Złącza ISO.doc

(4066 KB) Pobierz
Złącza ISO

Złącza ISO
Większość nowych odbiorników wyposażona jest w złącze ISO. Podstawowe połączenia są ogólnie znane ale w przypadku tych dodatkowych producent zazwyczaj milczy. Na tej stronie są opisane sygnały występujące w złączach a pełn iące funkcje specjalne. Dzięki temu możemy sami wykonać sobie potrzebny interface (np. w przypadku gdy nie ma go w ofercie lub kosztuje kolosalną cenę). Jest koncepcja aby ten dział podzielić na dwie części, odbiorniki sklepowe oraz fabryczne. Byłoby chyba lepiej. Czekam na głosy w tej sprawie.

Złącze ISO C3 Standard – specyfikacja ogólna.
 

A: Zasilanie

B: Głośniki

C: Zmieniacz / Wyjścia liniowe

1.

1. RR

1. wyjście liniowe LR

2.

2. RR -

2. wyjście liniowe RR

3.

3. RF

3. masa wyjść liniowych

4. Podtrzymanie

4. RF -

4. wyjście liniowe LF

5. Sterowanie anteną automatyczną

5. LF

5. wyjście liniowe RF

6. Podświetlenie (+12 V)

6. LF -

6. przewód sterujący

7. Zasilanie (+12 V)

7. LR

7.

8. Masa (-)

8. LR -

8.

Złącza 1,2 i 3 wykorzystane są różnie w zależności od producenta radia (np. 1 może służyć do regulacji głośności w zależności od prędkości pojazdu, 3- tel. mute).
Złącze zasilania (7) można połączyć ze złączem podtrzymania w przypadku gdy producent samochodu wyprowadził tylko jeden zacisk +12V przewidziany do podłączenia radia. (Zaleca się podłączenie podtrzymania do złącza gdzie występuje +12V nawet po wyłączeniu stacyjki – ze względu na podtrzymanie pamięci płyt w zmieniaczu).

W wykazie podano angielskie skróty oznaczeń:
pierwsza litera oznacza kanał

·  R – prawy (right)

·  L – lewy (left) druga litera oznacza położenie

·  R – tył (rear)

·  F – przód (front) - oznacza ujemny zacisk głośnika
Uwaga: nie łączyć (–) z masą pojazdu grozi to uszkodzeniem wzmacniacza mocy.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

7 – 20 zmieniacz lub tuner DAB.

Wyżej podane sygnały są standardem i występują praktycznie w każdym złączu. UWAGA: VW po roku 1998 (Golf i Passat) mają połączone konektor 5 z kostki A z zasilaniem. Może to powodować dziwne reakcje radia (nie chce się wyłączyć, podświetla się wyłączone lub nawet ulega uszkodzeniu itp.) Aby to usunąć należy odłączyć te złącze od kostki w przypadku instalacji radia innego niż fabryczne.

Alfa Romeo
model auta: 147, 156
model radia: Alfa Romeo High CD Blaupunkt
 

A: Zasilanie

B: Głośniki

C: Zmieniacz / specjalne

1. CAN B

1. RR

1. -

2. BOSTER IN (CD)

2. RR -

2. -

3. CAN A

3. RF

3. -

4. -

4. RF -

4. -

5. sterowanie anteny

5. LF

5. -

6. -

6. LF -

6. sterowanie BOSTER

7. +12 V BATT

7. LR

7. Tel AF+

8. Masa (-)

8. LR -

8. Tel AF-

Radio ma podłączany tylko jeden plus, więc nie wyłącza się stacyjką.

W wykazie podano angielskie skróty oznaczeń:
pierwsza litera oznacza kanał

·  R – prawy (right)

·  L – lewy (left) druga litera oznacza położenie

·  R – tył (rear)

·  F – przód (front) - oznacza ujemny zacisk głośnika
Uwaga: nie łączyć (–) z masą pojazdu grozi to uszkodzeniem wzmacniacza mocy.

9. Tel MUTE

10. RC-A

11. RC-B

12. masa

13. DATA IN

14. DATA OUT

15. +12V niewyłączane

16. +12V wyłączane

17. masa

18. CD audio GND

19. CD audio L

20. CD audio R

13-20 CD Changer Interface

Opis na podstawie radia. Złącze zmieniacza wygląda na standardowego Blaupunkta. Wyjaśnienia może dotyczyć złącze magistrali CAN. Dostarcza ona informacji o sygnale prędkości oraz służy do identyfikacji samochodu, jeżeli nie jest podłączony to radio się nie włączy tylko pokaże CANCHECK. Mam rozpracowanego pilota do tego radia (niedługo będzie na stronie o pilotach), które podłącza się do styków RC-A i RC-B. Złącze Boster IN występuje tylko w wersji z CD.

Audi - Złącze ISO C10
model: Gamma Blaupunkt, Gamma CC Panasonic CQ-LA1020L, Gamma II Blaupunkt M327(patrz uwaga)
 

A: zasilanie

B: głośniki

C: zmieniacz / wyjścia liniowe

1. GALA

1. RR (nie zawsze)

1. DATA

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin