PLAN ROZWOJU DOROTA.doc

(58 KB) Pobierz

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGONAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO 
 

Data rozpoczęcia stażu: 01 września 2009

Planowany termin zakończenia stażu: 31 maja 2012

Opiekun stażu:

Szkoła: Szkoła Podstawowa nr 17 w Bielsku-Białej

Dyrektor Szkoły: mgr Juliusz Drabiński

 

Rodzaj działań i przedsięwzięć wynikających z wymagań rozporządzenia MEN z dnia           1 grudnia 2004r.

 

 

Formy realizacji

 

 

Termin

 

 

Dowody realizacji


§ 7 ust.1 pkt.1

Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych        z realizacją zadań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.

 

  1. Udział w pracach Rady Pedagogicznej, współpraca  z gronem pedagogicznym.

 

  1. Współpraca z Samorządem Uczniowskim:

§         Współorganizacja zabaw  dla dzieci.

§         Współpraca podczas organizacji uroczystości szkolnych i różnorodnych imprez.

 

  1. Sprawowanie opieki nad uczniami podczas wycieczek, imprez i wyjść poza szkolnych.

 
Zgodnie z harmonogramem posiedzeń Rady Pedagogicznej 
 
 
 

 

W okresie trwania stażu.

 
Potwierdzenie obecności na szkoleniach Rady 
 
 
 

Potwierdzenia

 
§ 7 ust.1 pkt.2

Pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego.

 

  1. Poszerzenie wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu.

 

  1. Udział w pracach zespołu problemowo-zadaniowego dla nauczycieli klas uczniów z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym  i znacznym.

 

  1. Uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego – radach szkoleniowych.

 

  1. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego:

§         konferencje szkoleniowe

§         warsztaty metodyczne dotyczące nauczania uczniów upośledzonych umysłowo

 

  1. Prowadzenie dokumentacji przyswojonych pozycji z zakresu pedagogiki specjalnej.

 

  1. Tworzenie własnego warsztatu pracy, budowanie bazy materiałów dydaktycznych.

 

  1. Ukończenie kursu kwalifikacyjnego z Terapii Pedagogicznej

 

 
 
W okresie trwania stażu.

 
Zaświadczenie z ukończonego szkolenia. 

 

 

Potwierdzenia. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

Spis zebranych pozycji


 
 
 
 
 

 

 

Zaświadczenie

 
§ 7 ust.1 pkt.3 

Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty, z uwzględnieniem specyfiki typu    i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.  

 

  1. Analiza dokumentacji.

§         Rozporządzenie MEN z dnia 1 grudnia 2004 r.      w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.

§         Karta Nauczyciela.

§         Ustawa o systemie oświaty.

  1. Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego ( publikacje w prasie oświatowej, Internet).

 

  1. Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego.

 
W okresie trwania stażu

 
Potwierdzenia

Notatki

 

§ 7 ust.2  pkt.1

Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.   

 

  1. Współpraca z opiekunem stażu.

§         Zawarcie kontraktu i omówienie zasad współpracy.

§         Przygotowanie planu rozwoju zawodowego.

§         Ustalenie terminów spotkań z opiekunem.

§         Hospitacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli – wnioski   z obserwacji.

§         Prowadzenie zajęć  w obecności opiekuna stażu – konsultacja, opracowanie konspektów zajęć, analiza.

§         Określenie mocnych  i słabych stron własnej działalności.

  1. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej.

§         Opracowanie rocznych planów nauczania.

§         Stosowanie aktywnych metod nauczania –gry dydaktyczne, zabawy muzyczno-rytmiczne

§         Opracowanie pomocy dydaktycznych – karty pracy, etykiety wyrazowe,

  1. Publikowanie własnych prac.

§         Opublikowanie planu rozwoju zawodowego na stronie www.

§         Publikacja scenariuszy lekcji.

  1. Prowadzenie dokumentacji szkolnej, dzienniki lekcyjne, indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne

 
 
 
Wrzesień 2009
 
 
 

Raz w miesiącu 
 
 
 
 

W ciągu całego roku szkolnego. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Cały okres stażu.

 
 
 
Kontrakt 


 Plan rozwoju zawodowego 

Konspekty

Konspekty 
 
 
 
 

Konspekty 
 
 
 
 
 

Notatka 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Potwierdzenie

 
§ 7 ust.2 pkt.2

Umiejętność uwzględniania   w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych  i cywilizacyjnych.

 

  1. Przygotowanie uroczystości szkolnych.

 

  1. Udział w przygotowaniu uczniów do występów artystycznych i konkursów plastycznych.

 

  1. Organizowanie indywidualnych spotkań  z rodzicami uczniów.

 

  1. Współorganizowanie dodatkowych zajęć z dogoterapii.

 

  1. Kontakty z pedagogiem i psychologiem szkolnym.

 

  1. Podejmowanie działań naprawczych i korygujących.

 
Według planu 
 
 

Co roku 
 
 
 

W ciągu całego stażu 
 
 
 
 
 

 

 
Scenariusze 
 
 
 

Potwierdzenie

 
§ 7 ust.2 pkt.3

Umiejętność uwzględniania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

 

  1. Wykorzystanie technologii informatycznej: przesyłanie prac i dokumentów drogą internetową, udział w życiu portali edukacyjnych.

 

  1. Opracowanie przy użyciu technik komputerowych różnych pomocy dydaktycznych, dokumentacji szkolnej, dyplomów.

 

  1. Przygotowanie scenariuszy lekcji, konspektów przy użyciu komputera i Internetu.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin