Podstawa
programowa
Sytuacje edukacyjne stworzone przez nauczyciela i dzieci
Środki dydaktyczne
źródło
I.3,11,III.1
I.2,9,II.1,III.2
I.1,II.2,III.3,IV.1-1
I.13-3, II.10, III.4
I.4,II.9,III.5
I.7,II.4,III.7
III.8,9,10,IV.5
I.12,II.3,IV.3
I.8,II.7,IV.4
II.6,8
W pracowni krawieckiej – rozmowa przy ilustracji, układamy historyjkę obrazkową „Jak powstaje ubranie?” zgodnie z poszczególnymi etapami, czytamy teksty ze zrozumieniem, odszukujemy we wkładce wyrazów – nazw zawodów, wklejamy je w odpowiednim miejscu.
Zabawy przy muzyce – uczymy się piosenek o mamie, śpiewamy fragmenty, uczymy się taktować w różnym metrum.
„Kim będę w przyszłości ?” – rozmowa na temat zawodów, jakie dzieci by chciały wykonywać w przyszłości inspirowana wierszem M. Buczkówny „O czym chłopcy rozmawiali?”, wypowiadamy się zdaniami złożonymi, uzasadniamy swoja wypowiedź.
„Cuda i dziwy” – zabawa z magnesem – prowadzimy doświadczenia i eksperymenty z magnesem, wyciągamy i formułujemy wnioski , zwracamy uwagę na zachowanie się magnesów stykających się tymi samymi i różnymi biegunami.
„Co to za zawód?” – oglądamy serie obrazków, wypowiadamy się na temat, wyszukujemy we wkładce litery, wklejamy je pod odpowiednim obrazkiem.
Rozwiązujemy zagadki słowne – rozpoznajemy zawody po słownym ich opisie, przyporządkowujemy odpowiednie narzędzi i materiały ludziom pracującym w odpowiednich zawodach.
Spotkanie z rodzicami w ramach „Cala rodzina chodzi do przedszkola” – „Dbajmy o nasza ziemie” wykonujemy z odpadów charakterystyczna budowlę z wybranego kraju unijnego.
Nauka przyszywania guzika przez chętne dzieci w małych zespołach, zachowujemy bezpieczeństwo przy posługiwaniu się igłą.
Ćwiczenia logarytmiczne „Rób to o czym mówi wiersz” – poruszamy się zgodnie z tekstem wiersza, wypowiadanego przez nauczyciela.
Zabawa ruchowa z elem.
Ilustracja tematyczna, historyjka obrazkowa, wyrazy do wklejenia.
Płyty z nagraniami
Tekst wiersza (przew. Cz.5, s.73) sylwetki do inscenizacji, nagranie cichej muzyki.
Materiały do eksperymentów, magnesy,
Serie obrazków o zawodach,
Litery z wkładki, NK, cz.4, s.28
Teksty zagadek, NK, cz.4, s.30
Materiały do zajęcia (odpady, taśma, klej, itp.)
Guziki, materiał, nici, nożyczki.
Tekst wiersza (przew. Cz.5, s.72)
diran