POMOC.TXT

(6 KB) Pobierz
         STAG - 50 / 100   OPIS PARAMETRÓW REGULACYJNYCH  ( WG TYPU )

  TYP CEWKI  w zależnoci od sposobu podłšczenia impulsów obrotów oraz typu zapłonu ,
              należy wybrać taki typ cewki aby wskazania iloci obrotów w samochodzie
              i w okienku obrotów w programie były zgodne . W niektórych typach 
              pojazdów niezbędne jest stosowanie sumatora impulsów zapłonu .

  SYGNAŁ CEWKI - wybór progu wykrywania impulsów zapłonu pobieranego bezporednio z 
               cewki zapłonowej ( 12V ) lub z komputera benzyny ( 5V ) .
  
  TYP TPS  po podłšczeniu czujnika otwarcia przepustnicy samochodu należy wybrać
            odpowiedni jego rodzaj i zakres napięć . 

         PRÓG TPS - napięcie od którego zaczynajš działać funkcje wzbogacania ,
                    zubożania , typ przełšczania .
  
         REGULACJA OD TPS - załšczenie / wyłšczenie regulacji od TPS

         HISTEREZA TPS  eliminacja zakłóceń w napięciu z  czujnika TPS .

         WZBOGACANIE  iloć kroków otwarcia silnika krokowego , proporcjonalna do 
                       nacinięcia dwigni gazu .
 
         ZUBOŻANIE  iloć kroków zamknięcia silnika krokowego , proporcjonalna do 
                     zwolnienia dwigni gazu .

         PRĘDKOĆ MOTORU  prędkoć silnika krokowego przy funkcji wzbogacani
                           i zubożania .

  OPCJA OTWARCIA  załšczenie dodatkowego otwarcia silnika krokowego po przekroczeniu 
                   progu TPS .

         PRÓG TPS  próg napięcia TPS przy przekroczeniu którego nastšpi wzbogacenie 
                    mieszanki - dodatkowe otwarcie silnika krokowego .

         MOTOR NA POZYCJĘ  iloć kroków na którš zostanie ustawiony silnik krokowy 
                            przy realizacji funkcji dodatkowego otwarcia .

         PRĘDKOĆ MOTORU - prędkoć silnika krokowego przy opcji otwarcia .
                 
  OPCJA CUT-OFF  załšczenie dodatkowego zamknięcia silnika krokowego przy zwolnieniu 
                  dwigni gazu i przekroczeniu w dół progu TPS .Funkcja działa przy
                  zejciu obrotów silnika samochodu do ustawionego progu obrotów .

         PRÓG OBROTÓW  próg obrotów silnika samochodu do którego działa CUT- OFF .

         MOTOR NA POZYCJĘ  iloć kroków na którš zostanie ustawiony silnik krokowy 
                            przy realizacji funkcji CUT - OFF .

         PRĘDKOĆ MOTORU  prędkoć silnika krokowego z jakš wykonuje funkcję CUT  OFF.

  TYP SONDY  wybór zakresu działania sondy lambda .

         SONDA  wybór typu sondy lambda : typowa  cyrkonowa / rezystancyjna + , -

         REGULACJA OD SONDY - załšczenie / wyłšczenie regulacji od sondy lambda .

         PRÓG SONDY  napięcie przy którym następuje zmiana mieszanki bogatej na ubogš .

         PRĘDKOĆ MOTORU - prędkoć silnika krokowego z jakš wykonuje opcję regulacji
                           mieszanki gaz - powietrze ze względu na sondę .

         SONDA ZIMNA  teoretyczny czas nagrzewania sondy lambda . Przy każdorazowym 
                      przełšczeniu na gaz kontroler ignoruje wskazania sondy maksymalnie 
                      przez ustawiony czas i czeka na poprawne jej działanie . Do czasu 
                      unormowania parametrów sterownik korzysta z wewnętrznej mapy
                      położenia silnika krokowego .


         SYMULACJA SONDY  podczas pracy  na gazie  zamiast przebiegu z sondy lambda 
                           do komputera samochodu podawany jest sygnał symulacyjny o 
                           ustawianych parametrach .

         TYPOWA - przebieg prostokštny o wypełnieniu 50% i czasie ok. 0,5s .
         AUTO - przebieg prostokštny o czasie proporcjonalnym do obrotów silnika .
         MASA - zwarcie wejcia komputera do masy podczas pracy silnika na gazie .
         WŁASNA - ustawienie indywidualnych parametrów symulacji sondy lambda .
             CZAS HI  czas trwania górnego przebiegu impulsów symulacji .
             CZAS LO  czas trwania dolnego przebiegu impulsów symulacji .
             CZAS WYŁ  czas przerwy między grupami impulsów . 0 = bez przerw
             ILOĆ IMPULÓW  iloć impulsów w grupie . 0= brak grup
         ODŁĽCZONA - odłšczenie sondy podczas pracy na gazie .


  PRZEKANIK - przełšczenie funkcji dodatkowego przekanika , który może pracować 
              jako emulator wtrysku lub wyłšcznik napięcia pamięci komputera samochodu
               ( kasowanie błędów komputera samochodowego ).
   
  CZAS PRZEŁĽCZANIA - czas emulacji wtrysku przy funkcji przekanika - emulator wtrysku .
  
  CZAS WYŁĽCZENIA - czas po jakim nastšpi wyłšczenie zasilania komputera benzyny .
  

  TYP PRZEŁĽCZANIA  wybór sposobu załšczenia gazu w zależnoci od obrotów .

         OBROTY W GÓRĘ - przełšczanie na gaz przy obrotach rosnšcych .
         OBROTY W DÓŁ - przełšczanie na gaz przy obrotach malejšcych .
         Obroty + TPS - dodatkowa kontrola napięcia TPS przy obrotach 
                        ( otwarcie przepustnicy przez kierujšcego ) .

  TEMPERATURA PRZEŁĽCZANIA  przy podłšczonym czujniku temperatury reduktora
                             ustawianie temperatury przy jakiej załšczy się gaz .

  OBROTY PRZEŁĽCZANIA  próg obrotów przy jakim nastšpi przełšczenie na gaz .

  MAKSYMALNE OBROTY GAZU  próg obrotów przy których ponownie nastšpi przełšczenie 
                           zasilania silnika na benzynę .
                           Przy zmniejszeniu obrotów nastšpi ponowne załšczenie gazu .
 
  POZIOM MAX MOTORU  iloć kroków maksymalnego otwarcia silnika .

  POZIOM DLA 3000 OBR/MIN  iloć kroków silnika krokowego przy obrotach silnika 
                            samochodu 3000 obr/min ( mapa ).

  POZIOM DLA 900 OBR/MIN  iloć kroków silnika krokowego przy obrotach silnika 
                           samochodu 900 obr/min ( mapa).

  POZIOM MIN MOTORU  iloć kroków minimalnego otwarcia silnika .

  ROZSZCZELNIENIE - otwarcie silnika krokowego bezporednio po włšczeniu stacyjki przed
                    włšczeniem gazu .
 
  WSKANIK POZIOMU  typ wskanika poziomu gazu ( STAG - 50 , rezerwa - ROSNĽCY ! )
               ( STAG - 100 ; czujnik pełnego wskazania AC - WPG - 50 kom MALEJĽCY ! )

             1/4 , 2/4 , 3/4 , 4/4 - progi napięć zawiecania diod LED .
                     
             REZERWA POZIOMU GAZU - ( STAG - 50 ) - próg napięcia przy którym nastšpi
                             załšczenie wskanika rezerwy .
  
  DOMYLNE PARAMETRY - przywracanie fabrycznych ustawień sterownika .


       BŁĘDY WYKRYWANE PRZEZ KONTROLER     STAG  100

  BŁĘDY ZASILANIA  zbyt duże spadki napięcia zasilania sterownika lub odłšczenia 
                    akumulatora , które resetujš sterownik .

  BŁĽD DANYCH  błędy w pamięci sterownika ( uszkodzenie lub zły sposób montażu ).

  BŁĽD SONDY LAMBDA  długotrwały brak zmiany napięcia z sondy lambda .

  BŁĽD TPS  długotrwały brak zmiany napięcia TPS .

  
Zgłoś jeśli naruszono regulamin