Biuro Nieruchomości - Biznes Plan.doc

(291 KB) Pobierz

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Biznes plan
Biura nieruchomości

 

WILLA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Spis treści:

 

Streszczenie kierownicze..............................................................3

1.     Wstęp......................................................................................4

2.     Prezentacja firmy.....................................................................8

a)     Sytuacja ekonomiczna spółki...................................................6

b)    Zamierzenia na przyszłość.......................................................6

3.     Założenia planu strategicznego................................................8

a)     Analiza strategiczna metodą SWOT........................................8

b)    Metody szacowania wartości...................................................9

4.     Plan marketingowy.................................................................11

a)     Założenia planu marketingowego............................................11

b)    Analiza rynku.........................................................................12

c)     Strategia cen...........................................................................13

d)    Strategia marketingowa..........................................................14

e)     Strategia promocji i reklamy...................................................14

5.     Plan organizacyjny.................................................................16

a)     Zasoby ludzkie.......................................................................16

b)    Kalendarz organizacyjny........................................................16

c)     Koszty zatrudnienia................................................................16

6.     Plan finansowy.......................................................................17

a)     Koszty stałe i zmienne............................................................17

b)    Koszty uruchomienia przedsięwzięcia....................................18

c)     Harmonogram finansowania inwestycji..................................19

d)    Prognozy finansowe...............................................................19

e)     Sprawozdania i analizy finansowe..........................................19

·        Rachunek wyników................................................................19

·        Bilans.....................................................................................20

·        Próg rentowności....................................................................21

·        Analiza wskaźnikowa.............................................................22

7.     Dane niezbędne do wypełnienia typowego wniosku

kredytowego...........................................................................27

a)     Historia kredytowa firmy........................................................27

b)    Przeznaczenie kredytu............................................................28

8.     Wnioski i podsumowanie........................................................29

9.     Załączniki..............................................................................31

 

 

 

STRESZCZENIE KIEROWNICZE

 

 

Biznes plan dotyczy Biura Nieruchomości „WILLA” w Olsztynie. Wykonano go przede wszystkim w celu uzyskania kredytu na rozszerzenie działalności .

Firma zajmuje się usługami w zakresie wyceny nieruchomości oraz pośrednictwa w obrocie nimi.

Działa ona w stosunkowo stabilnej branży. Spółka posiada dobrą pozycję marketingową (dobry wizerunek, optymalne ceny) oraz zajmuje się działalnością usługową, na którą istnieje wysoki popyt. Biuro nieruchomości ma też swoich klientów, których obsługuje wysoko wykwalifikowany personel. Kadra menedżerska jest jednym z podstawowych atutów firmy.

Jej sytuacja ekonomiczna i finansowa również jest zadowalająca. Wszelkie kredyty i pożyczki spłaca się w terminie, nie ma też problemów z egzekwowaniem należności.

Analiza wskaźnikowa wykazała zyskowność planowanego przedsięwzięcia oraz wysoką rentowność majątku oraz kapitałów spółki. Oczekuje się osiągnięcia wielu korzyści z planowanej inwestycji. Zapewni ona przede wszystkim rozszerzenie działalności, zwiększenie zysków i rozwój firmy oraz lepszą obsługę klientów.

Jedynie działania konkurencji oraz możliwość wzrostu kosztów w branży mogą stanowić zagrożenia dla działalności firmy.

Doświadczenia biura oraz działalność w ostatnim okresie wykazują, iż planowaną inwestycję można zaliczyć do klasy w zasadzie pozbawionej ryzyka.

1. WSTĘP

 

 

 

Biuro Handlowe „WILLA” zostało zarejestrowane pod tą nazwą

01. 04. 92r. Stosownie do art. 15. Ust. 2. i art. 18. ustawy z dnia 23 grudnia 1988 r. o działalności gospodarczej (Dz. U., nr 41, poz. 324 z późniejszymi zmianami) w Olsztynie.

Firma jest Spółką cywilną, której to właścicielami są mgr inż. Zbigniew Szkutnik, inż. Ewa Rodak i Aleksandra Musiał. Spółka działa zgodnie z Kodeksem Prawa Cywilnego.

Misja opisywanej Spółki jest ściśle związana ze specyfiką rynku, na którym istnieje. Tym specyficznym rynkiem jest rynek usług, w którym kładzie się szczególny nacisk na stworzenie korzystnego wizerunku firmy i pozyskania zaufania potencjalnego klienta. Podstawą sukcesu jest zadowolenie klientów, które może być osiągnięte dzięki jakości i rzetelności oferowanych usług. Sektor usługowy obejmuje zarówno usługi konsumpcyjne (tzw. usługi dla ludności), jak i usługi nabywane przez instytucje, a w szczególności podmioty gospodarcze (usługi inwestycyjne) w zakresie wyceny i pośrednictwa w obrocie nieruchomościami.

 

 

 

 

 

 

 


2. PREZENTACJA FIRMY

 

 

Siedziba biura handlowego „WILLA” znajduje się w Olsztynie przy ul. Sznajbera 13 (tel./fax  527-26-34). Jest niewielką firmą zatrudniającą pięciu pracowników.

Istotą działalności firmy jest:

*     wycena nieruchomości dla celów:

-                   kredyty bankowe

-                   odpisy amortyzacyjne

-                   sprzedaż obiektów

-                   aport - leasing

-                   potrzeby własne zlecających np. podział majątku, spadek, darowizna

*     pośrednictwo w obrocie nieruchomości sprzedaż - kupno - zamiana nieruchomości (budynków, mieszkań, zakładów)

 

 

              Firma jest członkiem dwóch podstawowych stowarzyszeń działających na terenie województwa warmińsko-mazurskiego:

-                   Olsztyńskie Stowarzyszenie Rzeczoznawców Majątkowych

-                   Mazurskie Stowarzyszenie Pośredników w Obrocie Nieruchomościami

 

2.1 Sytuacja ekonomiczna Spółki

 

 

Majątek trwały spółki cywilnej „WILLA” szacuje się na około 400000 zł:

 

-         lokal na własność( parter niski domu jednorodzinnego) 170000.

-    wyposażenie ( komputery, kserokopiarki, faxy i inne) 80000

-         środki transportu 150000

 

              Przez cały okres działalności Spółka posiada trwałą zdolność kredytową oraz dobrą płynność płatniczą. Wszelkie zobowiązania firma reguluje w terminie. Działalność prowadzona jest z wysoką rentownością.

              Od momentu istnienia firma stale się rozwija, poszerzyła zakres świadczonych przez siebie usług, wciąż dąży do poprawy swojej kondycji nie tylko finansowej, ale również związanej z dobrą marką firmy.

 

  2.2. Zamierzenia na przyszłość

 

W przyszłości biuro „WILLA” zamierza poszerzyć się o filię. Biuro „WILLA” świadcząc usługi niematerialne wyróżnia się dość dużym prestiżem na rynku wycen nieruchomości co wynika m.in. z tego iż wyceny honorowane są przez banki komorników, syndyków itp.. Celem jest szersze zaspakajanie potrzeb klientów i zwiększenie udziału w rynku.

Cel przygotowania biznes planu jest związany ze zdobyciem środków finansowych do realizacji przedsięwzięcia. Spółka zamierza zaciągnąć kredyt w wysokości 110000 zł.

 

Koszty uruchomienia nowej filii: (razem 188000)

-    dzierżawa roczna lokalu    48000

-         wyposażenie( komputery, kserokopiarki, faxy i inne ): 50000

-         Środki transportu 80000

-         Inne środki trwałe 10000

 

Źródła finansowania inwestycji: w zł    188000  -(100%)

-         Środki własne 78000   (41,5%)

-         Kredyt        110000    (58,5%)

Właściciele firmy szacują, że w wyniku realizacji przedsięwzięcia  zwiększy się liczba świadczonych usług o 35 %.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


3. ZAŁOŻENIA PLANU STRATEGICZNEGO

3.1. Analiza strategiczna (metodą SWOT)

 

SŁABE STRONY

MOCNE STRONY

*     Całkowite zaniedbanie usług pośrednictwa

*     mało ogłoszeń prasowych

*     zbyt mała reklama

*     ograniczona promocja

*     wyceny tzw. metodą porównawczą (bank danych umożliwiających pośrednictwo)

*     lokalizacja biura w centrum miasta

*     sąsiedztwo biura notarialnego (obok)

*     good wille - kondycja firmy, dobra marka firmy

*     wszystkie wymagane uprawnienia

*     brak reklamacji

*     doświadczenie

*     wyceny honorowane przez banki, syndyków, komorników

*     wysokie kwalifikacje pracowników itp.

*     wysoka jakość świadczonych usług

*     stali klienci

*     ceny podlegające negocjacjom (przy pośrednictwie)

ZAGROŻENIA

SZANSE

*     wzrastająca konkurencja na rynku

*     zagrożenie ze strony firm nie należących do zrzeszenia

*     możliwość szybkiego wzrostu kosztów

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin