Wpływ działań kierowniczych na zachowania pracowników.pdf

(969 KB) Pobierz
683785931 UNPDF
683785931.001.png
Niniejsza darmowa publikacja zawiera jedynie fragment
pełnej wersji całej publikacji.
Aby przeczytaæ ten tytuł w pełnej wersji kliknij tutaj .
Niniejsza publikacja mo¿e byæ kopiowana, oraz dowolnie
rozprowadzana tylko i wył¹cznie w formie dostarczonej przez
NetPress Digital Sp. z o.o., operatora sklepu na którym mo¿na
jakiekolwiek zmiany w zawartoœci publikacji bez pisemnej zgody
NetPress oraz wydawcy niniejszej publikacji. Zabrania siê jej
od-sprzeda¿y, zgodnie z regulaminem serwisu .
Pełna wersja niniejszej publikacji jest do nabycia w sklepie
Ilona Dukaj: Wpływ działań kierowniczych… S t r o n a | 2
Ilo na Dukaj
WPŁYW DZIAŁAŃ KIEROWNICZYCH
NA ZACHOWANIA PRACOWNIKÓW
Copyright by Ilona Dukaj & e-bookowo 2009
ISBN 978-83-61184-54-6
www.e-bookowo.pl
Kontakt: wydawnictwo@e-bookowo.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie, rozpowszechnianie części lub całości
bez zgody wydawcy zabronione
Wydanie I 2009
683785931.002.png
Ilona Dukaj: Wpływ działań kierowniczych… S t r o n a | 3
SPIS TREŚCI
Wstęp .......................................................................................................... 4
ROZDZIAŁ I. SPECYFIKA MAŁEJ FIRMY ................................................ 6
1. Mała firma w ujęciu kryteriów klasyfikacyjnych ..........................................6
2. Cele małej firmy ........................................................................................7
3. Warunki funkcjonowania małej firmy – szanse i zagrożenia..........................7
4. Atuty i słabości małej firmy ........................................................................8
5. Specyfika kierowania małą firmą ................................................................8
ROZDZIAŁ II. KIEROWANIE W ASPEKCIE MOTYWACYJNEGO
KSZTAŁTOWANIA POSTAW I ZACHOWAŃ PRACOWNICZYCH .............10
1. Pojęcie motywacji i motywowania ............................................................. 10
2. Zas ady skute cznego motywowania ............................................................. 11
3. Role przywódcze kie rownika..................................................................... 11
ROZDZIAŁ III. ODDZIAŁYWANIE KIEROWNIKA NA KSZTAŁTOWANIE
ZACHOWAŃ I POSTAW PRACOWNICZYCH ............................................12
1. Pojęcie postawy i zachowania pracowniczego ............................................. 12
2. Znaczenie potencjału pracowniczego ......................................................... 13
3. Styl kie rowania w aspekcie kształtowania postaw i zachowań pracowniczych13
ROZDZIAŁ IV. OCENA WPŁYWU DZIAŁAŃ KIEROWNICZYCH NA
KSZTAŁTOWANIE POSTAW I ZACHOWAŃ W MAŁEJ FIRMIE...............15
1.Charakte rys tyka Firmy ............................................................................. 15
2.Założenia empiryczne................................................................................ 15
3.Prezentacja wyników analizy ..................................................................... 16
3.Wnioski końcowe ...................................................................................... 19
Zakończenie ................................................................................................21
BIBLIOGR AFIA ......................................................................................... 23
683785931.003.png
Ilona Dukaj: Wpływ działań kierowniczych… S t r o n a | 4
Wstęp
Style kierowania stosowane w przedsiębiorstwach wywierają znaczący wpływ na
sposób zachowania pracowników, ich reakcje i motywację do pracy. Role kierownicze stale
ulegają modyfikacjom, przystosowując się do warunków ekonomiczno-społecznych, w ja-
kich musi funkcjonować organizacja.
Rola menedżerów polega na spajaniu idei i celów organizacji z działaniami pracow-
ników. Aby ten cel był osiągany w sposób skuteczny wiele zależy od postaw pracowni-
czych.
Celem pracy jest identyfikacja wpływu działań kierowniczych na postawy i zacho-
wania pracowników.
Praca składa się z czterech rozdziałów.
W pierwszym rozdziale została scharakteryzowana specyfika funkcjonowania na ryn-
ku małej firmy jako wiodącej formy przedsiębiorczości w dzisiejszych warunkach rynko-
wych. Ukazano tu cechy i cele małych firm, warunki ich funkcjonowania pod kątem szans
i zagrożeń. Przedstawiono atuty i słabości tej formy prowadzenia własnej przedsiębiorczo-
ści, a także zaprezentowano specyfikę kierowania małą firmą, w której, w większości przy-
padków, właściciel jest jednocześnie kierownikiem i pracownikiem. Jego role są zatem roz-
łożone na kilka pełnionych przez niego funkcji.
Drugi rozdział prezentuje funkcje kierownicze w aspekcie motywacyjnego kształto-
wania postaw i zachowań pracowniczych. Jedną z ról menedżera jest takie motywowanie
pracowników, by wykonywali oni swe zadania i obowiązki z przekonaniem i pełnym zaan-
gażowaniem. Rozdział definiuje pojęcie motywacji i motywowania, przedstawia zasady sku-
tecznego motywowania oraz prezentuje role kierownicze, jako pełniące zasadnicze znacze-
nie w kształtowaniu postaw pracowniczych.
W trzecim rozdziale ukazano determinanty postaw i zachowań pracowniczych. Roz-
dział ten definiuje pojęcia postawy i zachowania pracowniczego, by następnie przejść do
ukazania znaczenia potencjału pracowniczego. Na koniec rozdziału przedstawiono style kie-
rowania w kontekście kształtowania postaw i zachowań pracowniczych. Każdy ze stylów
wpływa w odmienny sposób na zachowania pracowników i ich zaangażowanie w wykony-
wane obowiązki.
683785931.004.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin