Plan pracy Grudzień.doc

(78 KB) Pobierz
Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej z dziećmi w grupie I

Plan pracy dydaktyczno-wychowawczej i opiekuńczej z dziećmi w grupie I

 

Grudzień 2009

Zadania:

1.      Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwrócenie uwagi na koloryt i piękno przyrody zimą.

2.      Poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich (opady śniegu, szron, zawieje śnieżne).

3.      Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy muzyczno-ruchowe.

 

Tematyka:  Nadchodzi zima. ( 7-11.12.2009)

 

 

L.p.

Obszary

edukacyjne

 

Cele ogólne

 

Sposoby realizacji

 

Cele operacyjne

 

Ewaluacja

1.

I – 1

III – 3

V- 3, 4

VII - 2

XI - 1

XIV -2

- Zapoznanie z oznakami nowej pory roku.

 

 

 

 

- Wyrabianie reakcji na muzykę graną głośno lub cicho.

 

- Zabawa dydaktyczna „Zimowa pogoda- rozpoznawanie różnych elementów pogody przez dzieci;

- Słuchanie opowiadania M. Czerkawskiej W lesie biało ilustrowanego obrazkami; rozmowa z dziećmi o treści opowiadania; zwrócenie uwagi na występujące w nim zjawiska atmosferyczne (opady śniegu, szron, zawieje śnieżne).

 

- Zabawy ruchowe: „Tańczące śnieżynki”; „Jedziemy na saneczkach”- wyrabianie reakcji na muzykę graną głośno lub cicho.

 

- Wymienia wybrane oznaki zimy (opady śniegu, szron, zawieje śnieżne).

- Uważnie słucha opowiadania.

- Potrafi rozpoznać i nazwać obrazki.

- Prawidłowo reaguje na zmiany muzyki (głośno, cicho).

- Aktywnie uczestniczy w zajęciach ruchowych.

 

2.

IX - 2

III – 3

V – 3, 4

IV – 2

VIII - 2

-Rozwijanie sprawności rąk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Rozwijanie umiejętności segregowania.

 

Zabawy rozwijające inwencję twórczą „A śnieg pada i pada”:

- Zabawa plastyczna Nasze śniegowe płatki”- wykonanie pracy plastycznej przez dzieci poprzez naklejanie małych kawałków bibuły karbowanej (płatki śniegu) na niebieski karton; prezentacja prac dzieci;

- Ćwiczenia oddechowe: dmuchanie na bibułkowy płatek leżący na dłoni;

- Opowieść ruchowa „Jesteśmy płatkami śniegu”- podczas opowiadania dzieci starają wyobrazić sobie, jak może poczuć się płatek śniegu; wyrażają to za pomocą ruchu, mimiki przy spokojnej muzyce.

 

- Zabawa matematyczna „Liczymy płatki śniegu- segregowanie płatków śniegu według koloru do odpowiednich pojemników.

 

- Wyraża własne pomysły w pracy plastycznej.

- Potrafi wykonać ćwiczenia oddechowe.

- Wyraża za pomocą ruchu treść opowieści ruchowej.

- Aktywnie uczestniczy w zajęciach.

- Segreguje płatki śniegu według koloru.

 

 

3.

I – 2

III – 3

IV – 2

XIII - 1

V – 3, 4

VI - 2

 

- Rozwijanie umiejętności porównywania wielkości przedmiotów.

 

 

 

 

 

 

- Rozwijanie sprawności ruchowej.

Ćwiczenia liczbowe w formie opowieści matematycznej „Nasza rodzina bałwanków”:

- Rozwiązywanie zagadki o bałwanku;

- Zabawa twórcza „Tworzymy bałwanki”- układanie z odpowiednich elementów bałwanka, podczas opowieści przedstawianej przez nauczyciela, powstanie rodzinki bałwanków; oglądanie powstały bałwanków; dzieci wypowiadają się na temat ich wyglądu, dostrzeganie różnic;

- Zabawa matematyczna „Liczymy i porównujemy”- dzieci liczą z ilu kół skład się bałwan; wskazują koła duże i małe.

 

- Wyjście do ogrodu przedszkolnego; zabawy ruchowe „Bałwanek do bałwanka”; „Saneczki”- wyrabianie szybkiej reakcji na umówiony sygnał.

 

- Potrafi rozwiązać zagadkę.

- Układa bałwana z otrzymanych elementów.

- Przelicza elementy w zakresie liczby 3.

- Stosuje słowa: mały, duży.

- Prawidłowo reaguje na umówiony sygnał.

- Chętnie uczestniczy w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu.

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III - 3

VIII – 2, 3

V – 3, 4

I – 2

 

 

- Rozwijanie umiejętności poruszania się przy muzyce.

 

 

 

 

 

Zabawy przy piosence „Na saneczkach”:

- Improwizacje ruchowe przy muzyce – Taniec zimowych wiatrów z użyciem bibułkowych pasków;

- Słuchanie piosenki „Na saneczkach; rozmowa na temat treści piosenki, określenie tempa i nastroju piosenki; wypowiedzi dzieci na temat wyglądu śniegu;

- Zabawa rytmiczna „A ten misio- rytmizowanie refrenu piosenki podczas przerwy w muzyce;

- Zabawa muzyczno-ruchowa „Jedziemy na saneczkach”- utrwalenie umiejętności tworzenia pary.

- Porusza się rytmicznie przy muzyce.

- Ilustruje muzykę ruchem z użyciem przyboru.

- Słucha piosenki; określa jej tempo i nastrój.

- Wypowiada się na temat wyglądu śniegu.

- Rytmizuje refren piosenki.

- Potrafi utworzyć parę.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

III – 2, 3

IV – 2

IX 2

XIV – 2, 5

- Rozwijanie mowy i koncentracji uwagi.

 

 

 

 

 

 

- Rozwijanie umiejętności manualnych.

- Oglądanie obrazków przedstawiających różnego rodzaju ubrania; segregowanie i określanie ich według ubrania się na określoną porę roku; zwrócenie uwagi na charakterystyczny strój zimowy – Jak należy ubrać się zimą?;

- Słuchanie opowiadania B. Formy „Chciałbym mieć szal”- rozmowa na temat utworu: Jak była ubrana pani Zima?; Kto spacerował po lesie?; Co chciał mieć szal?; określenie z dziećmi prawidłowego ubioru na zimową porę;

 

- Zabawa plastyczna „ Szal dla pani Zimy”- kolorowanie kredkami świecowymi sylwety szalika; prezentacja prac dzieci; wywieszenie ich w kąciku plastycznym.

- Rozpoznaje i nazywa obrazki.

- Segregowanie ubrań według pory roku.

- Uważnie słucha opowiadania.

- Potrafi wypowiedzieć się na określony temat.

- Koloruje kredkami sylwetę szala.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadania:

 

1. Wzmacnianie więzów w rodzinie poprzez poznanie tradycji, zwyczajów związanych ze świętami Bożego Narodzenia.

3. Rozwijanie inwencji twórczej dzieci – wykonywanie kart świątecznych.

2. Kształtowanie umiejętności wokalnych i ruchowy przy świątecznej muzyce.

 

Tematyka: Nadchodzą święta. ( 21-24.12.2009)

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin