Pytania21.doc

(24 KB) Pobierz
PYTANIA:

PYTANIA:

1. Definicja emocji.

2. Różnicowanie się emocji we wczesnym dzieciństwie.

3. Interioryzacja źródeł emocji.

4. Rozwój potrzeb emocjonalnych, przykłady.

5. Ku czemu powinny zmierzać oddziaływania wychowawcze dotyczące funkcjonowania emocjonalnego dziecka?

6. Różnica między potrzebami emocjonalnymi a potrzebami związanymi z systemem poznawczym.

7. Źródła emocji, zmiany rozwojowe.

8. Funkcje emocji.

9. Wpływ emocji na procesy poznawcze.

10. Formy przejawiania się emocji:

11. Główne kierunki zmian w rozwoju emocjonalnym:

12. Główne kierunki zmian rozwojowych w zakresie percepcji społecznej.

13. Decentracja interpersonalna.

14. Oddziaływania wychowawcze sprzyjające rozwojowi decentracji interpersonalnej u dziecka.

15. Zmiany rozwojowe w zakresie rozwoju kontaktu i interakcji społecznych.

16. Jak w miarę rozwoju dzieci zmienia się rola dorosłego w ich wzajemnych interakcjach?

17. Główne etapy rozwoju ocen moralnych wg koncepcji Piageta.

18. Realizm moralny.

19. Przejawy heteronomii moralnej.

20. Studia rozwoju moralnego wg Kohlberga.

21. Co to jest osobowość?

22. Zmiany w toku rozwoju wiedzy o świecie.

23. Samowiedza, ja realne, ja idealne.

24. Warunki powstawania u dziecka pojęcia „ja”.

25. Jak zmieniają się z wiekiem źródła samowiedzy?

26. Jak zmieniają się z wiekiem funkcje samowiedzy?

27. Jakie właściwości struktury „ja” sprzyjają motywacji jednostki do rozwoju?

28. Interioryzacja źródeł samowiedzy.

29. Rozwój funkcji samowiedzy.

30. Koncepcja E. Eriksona – psychospołeczna teoria rozwoju osobowości.

31. Koncepcja J. Marcia – teoria osiągania tożsamości.

32. Zmiany w zakresie potrzeb + rozwój tożsamości.

33. Rozwój systemu motywacyjnego, potrzeby, tendencje rozwojowe.

34. Podstawowe osiągnięcia rozwojowe wieku niemowlęcego.

35. Podstawowe osiągnięcia rozwojowe wieku poniemowlęcego.

36. Podstawowe osiągnięcia rozwojowe wieku przedszkolnego.

37. Podstawowe składniki dojrzałości szkolnej.

38. Podstawowe osiągnięcia rozwojowe wieku młodszego szkolnego 11-12 lat.

39. podstawowe osiągnięcia rozwojowe wieku dorastania, kierunki zmian rozwojowych.

40. Okres dorosłości.

41. Wiek średni.

42. Starość.

43. Podstawowe osiągnięcia rozwojowe młodszego wieku szkolnego w zakresie rozwoju procesów poznawczych.

44. Podstawowe osiągnięcia rozwojowe młodszego wieku szkolnego w zakresie rozwoju społeczno – emocjonalnego.

45. Zjawisko „poziomego przesunięcia”.

46. Jak można wytłumaczyć wyniki badań wskazujące, że rola czynników genetycznych w wyznaczaniu różnic indywidualnych wzrasta z wiekiem?

47. Rola temperamentu w rozwoju psychicznym.

48. Psychometryczne podejście do diagnozy rozwoju.

49. „Diagnoza dynamiczna”.

 

 

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin