Zabawy dla 3 latka.docx

(17 KB) Pobierz

Zabawy dla 3 latka

 

Hej.Opiekuję się chłopczykiem w tym samym wieku i brakuje nam dnia tak świetnie się bawimy. Przykłady zabaw: manualne czyli plastelina, modelina, wydzieranki(mały wydziera a ja przyklejam).Plastelinę super prykleja  się na karton lub tekturkę. Wytnij ze styropianu rybkii pomalujcie je pastelami olejowymi(kredki)potem puszczajcie w wannie(dziecko dmuchając wykonuje ćwiczenie logopedyczne),malowanie farbami ale rękoma, przy pomocy zszywacza zrób koronę i miecz(mów do niego jak do królewicza ,będzie zachwycony).Możesz też zrobić czapkę pirata(również z papieru )siadacie na kocu i płyniecie statkiem pirackim. Chowaj misia a potem niech mały go szuka ty mów ciepło zimno. Zabawy kto wyżej podskoczy lub dalej skoczy. Rzucanie do celu .Mój Kubuś jest szczęśliwy mama zresztą też. Mały już teraz jest przygotowany do przedszkola. Życzę powodzenia.

Malarz asfaltowy
Znajdźcie kawałek gładkiej powierzchni betonowej lub asfaltowej. Niech dzieckospróbuje go zamalować szerokim pędzlem moczonym w wodzie, a może spryskiwaczem? Jeśli plastikową butelkę napełnicie wodą i zakręcicie korkiemz dziurką, wtedy strumieniem wody można narysować znikający obrazek. A gdyby na asfalcie był rysunek kredą? Co się stanie gdy ją polać wodą? Jak silny musi być strumień wody, żeby kreda spłynęła?


Po stawie pływa - kaczka się nazywa
Do miedniczki z wodą lub baseniku wrzucajcie różne rzeczy i obserwujcie co pływa, a co tonie. Co dzieje się z solą i cukrem? Czy woda jakoś się zmieniła? Z pudełka po serku zróbcie stateczek - wystarczy umocować maszt (patyczek i kulka plasteliny) oraz żagiel (ze zwykłego kawałkapapieru). Pora na wyścigi - trzeba mocno dmuchać w żagle, żeby statkipopłynęły tam, gdzie chcemy.


Żółty z niebieskim
Do kilku pojemników wlejcie wodę i zabarwcie ją - wystarczą 3 kolory podstawowe: czerwony, niebieski i żółty - mogą to być barwniki spożywcze, można też użyć farbek typu tempera. Teraz niech dziecko nabiera wodę pipetką lub strzykawką i wlewa do innej miseczki. Zamiast wyjaśniać co się stanie, pozwólcie dziecku eksperymentować i mieszać kolory. Nalejcie kolorową wodę do spryskiwaczy i rozpylajcie na kartonie lub białym ręczniku papierowym. Gdywoda wyschnie powstanie barwny ręcznik. Jeśli przygotujecie z tektruki szabloni przez niego dziecko będzie natryskiwać wodę, to ręcznik może być we wzorki. Można to zrobić jeszcze inaczej - na ręczniku ułóżcie np. liście i spryskujecie - gdy woda wyschnie, liście można zdjąć - pod nimi będzie biały papier.

(Przed tą zabawą warto wcześniej ustalić reguły, np. nie wolno pryskać
kolorową wodą po ubraniach.)

Mały wędkarz

A może zrobicie rybki i będziecie je łowić? Trzeba przygotować ryby - mogą być plastikowe (do kupienia w wielu sklepach) lub wykonane samodzielnie: zestyropianu, korka, kory, drewna. Do każdej mocujemy kawałek metalu: gwóźdź lub duży spinacz. Wędkę robimy z patyka, sznurka i dobrze umocowanego magnesu. Kto szybciej wyłowi swoją rybę z miednicy?


Poszukiwacze złota

Opowiedz dziecku o tym, jak dawniej poszukiwano złota, a następnie pobawciesię w poszukiwaczy. Wystarczy wrzucić dużo piasku do miednicy z wodą. Teraz można go łyżką wybierać z wody, wrzucać na durszlak i płukać - co zostanie? Warto to wysuszyć i obejrzeć pod lupą. Zabawa nabierze rumieńców, jeśli wcześniej podrzucicie do miski np. kulki zwiniętej folii aluminiowej.


Z góry do doliny

Znajdźcie kawałek nachylonej ścieżki i przygotujcie trasę dla wody.

Zastanówcie się wspólnie, którędy połynie - może trzeba zrobić tamy, żeby nie
uciekła na boki? Jakie przeszkody woda usunie, a jakie zostaną i zmienią jej
bieg? Teraz lejcie wodę i obserwujcie jak płynie (najlepiej gdy to jest stałe
źródło wody, np. wolno puszczona woda z węża ogrodowego).

Zaczarowana butelka

Pustą butelkę odwróconą szyjką na dół zanurzcie w wodzie. Jeśli butelkę
będziecie trzymali prosto - woda się nie naleje, dopiero, gdy ją pochylicie
pod pewnym kątem, powietrze zostanie z niej wyparte i woda naleje się do
butelki.
W dużej plastikowej butelce robimy otwory (można zrobić dwa większe, albo
wiele małych). Teraz umieszczamy lejek i próbujemy napełnić butelkę wodą. Ile
zabawy, gdy woda wypływa przez dziurki! Jeśli dodacie trochę płynu do
kapieli, po chwili będzie leciała piana.
 

Z gazet, folii aluminiowej, starych pudełek wytycz w pokoju specjalną trasę, jaką malec musi pokonać w drodze do Ciebie. Opowiadaj mu, gdzie jest mostek na rzece, strome kamienie, śnieg. Zademonstruj sama, jak pokonać trasę, nie odstępuj maluszka podczas najtrudniejszych etapów wędrówki. 27.06.2007 10:21 cytuj Łapanie baniek
Jeśli nie masz specjalnej zabawki do puszczania baniek mydlanych, to możesz rozciąć koniec plastikowej słomki do picia i w słoiku zrobić mydlany roztwór. Pokaż dziecku, w jaki sposób dmuchać, by powstała bańka mydlana. Łapanie baniek dostarcza wiele radości i satysfakcji. 27.06.2007 10:22 cytuj Opiekunka jest kucharką, a dziecko kawałkiem ciasta, które ona wyrabia. Opiekunka dotyka dziecka (głaszcze, podszczypuje, ugniata) opowiadając o robieniu ciasta, które składa się z jajek, mąki, drożdży, wody itp. Udaje, że kroi pomidory, kiełbasę, pieczarki, posypuje pizzę przyprawami i tartym serem. Następnie wkłada pizzę do piekarnika, a potem zjada.

27.06.2007 10:30 cytuj Dziecko siedzi na podłodze. Opiekunka opowiada interesującą historyjkę, w której wiele się dzieje. Podkreśla ją wyrazistymi gestami oraz mimiką. Dziecko naśladuje wszystkie ruchy prowadzącej.

"Kropi deszcz, z rynny na dachu spływają kropelki. Myszka wystawiła głowę ze swojej norki i porusza noskiem, wyłapując dolatujące do niej zapachy. Biegnie szybko do domku, gdzie wyczuła jedzenie. Tam sprawnie rozłupuje znalezione ziarenko słonecznika. Widzi to kot i miękkimi krokami podkrada się bliżej. Myszka chrupie ziarenko swoimi ostrymi ząbkami. Nagle obok przejeżdża rowerzysta. Myszka odwraca się, zauważa kota i biegnie małymi kroczkami do norki. Kot wraca miękko i posuwiście na swoje legowisko. Układa się na nim i głośno woła: miau!". 27.06.2007 11:38 cytuj to teksty znalezione w internecie

1. Dla grzecznych dzieci słoneczko swieci (rączki w góre)
A dla niegrzecznych?... wcale nie świeci (kiwamy palcem)
Rybki pływają (złożone rączki naśladują płynącą rybkę)
Ptaszki fruwają (machamy "skrzydełkami")
Motylek poleciał w daleeeeki świat (leciutki bieg w dowolnym kierunku)

2. Rączki robią klap, klap, klap
Nóżki robią tup, tup, tup.
Tutaj swoją główkę mam
I po brzuszku bam, bam, bam.
Buzia robi am, am, am
Oczka patrzą tu i tam.
Tutaj swoją główkę mam,
I na nosku sobie gram.

3. Murzynek malutki
oczka ma błyszczące. (pokazujemy na oczka)
Kręcą mu się loczki(pokazujemy na włoski zakrecając je)
do góry sterczące .(postawiamy je)
Buzia cala czarna,jak ta czekolada (pokazujemy buzie)
maly nasz murzynek po murzynsku gada.

Chodź do nas Murzynku, podaj rączki swe .
Zrobimy kółeczko, zabawimy się. (tu chyba wiadomo co należy czynić
Hej dalej, dalej, kręćmy się w kółeczko,
Jak się zabawimy wypijemy mleczko .(udajemy, że pijemy ze złożonych rąk).

4. Tu ma (imię ) rączki, tu ma .....nóżki.
To jest ..... brzuszek, a to paluszki.
Na buzi jest oczko, uszko, nosek, minka,
A z tyłu są plecki, a na głowie czuprynka!

5. Pokaż ...., gdzie masz oczka, gdzie masz uszka a gdzie nos,
Gdzie masz rączki, gdzie masz nóżki, gdzie na głowie rośnie włos?
Daj mi rączki, tupnij nogą, kiwnij główką: tak i nie
Klaśnij w rączki, hop do góry,
Razem pobawimy się!

6. Jam jest żabka, tyś jest żabka, (pokazujemy na siebie)
my nie mamy nic takiego. (kręcimy przecząco głowami)
Jedna łapka, druga łapka, ( machamy rączkami)
skrzydełka żadnego (machamy rękami zgiętymi z łokciach - jak skrzydełkami)
Kuła, kłakła 2x(robimy przysiady)
My nie mamy nic takiego,
jedna łapka, druga łapka,
skrzydełka żadnego.

7.Patrzcie dzieci jak się kotek myje
Łapki /pokazujemy/
buzie, uszy, szyję (wedle uznania możemy rozszerzać).
By dzieci też się myły ( grozimy paluszkiem)
i jak kotek czyste były (pokazujemy czyste rączki).

 

Połóż na podłodze arkusz szarego papieru, na którym położy się dziecko, a następnie ty obrysuj jego kształt. Wspólnie go wytnijcie, a dziecko niech spróbuje dorysować usta, nos i oczy, a także ubranie – to, które ma na sobie, a może wymyślny strój kosmonauty lub księżniczki? A może odwrócić role i niech dziecko obrysowuje mamę lub tatę...

 
Możecie też przygotować z papieru rybki, pokolorować je, a następnie do każdej z nich przyczepić zwykły spinacz biurowy. Teraz jeszcze tylko patyk z grubą nitką oraz magnesem na końcu i już można wędkować.

 

Twoje dziecko ma już duży zasób słów, dlatego z przyjemnością weźmie udział w zabawie w nazywanie. Zabawa jest prosta: pokazując na przedmioty w waszym domu lub w książce z obrazkami, powiedz „to jest stół, a to...” i zawieś głos – dziecko dokończy wypowiedź. Jeśli od czasu do czasu się pomylisz, z radością cię poprawi! Zabawa może mieć różne warianty: sprawdzające znajomość kolorów, kształtów czy zastosowania danych przedmiotów.
  

Pamiętaj, że każde dziecko rozwija się inaczej, więc wiadomości tu zawarte mają charakter wyłącznie informacyjny. Jeśli coś cię niepokoi
skontaktuj się z lekarzem.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin