java_wyklad.pdf

(328 KB) Pobierz
648110964 UNPDF
Java - wprowadzenie
dr Dariusz Pałka
dariusz.palka@gmail.com
648110964.006.png
Obiekty w JAVIE
Wszystkie (prawie) byty w JAVIE to obiekty
Manipulowanie obiektami odbywa się poprzez
referencje do nich
Stworzenie referencji do obiektu klasy String
String :
String s;
Powyższa linia tworzy tylko referencje a nie obiekt,
co więcej referencja ta nie wskazuje na żaden
co więcej referencja ta nie wskazuje na żaden
obiekt.
obiekt.
Bezpieczniejszą techniką jest tworzenie i
Bezpieczniejszą techniką jest tworzenie i
jednoczesne inicjalizowanie referencji :
jednoczesne inicjalizowanie referencji :
String s = „abcdefgh”;
Stworzenie referencji do obiektu klasy
Powyższa linia tworzy tylko referencje a nie obiekt,
648110964.007.png
Obiekty w JAVIE cd.
Trzeba tworzyć wszystkie obiekty:
String s = new String(„abcdefgh”);
Powyższa linia tworzy nowy obiekt klasy String
String i
i
przypisuje referencje do niego do zmiennej s.
Linia ta określa też jak ma być skonstruowany obiekt
Linia ta określa też jak ma być skonstruowany obiekt
klasy
– jakim ciągiem znaków ma być
zainicjalizowany
zainicjalizowany
Powyższa linia tworzy nowy obiekt klasy
przypisuje referencje do niego do zmiennej s.
klasy String
String – jakim ciągiem znaków ma być
648110964.008.png
Typy proste
typ
rozmiar
min
max
boolean
-
-
-
char
16 bitów
unicode 0
unicode 2 16 -1
byte
8 bitów
-128
+127
short
16 bitów
-2 15
+2 15 –1
int
32 bity
-2 31
+2 31 –1
long
64 bity
-2 63
+2 63 -1
float
32 bity
IEEE754
IEEE754
double
64 bity
IEEE754
IEEE754
void
-
-
-
648110964.009.png 648110964.001.png
Typy proste
typ
opakowanie’ obiektowe
boolean
Boolean
char
Character
byte
Byte
short
Short
int
Integer
long
Long
float
Float
double
Double
void
Void
648110964.002.png 648110964.003.png 648110964.004.png 648110964.005.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin