Scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie I
Data: 7.03.2007r.
Czas trwania zajęć: 90min.
Prowadzący: Aleksandra Bednarczyk, Aleksandra Dryja
Temat bloku: Co to są spółgłoski miękkie?
Temat dnia: Poznaj spółgłoskę miękką „ś” i jej zapis.
Temat zajęć: Wprowadzenie spółgłoski miękkiej „ś” i jej zapisu na podstawie wiersza I. Suchorzewskiej pt.”Zimowa piosenka”. Układanie i zapisywanie zdań z rozsypanki wyrazowej.
Cele ogólne:
· dydaktyczne:
a. poznawczy- poznanie spółgłoski miękkiej „Ś” i „ś” drukowanej i pisanej.
b. kształcący- kształcenie umiejętności wyrazistego czytania z naturalną intonacją.
· wychowawczy: wdrażanie do wypowiadania się pełnymi zdaniami.
Cele operacyjne:
Kat. A: Uczeń zna:
· pojęcie głoska, samogłoska, spółgłoska
· spółgłoskę miękką „ś” wielką, małą, drukowaną i pisaną
Kat. B: Uczeń rozumie:
· treść wiersza pt.”Zimowa piosenka” I. Suchorzewskiej.
· zasadę zmiękczania przez kreskę
Kat. C: Uczeń potrafi:
· poprawnie wymawiać głoskę „ś”
· zapisywać w połączeniu z innymi literami
· wypowiadać się na podany temat
· układać i czytać zdania z poznaną literą
Metody pracy: słowna-praca z książką, pogadanka, ekspozycja utworu; oglądowa- pokaz; działań praktycznych- ćwiczenia.
Formy pracy: indywidualna jednolita, zbiorowa jednolita.
Środki i pomoce dydaktyczne: plansza tematyczna, ilustracja do wyrazu podstawowego, nakrywki, karta pracy, kartoniki z literami, kartoniki z wyrazami, podręcznik „Ja i moja szkoła”.
olimuszi