Parking samochodowy. Klasyfikowanie.doc

(40 KB) Pobierz
Scenariusz zajęć nr 13

Opracowała: mgr Krystyna Wnęczak  i mgr Wiesława Kozub

 

Projekt i raz…i dwa…”  dla dzieci 56 letnich do programu

Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej  i Ewy Zielińskiej „Dziecięca matematyka”

 

TEMAT: Parking samochodowy

ZAGADNIENIE: Klasyfikacja

 

„Klakson” zabawa integrująca

CEL: przedstawienie się uczestników zabawy, wyzwolenie  miłej atmosfery do zabawy

Wskazane dziecko lekko dotyka  palcem noska sąsiada – „włącza klakson” ten wypowiada z „ włączonym klaksonem” swoje imię w jakiś zabawny sposób.

 

„Chcę pojechać w świat zabawa  kołowa ze śpiewem

CEL:  zintegrowanie grupy, tworzenie pozytywnych relacji koleżeńskich

W kole śpiewamy piosenkę nr 43, cz. I „ W co się bawić z dziećmi?. Piosenki i zabawy: Ja wśród innych”, oprac. Marta Bogdanowicz).

Grzesio chce pojechać, hen w szeroki w świat

Ale mama głośno płacze,

Że już Grzesia nie zobaczy

Grzesiu się nie odjeżdżaj, Grzesiu , Grzesiu wróć!

Uczestnicy zabawy stoją w kole (lub chodzą po obwodzie koła), wymienione dziecko odwraca się plecami do koła. Zabawa trwa, aż wszystkie dzieci się odwrócą. Na zakończenie śpiewamy.

Dzieci chcą pojechać , hen w daleki świat

Ale mamy głośno płaczą

Że już dzieci nie zobaczą

Dzieci się odwrócą i do mamy wrócą   /wszystkie dzieci odwracają się twarzą do koła

 

„Kołyszemy się” – zabawa ruchowa ze śpiewem 

CEL: rozwijanie świadomości prawej i lewej strony ciała i orientacji w przestrzeni

Poruszamy się zgodnie z treścią piosenki nr 75, cz. II „W co się bawić z dziećmi.? Piosenki i zabawy .Ciało i przestrzeń”, oprac. Marta Bogdanowicz.

Na prawo na lewo się kołyszemy…

Na prawona lewo kołyszmy się!

Do przodu do tyłu się kołyszemy…

Do przodu – do tyłu kołyszmy się!

Do góry i na dół – razem wstajemy…

Do góry i na dół – jak dobrze nam.

 

„Sklep z  zabawkami zabawa tematyczna

CEL: określanie cech danego przedmiotu

Przygotowane są różne zabawki w wyznaczonym miejscu. Jedno dziecko jest  sprzedawcą. Dzieci kolejno „kupują” zabawki według cechy np. mały niebieski  samochód, czerwona duża ciężarówka, duża lalka itp. Dziecko podchodząc do sprzedawcy musi określić cechy przedmiotu, by mogło go zabrać. Za kupiony towar płaci kasztanami lub innymi zamiennikami np. lalka 4 kasztany.

 

Klockowa przekładanka” – zabawa słownologiczna

CEL: segregowanie przedmiotów ze względu na: kolor, wielkość i kształt

Dzieci zapoznają się z symbolami oznaczającymi

·         Kolor: np. czerwony (plama czerwona ) nie czerwony (przekreślona plama czerwona)

·         Wielkość: np. mały (strzałka mała) nie mały (strzałka przekreślona)

·         Kształt: np. kwadrat (figura geometryczna) nie kwadrat (przekreślony kwadrat)

Na dywanie ułożona jest mozaika geometryczna, dziecko wybiera zgodnie z poleceniem  np. Pokaż czerwony mały klocek (nauczyciel pokazuje odpowiedni symbol) itp

 

„Ważny wyraz” – zabawy ortofoniczne

CEL: usprawnianie narządów artykulacyjnych, zwrócenie uwagi na wyrazistą wymowę samogłosek

Dzieci oglądają zabawki samochody (lub obrazki), ustalają, że niektóre z nich są uprzywilejowane, naśladują sygnały samochodów wymawiając samogłoski

Karetka pogotowia – e-o

Straż pożarna a-o

Policja i-u

Samochód rozpędza się – motorek wargami

Klakson – pipiip

 

Ćwiczenia grafomotoryczne

CEL:  doskonalenie sprawności manualnej i spostrzegawczości

Dzieci rysują pośladach kartę nr I – 13.

(„Przygotowanie do nauki pisania. Ćwiczenia grafomotoryczne według Hany Tymichowej. Przewodnik metodyczny dla rodziców i nauczycieli” oprac. Marta Bogdanowicz).

 

POMOCE:

·         piosenki

·         zabawki lub rysunki

·         mozaika geometryczna

·         symbole oznaczające kształt, wielkość , kolor

·         karty pracy

1

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin