obiekt klasy
String
String
i
i
przypisuje referencje do niego do zmiennej s.
Linia ta określa też jak ma być skonstruowany obiekt
Linia ta określa też jak ma być skonstruowany obiekt
klasy
– jakim ciągiem znaków ma być
zainicjalizowany
zainicjalizowany
Powyższa linia tworzy nowy obiekt klasy
przypisuje referencje do niego do zmiennej s.
klasy
String
String
– jakim ciągiem znaków ma być
Typy proste
typ
rozmiar
min
max
boolean
-
-
-
char
16 bitów
unicode 0
unicode 2
16
-1
byte
8 bitów
-128
+127
short
16 bitów
-2
15
+2
15
–1
int
32 bity
-2
31
+2
31
–1
long
64 bity
-2
63
+2
63
-1
float
32 bity
IEEE754
IEEE754
double
64 bity
IEEE754
IEEE754
void
-
-
-
Typy proste
typ
‘
opakowanie’ obiektowe
boolean
Boolean
char
Character
byte
Byte
short
Short
int
Integer
long
Long
float
Float
double
Double
void
Void
Plik z chomika:
bolewice
Inne pliki z tego folderu:
Zalacznik_Cwicz2_PP_arytmet_logika.pdf
(133 KB)
zajecia2JTP.pdf
(181 KB)
wyklad3.pdf
(122 KB)
wstep_do_javy.pdf
(1979 KB)
wprowadzenieJava.pdf
(1229 KB)
Inne foldery tego chomika:
Delphi(object pascal)
HTML
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin