CZĘŚĆ INFORMACYJNA DOTYCZĄCA OSOBY NAUCZYCIELA
UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ AWANSU ZAWODOWEGO
Imię i nazwisko
Maria Kurant- Łukasik
Szkoła/ Placówka
Publiczna Szkoła Podstawowa w Wólce Ratajskiej
Stanowisko
Nauczyciel mianowany
Nauczany przedmiot
Wychowanie przedszkolne
Czas trwania stażu
Od 1 września 2006 do 31 maja 2009
Cel główny
Awans zawodowy na nauczyciela dyplomowanego
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO MARII KURANT- ŁUKASIK nauczyciela mianowanego Oddziału Przedszkolnego w Wólce Ratajskiej ubiegającego się o stopień zawodowy nauczyciela dyplomowanego.
Wymagania wynikające z rozporządzenia MEN z dn. 01.12.2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
Zadania
Formy realizacji
Termin realizacji
Dokumentacja
§8.2.ust.1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli o których mowa art. 9e ust. 1-3 Karty Nauczyciela- uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją.
Poznanie procedury awansu zawodowego.
Na bieżąco
Poświadczenie dyrektora szkoły.
Indywidualne pomnażanie wiedzy teoretycznej.
.
Czytanie i analizowanie nowości dotyczących awansu zawodowego, poszukiwanie nowości wydawniczych dotyczących podnoszenia jakości własnej pracy, nabywanie wiedzy na temat nowych, twórczych metod pracy aktywizujących dzieci.
Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu, wszczęcie postępowania, przedłożenie planu rozwoju zawodowego.
Notatki
Aktywny udział w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań.
Współpraca z rodzicami, udział w szkoleniowych Radach Pedagogicznych w ramach WDN.
Na bieżąco wg planu
Plan i program spotkań, notatki z rozmów, referaty, scenariusze zajęć otwartych, zdjęcia.
Opracowanie i wdrażanie wspólnie z innymi nauczycielami programu autorskiego.
Opracowanie i wdrożenie programu autorskiego: ,, Szkolny Program Przeciwdziałania przemocy i Agresji dla uczniów klas 0-III”
Wg potrzeb
Program autorski,
ankieta dla rodziców, wyniki ankiety, karta ewaluacyjna, karty pracy.
Analiza, określenie mocnych i słabych stron własnej pracy.
Określenie swoich predyspozycji, możliwości i umiejętności związanych z wymogami awansu na nauczyciela dyplomowanego.
VIII/ IX 2006
Zaświadczenia, plan rozwoju zawodowego, scenariusze itp.
Ustalenie długości stażu na 2 lata i 9 miesięcy.
Prowadzenie zajęć z wykorzystaniem metod aktywujących dla zainteresowanych nauczycieli i rodziców
Prowadzenie zajęć pokazowych dla stażysty. Prowadzenie zajęć otwartych dla rodziców.
Scenariusze zajęć.
Sprawdzanie jakości własnej pracy.
Opracowanie kart sprawdzających, testów sprawdzających, opanowanie wiedzy.
Opracowanie kart ewaluacyjnych podsumowujących wewnątrz grupowe osiągnięcia.
Obserwacja, analiza, wyników, testów i kart, i ich wpływ na właściwe ukierunkowanie pracy symulacyjno-wspomagającej.
ircia33