Siatkówka- doskonalenie odbić, zagrywki, zbicia tenisowego.doc

(53 KB) Pobierz
Konspekt lekcji gimnastyki

 

Konspekt lekcji  ZGS - siatkówka              

S- szybkość, siła mm rr i obręczy barkowej

U- doskonalenie techniki odbić, zagrywki i zbicia tenisowego

W- przepisy: sygnalizacja sędziów (najważniejsze sygnały)

Warunki prowadzenia lekcji:

Miejsce: sala gimnastyczna

Klasa: M-3

Liczba ćwiczących: ok.

Czas ćwiczeń: 45’

Przybory i przyrządy: piłki siatkowe 12 szt., materace 4szt., 10 pachołków, stoper,

 

 

Tok

Treść

Interpretacja treści

Uwagi

Cz.I

Moment

organizacyjno-

porządkowy.

 

 

 

 

Ćwiczenia kształtujące

 

Ćw. rr

 

 

 

Ćw. tułowia w płaszczyźnie strzałkowej w przód.

 

Ćw. mm nóg

 

 

 

 

Ćw. tułowia w płaszczyźnie czołowej. 

 

Ćw. równoważne

 

 

 

 

 

 

 

 

Ćw. mm grzbietu

 

 

Ćw. mm brzucha

 

 

Ćw. tułowia w płaszczyźnie złożonej.

   

Ćw. w podporach.

 

Ćw. w podskokach

 

Zabawa ożywiająca

 

 

 

Cz. II

Technika: element doskonalony.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gra właściwa

 

Cz.III

Zabawa uspokajająca o charakterze korekcyjnym.

 

 

 

 

 

 

Moment organizacyjno- porządkowy.

 

 

 

Zbiórka. Powitanie. Sprawdzenie obecności. Podanie zadań lekcji.

 

 

Trucht dookoła sali z krążeniem rr, nadgarstków i w stawach łokciowych.

 

 

W parach naprzeciwko siebie. Jedna piłka na parę.

 

P.w. Postawa swobodna. odbicia sposobem dolnym w górę, następnie w przód sposobem górnym do partnera, po odbiciu do partnera krążenia rr.

 

P.w. w niewielkim rozkroku , po odbiciu oburącz dolnym w górę i dwóch odbiciach nad głową ćwiczący podaje piłkę do kolegi, a następnie wykonuje skłon tułowia w przód z pogłębieniem.

 

P.w. postawa swobodna. Po odbiciu nad głową sposobem dolnym ćwiczący podaje piłkę sposobem górnym do kolegi, a następnie wykonuje przysiad z dotknięciem dłońmi parkietu.

 

P.w. w rozkroku, bokiem do siebie. Podania piłki jednorącz poprzez skłon boczny.

 

 

P.w. Postawa swobodna przodem do siebie. Piłka trzymana przez jednego U z pary na wysokości czoła, drugi U stoi w odległości takiej, by po wykonaniu skłonu w przód ( do poziomu) przez oboje dotykali piłkę czołem. Następnie trzymając piłkę rękami i dotykając czołem unoszą równoimienne nogi, i rr ustawiają w górę w skos w bok , trzymając piłkę czołem. Po utrzymaniu wagi przodem przez kilka sekund wracają do p.w. i wykonują to samo z drugą nogą w górze.

 

P.w. leżenie przodem naprzeciwko siebie – ćwiczący równocześnie wykonują wznosy tułowia oraz rr i przekazują sobie piłkę.

 

P.w. siad prosty ćwiczący odbija piłkę nad sobą, następnie do kolegi, unosi nn w górę i wytrzymuje tak dotąd, aż kolega odegra piłkę

 

W odległości ok. 0,5 m od siebie, trzymają piłkę oburącz. Wykonują serię obrotów nie wypuszczając piłki z rąk.

 

 

P.w. podpór przodem- toczenie piłki do kolegi.

 

 

Odbicia górne w podskokach do partnera.

 

 

Odbicia w środku koła z wywoływaniem imion:

U w środku koła w czasie odbicia wywołuje imię ucznia, który następnie zastępuje go w środku i po odbiciu się piłki od podłoża odbija ją, wywołując imię kolejnego ucznia. U który wywołał kolejnego ucznia zajmuje jego miejsce.

 

Ćwiczenia w formie obwodu stacyjnego.

I. Stacja

Uczniowie stają w drużynach dwu osobowych naprzeciw siebie po obu stronach siatki (na połówce boiska).Zadaniem każdej z drużyn jest trafianie (poprzez zagrywkę tenisową) w leżący ok.4 m od siatki materac. Drużyna po trzech trafieniach w materac zgłasza to przeciwnikom, którzy odsuwają jej materac o dalsze 2m od siatki, a po kolejnych trzech trafieniach ustawiają go w rogu boiska, tuż przy linii końcowej i bocznej. W zabawie wygrywa drużyna, która dojdzie do ostatniego etapu zabawy lub zdobędzie w nim większą liczbę punktów.

 

II. Stacja

Dwóch U na zagrywce, dwóch U ustawionych z drugiej strony siatki. Po zagrywce podanie do wystawiającego, wystawa i zbicie tenisowe (uczeń, który jest na zagrywce stara się złapać piłkę)

 

 

III.Stacja

Bieg po kopercie na czas. Każdy ćw. biegnie trzy okrążenia, drugi mierzy czas i zapisuje wynik. Pozostałe osoby z zastępu próbują odbiciem oburącz górnym lub dolnym trafić do kosza zwiększając po udanych próbach odległość.

 

Gra na całym boisku do siatkówki.

 

 

Uczniowie tworzą dwa okręgi siadając w siadzie skrzyżnym. Nauczyciel wybiera po jednym uczniu z każdego okręgu. Wybrani uczniowie sprawdzają czy wszyscy siedzą prawidłowo w siadzie skrzyżnym z prostymi plecami. Następnie odwracają się tyłem do swoich okręgów, a nauczyciel w każdym nakazuje dwóm uczniom zamienić się miejscami. Na sygnał prowadzącego stojący z boku odwracają się i starają się odgadnąć kto w ich okręgu zmienił miejsce.

 

Zbiórka. Omówienie zajęć. Podanie wyników próby. Pożegnanie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

S- siła mm rr i obręczy barkowej

U- doskonalenie zagrywki tenisowej

 

 

 

 

 

 

 

 

S-szybkość, siła mm rr i obręczy barkowej

U- doskonalenie zbicia i zagrywki tenisowej

 

S- szybkość

 

 

 

 

 

W- Sygnalizacja sędziów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W- sprawdzenie wiadomości przekazanych w II części lekcji.

 

Szereg

 

 

 

3 okrążenia

 

 

 

W odl. ok. 5m od siebie

 

10x

 

 

 

6x

 

 

 

 

10x

 

 

 

 

Na zmianę lewą i prawą ręką.

6x

 

 

6x

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10x

 

 

 

10x

 

 

 

5x w lewo i 5x w prawo

 

 

 

6x każdą ręką

 

 

10x

 

 

Na obwodzie koła.

 

 

 

 

 

 

 

Dwie piłki, drużyny zagrywają na zmianę.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Po 5x zmiana ról między wystawiającym, a zbijającym, a po 10x zagrywający przechodzą na zbicie, a zbijający na zagrywkę.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Siad skrzyżny na obwodzie koła

Powtórzyć 2-3 razy ze zmianą zgadujących.

 

 

 

 

 

 

 

Szereg

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin