SCENICII_SkrzyniaAutomatyczna.pdf

(330 KB) Pobierz
Układ przeniesienia napędu
AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW
JM0B - JM0C - JM0F - JM0G - JM0H - JM0J - JM0U
77 11 322 247
CZERWIEC 2003
EDITION POLONAISE
"Metody napraw zalecane przez producenta w niniejszej dokumentacji zostały
opracowane na podstawie warunków technicznych obowiązujących w dniu
redagowania tekstu.
Wszelkie prawa autorskie są zastrzeżone dla RENAULT.
Przedruk lub tłumaczenie, nawet częściowe, niniejszego dokumentu, jak również
używanie systemu numerów katalogowych części zamiennych są zabronione bez
wcześniejszej pisemnej zgody RENAULT.
Mogą one ulec zmianom w przypadku wprowadzania przez producenta modyfikacji
procesu produkcji różnych podzespołów i akcesoriów pojazdów tej marki".
© Renault 2003
891312001.036.png 891312001.037.png 891312001.038.png 891312001.039.png 891312001.001.png
Układ przeniesienia napędu
Spis treści
Strona
23A AUTOMATYCZNA SKRZYNIA
BIEGÓW
Informacje wstępne
23A-1
Karta diagnostyczna
23A-5
Działanie systemu
23A-7
Przeznaczenie ścieżek
23A-11
Wymiana podzespołów
23A-13
Konfiguracje i przystosowania
23A-14
Tabela zbiorcza usterek
23A-17
Interpretacja usterek
23A-18
Kontrola zgodności parametrów
23A-66
Interpretacja stanów
23A-76
Interpretacja parametrów
23A-100
Opracowanie trybów sterowania
23A-109
Uwagi klienta
23A-111
Drzewko lokalizacji usterki
23A-113
Wydanie 2
891312001.002.png 891312001.003.png
123A
AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW
AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW
Diagnostyka - Informacje wstępne
Diagnostyka - Informacje wstępne 23A
SIEMENS TA2000
Nr PROGRAMU: 94
Nr VDIAG: 10
1. ZAKRES STOSOWANIA DOKUMENTACJI
Poniższy dokument opisuje procedurę diagnostyczną, którą można stosować we wszystkich centralnych modułach
elektronicznych odpowiadających następującym parametrom:
Pojazd(y): SCENIC II
Badana funkcja: AUTOMATYCZNA SKRZYNIA
BIEGÓW
Nazwa modułu elektronicznego: Siemens TA 2000
Nr programu: 94
Nr VDIAG: 10
2. ELEMENTY NIEZBĘDNE DO PRZEPROWADZANIA DIAGNOSTYKI
Typ dokumentacji:
Metody diagnostyczne (niniejsza dokumentacja):
– Pomoc w diagnostyce (w załączeniu do przyrządu diagnostycznego), wersja papierowa (Podręcznik
Napraw lub Nota Techniczna), Dialogys.
Schematy elektryczne:
– Visu-Schemat (płyta CD), wersja papierowa.
Typ przyrządu diagnostycznego:
– CLIP
Rodzaj niezbędnych narzędzi specjalistycznych:
Niezbędne narzędzia specjalistyczne
multimetr
Elé. 1681 Końcówka uniwersalna
Elé. 1588 Końcówka
3. PRZYPOMNIENIA
Postępowanie:
W celu wykonania diagnostyki modułów elektronicznych pojazdów, włączyć zapłon w trybie diagnostycznym (+ po
zapłonie wymuszony). Postępować w następujący sposób:
– Karta pojazdu w czytniku (pojazd bez kluczyka, scenariusz 1, wersja podstawowa, bez trybu
automatycznego) i scenariusz 2 (pojazd klasy wyższej, z trybem automatycznym)
– Długie naciśnięcie (ponad 5 sekund ) na przycisk "start" w warunkach nie umożliwiających rozruchu.
– Podłączyć następnie przyrząd diagnostyczny i wykonać czynności diagnostyczne.
Uwaga:
Prawy i lewy moduł elektroniczny lamp ksenonowych są zasilane w czasie, gdy włączone są światła mijania. Ich
diagnostyka będzie więc możliwa dopiero po uruchomieniu zapłonu w trybie diagnostycznym (+ po zapłonie
wymuszony) i włączeniu świateł mijania.
W przypadku wyłączenia + APC postępować w następujący sposób:
– Odłączyć przyrząd diagnostyczny.
– Nacisnąć krótko dwa razy (krócej niż 3 sekundy ) na przycisk "start".
– Sprawdzić, czy +po zapłonie zostało wyłączone po zgaśnięciu kontrolek modułów elektronicznych na
tablicy wskaźników.
DP094101.0
23A-1
891312001.004.png 891312001.005.png 891312001.006.png 891312001.007.png 891312001.008.png 891312001.009.png 891312001.010.png 891312001.011.png
AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW
Diagnostyka - Informacje wstępne 23A
SIEMENS TA2000
Nr PROGRAMU: 94
Nr VDIAG: 10
Usterki
Występują usterki zgłaszane jako obecne oraz usterki zgłaszane jako zapisane w pamięci (takie które pojawiły się w
określonym kontekście, a potem zniknęły lub usterki nadal obecne, lecz nie poddane diagnostyce w aktualnym
kontekście)
Stan usterki " obecna " lub " zapisana w pamięci " powinien być rozpatrywany przy uruchamianiu przyrządu
diagnostycznego zaraz po włączeniu zasilania + po zapłonie (bez oddziaływania na elementy systemu).
W przypadku usterki obecnej , opracować usterkę zgodnie z metodą podaną w rozdziale " Interpretacja usterek ".
W przypadku usterki zapisanej w pamięci , należy wynotować zapisane usterki i postępować według wskazówek
znajdujących się w części " zalecenia ".
Jeśli usterka zostanie potwierdzona podczas wykonywania zalecenia, to usterka jest obecna. W tym przypadku
przystąpić do usuwania usterki.
Jeżeli usterka nie zostanie potwierdzona , sprawdzić:
– linie elektryczne związane z usterką,
– złącza tych linii (korozja, zagięte zaciski, itp..),
– oporność elementu, w którym stwierdzono usterkę,
– stan przewodów (izolacja nadpalona lub rozcięta, przetarcia).
Kontrola zgodności parametrów
Kontrola zgodności ma na celu sprawdzenie stanów i parametrów, które nie powodują wyświetlenia usterki na
narzędziu diagnostycznym, w przypadku, gdy są poza granicami tolerancji. Etap ten pozwala na:
– Diagnostykę awarii, przy których nie wyświetlają się usterki mogące odpowiadać uwagom zgłaszanym
przez klienta.
– Sprawdzenie prawidłowego działania tablicy wskaźników i upewnienie się, czy usterka nie pojawi się
ponownie zaraz po naprawie.
W niniejszym rozdziale znajdują się zatem informacje dotyczące diagnostyki stanów i parametrów, w warunkach
kontroli.
Jeżeli któryś stan nie działa prawidłowo lub któryś parametr jest poza granicami tolerancji, należy zapoznać się z
treścią odpowiedniej strony diagnostyki.
Uwagi klienta - Drzewko Lokalizacji usterek
Jeżeli kontrola przy pomocy narzędzia diagnostycznego nie wykazuje nieprawidłowości, a klient nadal zgłasza
zastrzeżenia, należy opracować usterkę w trybie " uwagi klienta ".
Streszczenie ogólnego podejścia diagnostycznego jest dostępny w formie logigramu
załączonego na następnej stronie.
DP094101.0
23A-2
891312001.012.png 891312001.013.png 891312001.014.png 891312001.015.png 891312001.016.png
AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW
Diagnostyka - Informacje wstępne 23A
SIEMENS TA2000
Nr PROGRAMU: 94
Nr VDIAG: 10
4. PODEJŚCIE DIAGNOSTYCZNE
Sprawdzić naładowanie
akumulatora oraz stan
bezpieczników
Wydrukować kartę diagnostyczną
systemu (dostępna w urządzeniu
CLIP oraz w Podręczniku Napraw
lub Nocie Technicznej)
Podłączyć CLIP
nie
Czy został nawiązany
dialog z Centralnym
Modułem
Elektronicznym?
Patrz ALP nr 1
tak
Odczyt usterek
nie
Występowanie
usterek
Kontrola zgodności parametrów
nie
tak
Usterka nadal
występuje
Usterka
usunięta
Opracowanie usterek obecnych
tak
Opracowanie usterek zapisanych w
pamięci
Zastosować drzewko lokalizacji
usterki ALP
nie
Usterka nadal
występuje
Usterka
usunięta
nie
Usterka nadal
występuje
Usterka
usunięta
tak
tak
Skontaktować się z Techline po
uprzednim wypełnieniu Karty
diagnostycznej
DP094101.0
23A-3
891312001.017.png 891312001.018.png 891312001.019.png 891312001.020.png 891312001.021.png 891312001.022.png 891312001.023.png 891312001.024.png 891312001.025.png 891312001.026.png 891312001.027.png 891312001.028.png 891312001.029.png 891312001.030.png 891312001.031.png 891312001.032.png 891312001.033.png 891312001.034.png 891312001.035.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin