I. Smoki czy dinozaury.doc

(48 KB) Pobierz
Smoki czy dinozaury

Smoki  czy  dinozaury?

 

Cel ogólny:              Zapoznanie z przyczynami wyginięcia niektórych gatunków zwierząt.

Poznanie właściwości fizycznych minerałów, np. sól, węgiel, wapień.

 

 

Lp.

Zadania edukacyjne

Cele operacyjne

   Zakres edukacji

   Uwagi

1.

Słuchanie wiersza M. Terlikowskiej „Paprocie tutaj rosły”:

·         oglądanie „Księgi Dinozaurów” przedstawiającej ilustracje dinozaurów,

·         poznanie wybranych gatunków dinozaurów i charakterystycznych cech ich wyglądu,

 

Dziecko:

- uważnie słucha wiersza,

- wie jak wygląda dinozaur,

- rozumie dlaczego dinozaurów nie ma już na świecie,

Myślę, mówię, czytam...

 

Ja i przyroda.

 

2.

Lepienie dinozaurów z plasteliny:

·         ćwiczenie drobnych ruchów rąk,

·         zwróceni uwagi na ich budowę,

 

- potrafi ulepić z plasteliny postać dinozaura z zachowaniem podstawowych elementów jego wyglądu: cztery nogi, ogon, głowa,

- zachowuje porządek na miejscu pracy,

 

Ja i sztuka – plastyka.

 

3.

Słuchanie piosenki „Górnik”:

·         rozmowa n/t piosenki – zainteresowanie pracą górników,

·         rozwijanie umiejętności reagowania na dany sygnał,

 

- odpowiada na pytania związane z treścią piosenki,

- bierze udział w zabawie, reaguje na sygnały nauczyciela,

Ja i sztuka – muzyka.

 

4.

Poznanie właściwości węgla kamiennego:

·         oglądanie grudki węgla kamiennego,

      sprawdzenie czy rozpuszcza się w wodzie

·         wnioski z obserwacji i opis wyglądu grudki węgla,

 

- potrafi wyciągną odpowiednie wnioski

z obserwacji,

- zna właściwości fizyczne węgla,

- opisuje wygląd zewnętrzny grudki węgla,

Ja i  przyroda.

 

5.

Opowiadanie W. Chotomskiej – „Węglowa opowieść”:

·         rozmowa na temat opowiadania,

·         zainteresowani dzieci produktami otrzymywanymi z węgla.

- słucha uważnie opowiadania,

- wymieni produkty otrzymywane z węgla,

Myślę, mówię czytam...

 

Ja i przyroda.

 

6.

Szukamy Mikołaja – spacer po najbliższej okolicy
w poszukiwaniu śladów Św. Mikołaja.

Wspólne zabawy w przedszkolu, przypomnienie piosnek

o Mikołaju.

 

- zgodnie bawi się z innym,

- śpiewa piosenki o Mikołaju,

Moje najbliższe otoczenie.

 

Ja i sztuka – muzyka.

 

 

7.

„Trójkątny smok” – układanie smoków z figur geometrycznych: kół, kwadratów, trójkątów.

Zapoznanie z trójkątem – przeliczanie boków trójkąta, przeliczanie trójkątów wykorzystanych do budowy smoka.

 

- samodzielnie układa smoka z figur geometrycznych,

- wie jak wygląda trójkąt,

- rozpoznaje go wśród innych figur,

Moje pierwsze doświadczenia z matematyką.

 

8.

Słuchanie opowiadania S. Szuchowej, pt.:„Baśń
o smoku i krokusie”:

·         przypomnienie smoków znanych z literatury

      i telewizji,

·         czytanie całościowe wyrazu smok,

·         dobieranie rymów do słowa smoki.

 

- zna bohaterów wybranych baśni,

- czyta całościowo wyraz smok,

- potrafi dobierać rymy,

Myślę, mówię, czytam...

 

 

 

9.

Rysowanie węglem drzewnym na temat:

„Las jurajski” – rozwijanie wyobraźni,  umiejętności rysowania określonych kształtów.

 

- potrafi posługiwać się węglem drzewnym,

- rysuje na podany temat,

- zachowuje porządek w miejscu pracy,

Ja i sztuka – plastyka.

 

10.

Ćwiczenia gimnastyczne – zestaw V opracowane przez R. Gałuszkę - kształtowanie prawidłowej postawy ciała.

- sprawnie przebiera się w strój do ćwiczeń gimnastycznych,

- bierze udział w zajęciach,

  Sprawność ruchowa.

 

 

 

Literatura: Moje przedszkole. Program wychowania przedszkolnego. – Cz. Cyrański, M. Kwaśniewska

                                  Przewodnik metodyczny. Pięciolatek bawię się i uczę – red. W. Żaba – Żabińska.

                                  Tańczymy razem. Formy integracyjne i sceniczne wybranych tańców narodowych i regionalnych. – J. Szpunar

 

2

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin