aktstu-6.pdf

(828 KB) Pobierz
Fotografia obnażona. Mistrzowskie sesje aktu
678295277.005.png
Idź do
Mistrzowskie sesje aktu
• Spis treści
ISBN: 978-83-246-2472-0
Format: 200 × 230, stron: 192
Katalog książek
Akt nie jest zwyk³ym przedstawieniem cia³a, lecz odnosz¹c je przez analogie
do wszystkich struktur, jakie sta³y siê czêœci¹ naszego doœwiadczenia
wyobra¿eniowego, uœwiadamia nam istnienie uniwersalnego porz¹dku
Tomasz Lewicki
Twój koszyk
Piêkna kompozycja cia³a:
Modelowanie bry³y ludzkiego cia³a
Mistrzowskie manipulacje œwiat³em i cieniem
Tworzenie atmosfery zaufania na sesji zdjêciowej
Wykorzystywanie kreatywnych zabiegów fotograficznych
Dowiedz siê, jak stworzyæ profesjonalne studio fotograficzne. Opanuj œwiat³o,
wykorzystaj opcje, które daje Ci Twój sprzêt, i osi¹gaj zamierzone efekty
Akt to nie tylko golizna. To zaklête w obrazie za pomoc¹ techniki fotograficznej najg³êbsze
ludzkie emocje. A brak ubrania jest jedynie dosadnym narzêdziem wyrazu. Ludzka
fizycznoœæ od zawsze fascynowa³a, inspirowa³a i niepokoi³a artystów, rozwija³a ich
warsztat i wzbogaca³a dziedzictwo historii sztuki. Nie ma drugiego tak wdziêcznego
i kontrowersyjnego tematu jak nagie cia³o. Odrzucane w œredniowieczu, gloryfikowane
przez renesans, w koñcu na sta³e rozgoœci³o siê w malarstwie i rzeŸbie, by wreszcie
w 1840 roku zawêdrowaæ na kliszê fotograficzn¹.
Akt jest swoistym ho³dem dla piêkna ludzkiego (najczêœciej kobiecego) cia³a. Dziêki
solidnemu warsztatowi fotografika, w³aœciwemu sprzêtowi, umiejêtnemu operowaniu
œwiat³em i cieniem oraz zaufaniu miêdzy artyst¹ a modelk¹ powstaj¹ zachwycaj¹ce
dzie³a. Delikatne, subtelne, eteryczne… lub te¿ prowokuj¹ce, wyrafinowane i drapie¿ne.
Zdjêcia mówi¹ce wiêcej ni¿ tysi¹c s³ów. Obrazy przedstawiaj¹ce ¿ywe emocje, pragnienia,
oddanie, erotyczn¹ pasjê. Kusz¹ce seksem, kokietuj¹ce zmys³y i wyobraŸniê, zapraszaj¹ce
do intymnego œwiata. Albo wykorzystuj¹ce nagoœæ i bry³ê ludzkiego cia³a jedynie jako
instrumenty tworz¹ce niebanalny obraz.
Odczaruj zaklêty œwiat studia
Przygotowanie sesji: dba³oœæ o odpowiednie warunki i aspekty techniczne
oraz wspó³praca z modelk¹.
Sprzêt: statyw, teleobiektyw, blenda, sprzêt oœwietleniowy, t³a, meble,
kosmetyki i dodatki.
œwiat³o i mo¿liwoœci manipulowania cieniem: praca z jedn¹ lub kilkoma lampami
i koñcówkami modeluj¹cymi œwiat³o.
Efekty specjalne: zmiana kontrastu, korekty, konwersja do obrazu czarno-bia³ego,
tonowanie i wyostrzanie zdjêcia.
Cennik i informacje
o nowościach
Czytelnia
• Fragmenty książek
online
Kontakt
Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. 32 230 98 63
© Helion 1991–2010
Fotografia obna¿ona.
678295277.006.png 678295277.007.png
Spis treści
Wstęp — do kogo adresowana jest ta książka · 7
1 Kilka mitów · 11
Aby wykonywać dobre fotograie, potrzebujemy aparatu wysokiej klasy · 12
Aby robić dobre fotograie studyjne, potrzebujemy
w pełni wyposażonego studia i kosztownych lamp · 14
Modelki i modele niechętnie pozują do aktu · 15
Fotograia aktu jest szczególnie trudna · 15
Mój partner (partnerka) będzie miał (miała) powody do zazdrości · 16
2 Współpraca z modelką · 19
Dobre rady · 20
Czego bezwzględnie nie należy robić · 22
3 Przygotowanie do sesji aktu · 25
Co naprawdę warto przygotować przed sesją · 26
4 Nauka fotograii aktu · 29
Jak się uczyć · 30
Jak nauczyć się fotograii studyjnej bez studia · 33
5 Podstawowy sprzęt oświetleniowy i jego działanie · 37
Rozwiązania amatorskie · 38
Rozwiązanie półprofesjonalne · 44
Studio · 47
6 Wyposażenie studia · 51
Lampy błyskowe · 52
Końcówki modelujące światło · 52
Statywy, pantografy itp. · 68
Systemy mocowania teł · 70
Tła · 70
Użycie światła do zmiany charakterystyki tła · 73
Światłomierz · 80
Synchronizacja błysku · 80
Inne · 82
Zasilanie · 83
Spis treści
3
678295277.008.png 678295277.001.png
7 Charakterystyka światła studyjnego · 87
8 Praca z jedną lampą · 99
Całe tło na zdjęciu jednolicie czarne · 100
Rejestrowanie fragmentu ciała modelki · 102
Rejestrowanie większego obszaru ciała modelki · 104
Oświetlanie sylwetki z dwóch stron · 105
Rejestrowanie zarysu postaci · 106
Rejestrowanie wielu szczegółów postaci · 108
Rejestrowanie ciemnej sylwetki na jasnym tle · 109
Uwidacznianie tła · 110
9 Praca z dwiema lampami · 117
Jedna lampa oświetlająca tło, druga modelkę · 118
Dwie lampy oświetlające krawędzie ciała modelki · 120
Dwie lampy oświetlające tło · 122
Dwie lampy oświetlające modelkę miękkim światłem · 124
Dwie lampy oświetlające modelkę twardym światłem · 126
10 Praca z trzema lampami · 137
Dwie lampy oświetlające modelkę, trzecia — tło · 138
11 Praca z czterema lampami i większą ich liczbą · 149
Zdjęcia w wysokim kluczu (ang. high key) i na białym tle · 150
Zdjęcia z tłem oświetlonym dynamicznie · 152
Zdjęcia z silnymi releksami we włosach · 156
Zdjęcia większej liczby osób · 157
Warto pamiętać · 157
A Najczęstsze edycje stosowane w fotograii aktu · 161
Zmiana kontrastu zdjęcia · 162
Korekcja tła · 166
Korekcja skóry i usuwanie śladów po bieliźnie · 172
Konwersja na obraz czarno-biały · 175
Tonowanie zdjęcia · 176
Wyostrzanie i wyostrzanie selektywne · 177
4 Fotograia obnażona. Mistrzowskie sesje aktu
678295277.002.png
Wyposażenie studia
Wielu fotografów nie decyduje się na rozpoczęcie
pracy w studio zakładając, że wymaga to ogromnych
nakładów inansowych. Nie zawsze jest to jednak
prawdą; oczywiście, profesjonalne studia fotograiczne
zajmują ogromną przestrzeń, a ich wyposażenie kosz-
tuje setki tysięcy złotych. W większości przypadków
możemy jednak osiągnąć podobne, bądź wręcz iden-
tyczne, rezultaty przy pomocy wyposażenia o wiele
prostszego i tańszego, wykorzystanego we własnym
mieszkaniu. Niezbędna jest nam jednak przynajmniej
podstawowa wiedza o roli i działaniu poszczególnych
urządzeń.
6: Wyposażenie studia
51
678295277.003.png 678295277.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin