STAG - 50 / 100 OPIS PARAMETRÓW REGULACYJNYCH ( WG TYPU ) TYP CEWKI w zależnoci od sposobu podłšczenia impulsów obrotów oraz typu zapłonu , należy wybrać taki typ cewki aby wskazania iloci obrotów w samochodzie i w okienku obrotów w programie były zgodne . W niektórych typach pojazdów niezbędne jest stosowanie sumatora impulsów zapłonu . SYGNAŁ CEWKI - wybór progu wykrywania impulsów zapłonu pobieranego bezporednio z cewki zapłonowej ( 12V ) lub z komputera benzyny ( 5V ) . TYP TPS po podłšczeniu czujnika otwarcia przepustnicy samochodu należy wybrać odpowiedni jego rodzaj i zakres napięć . PRÓG TPS - napięcie od którego zaczynajš działać funkcje wzbogacania , zubożania , typ przełšczania . REGULACJA OD TPS - załšczenie / wyłšczenie regulacji od TPS HISTEREZA TPS eliminacja zakłóceń w napięciu z czujnika TPS . WZBOGACANIE iloć kroków otwarcia silnika krokowego , proporcjonalna do nacinięcia dwigni gazu . ZUBOŻANIE iloć kroków zamknięcia silnika krokowego , proporcjonalna do zwolnienia dwigni gazu . PRĘDKOĆ MOTORU prędkoć silnika krokowego przy funkcji wzbogacani i zubożania . OPCJA OTWARCIA załšczenie dodatkowego otwarcia silnika krokowego po przekroczeniu progu TPS . PRÓG TPS próg napięcia TPS przy przekroczeniu którego nastšpi wzbogacenie mieszanki - dodatkowe otwarcie silnika krokowego . MOTOR NA POZYCJĘ iloć kroków na którš zostanie ustawiony silnik krokowy przy realizacji funkcji dodatkowego otwarcia . PRĘDKOĆ MOTORU - prędkoć silnika krokowego przy opcji otwarcia . OPCJA CUT-OFF załšczenie dodatkowego zamknięcia silnika krokowego przy zwolnieniu dwigni gazu i przekroczeniu w dół progu TPS .Funkcja działa przy zejciu obrotów silnika samochodu do ustawionego progu obrotów . PRÓG OBROTÓW próg obrotów silnika samochodu do którego działa CUT- OFF . MOTOR NA POZYCJĘ iloć kroków na którš zostanie ustawiony silnik krokowy przy realizacji funkcji CUT - OFF . PRĘDKOĆ MOTORU prędkoć silnika krokowego z jakš wykonuje funkcję CUT OFF. TYP SONDY wybór zakresu działania sondy lambda . SONDA wybór typu sondy lambda : typowa cyrkonowa / rezystancyjna + , - REGULACJA OD SONDY - załšczenie / wyłšczenie regulacji od sondy lambda . PRÓG SONDY napięcie przy którym następuje zmiana mieszanki bogatej na ubogš . PRĘDKOĆ MOTORU - prędkoć silnika krokowego z jakš wykonuje opcję regulacji mieszanki gaz - powietrze ze względu na sondę . SONDA ZIMNA teoretyczny czas nagrzewania sondy lambda . Przy każdorazowym przełšczeniu na gaz kontroler ignoruje wskazania sondy maksymalnie przez ustawiony czas i czeka na poprawne jej działanie . Do czasu unormowania parametrów sterownik korzysta z wewnętrznej mapy położenia silnika krokowego . SYMULACJA SONDY podczas pracy na gazie zamiast przebiegu z sondy lambda do komputera samochodu podawany jest sygnał symulacyjny o ustawianych parametrach . TYPOWA - przebieg prostokštny o wypełnieniu 50% i czasie ok. 0,5s . AUTO - przebieg prostokštny o czasie proporcjonalnym do obrotów silnika . MASA - zwarcie wejcia komputera do masy podczas pracy silnika na gazie . WŁASNA - ustawienie indywidualnych parametrów symulacji sondy lambda . CZAS HI czas trwania górnego przebiegu impulsów symulacji . CZAS LO czas trwania dolnego przebiegu impulsów symulacji . CZAS WYŁ czas przerwy między grupami impulsów . 0 = bez przerw ILOĆ IMPULÓW iloć impulsów w grupie . 0= brak grup ODŁĽCZONA - odłšczenie sondy podczas pracy na gazie . PRZEKANIK - przełšczenie funkcji dodatkowego przekanika , który może pracować jako emulator wtrysku lub wyłšcznik napięcia pamięci komputera samochodu ( kasowanie błędów komputera samochodowego ). CZAS PRZEŁĽCZANIA - czas emulacji wtrysku przy funkcji przekanika - emulator wtrysku . CZAS WYŁĽCZENIA - czas po jakim nastšpi wyłšczenie zasilania komputera benzyny . TYP PRZEŁĽCZANIA wybór sposobu załšczenia gazu w zależnoci od obrotów . OBROTY W GÓRĘ - przełšczanie na gaz przy obrotach rosnšcych . OBROTY W DÓŁ - przełšczanie na gaz przy obrotach malejšcych . Obroty + TPS - dodatkowa kontrola napięcia TPS przy obrotach ( otwarcie przepustnicy przez kierujšcego ) . TEMPERATURA PRZEŁĽCZANIA przy podłšczonym czujniku temperatury reduktora ustawianie temperatury przy jakiej załšczy się gaz . OBROTY PRZEŁĽCZANIA próg obrotów przy jakim nastšpi przełšczenie na gaz . MAKSYMALNE OBROTY GAZU próg obrotów przy których ponownie nastšpi przełšczenie zasilania silnika na benzynę . Przy zmniejszeniu obrotów nastšpi ponowne załšczenie gazu . POZIOM MAX MOTORU iloć kroków maksymalnego otwarcia silnika . POZIOM DLA 3000 OBR/MIN iloć kroków silnika krokowego przy obrotach silnika samochodu 3000 obr/min ( mapa ). POZIOM DLA 900 OBR/MIN iloć kroków silnika krokowego przy obrotach silnika samochodu 900 obr/min ( mapa). POZIOM MIN MOTORU iloć kroków minimalnego otwarcia silnika . ROZSZCZELNIENIE - otwarcie silnika krokowego bezporednio po włšczeniu stacyjki przed włšczeniem gazu . WSKANIK POZIOMU typ wskanika poziomu gazu ( STAG - 50 , rezerwa - ROSNĽCY ! ) ( STAG - 100 ; czujnik pełnego wskazania AC - WPG - 50 kom MALEJĽCY ! ) 1/4 , 2/4 , 3/4 , 4/4 - progi napięć zawiecania diod LED . REZERWA POZIOMU GAZU - ( STAG - 50 ) - próg napięcia przy którym nastšpi załšczenie wskanika rezerwy . DOMYLNE PARAMETRY - przywracanie fabrycznych ustawień sterownika . BŁĘDY WYKRYWANE PRZEZ KONTROLER STAG 100 BŁĘDY ZASILANIA zbyt duże spadki napięcia zasilania sterownika lub odłšczenia akumulatora , które resetujš sterownik . BŁĽD DANYCH błędy w pamięci sterownika ( uszkodzenie lub zły sposób montażu ). BŁĽD SONDY LAMBDA długotrwały brak zmiany napięcia z sondy lambda . BŁĽD TPS długotrwały brak zmiany napięcia TPS .
Aloksei