6-latki, maj(1)(1).doc

(208 KB) Pobierz
WRZESIEŃ – WITAMY W PRZEDSZKOLU

MAJ – WIOSNA WOKÓŁ NAS

 

I CYKL TEMATYCZNY: ŚWIAT SIĘ ZIELENI

TEMAT DNIA

CELE OPERACYJNE

DZIECKO

PLAN PRACY

TEMATYKA

OBSZARY AKTYWNOŚCI

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECKA

I. Wiosna na łące

Dostrzega zmiany w krajobrazie przyrodniczym

Zagadki słowne i obrazkowe o tematyce wiosennej

językowa

·         Podaje prawidłowe odpowiedzi

Wycieczka na pobliską łąkę – zapoznanie się z nazwami kwiatów i napotkanych organizmów żywych

społeczna

·         Umie podać nazwy roślin i owadów na łące

Zestaw zabaw ruchowych w terenie

zdrowotna

·         Reaguje ruchem na sygnał słowny w zabawach

Wybieranie spośród innych ilustracji przedstawiają-cych wiosenną łąkę.

językowa

·         Wypowiada się na określony temat

II. Wiosna w parku

Zna liczbę 10 i jej zapis graficzny

Zabawa ortograficzna „Co słychać w parku”. Przećwi-czenie narządów mowy na zagadkach: sz, cz, bzz, frr

językowa

·         Prawidłowo wybrzmiewa zgłoski i głoski

Utrwalenie liczby 8 na podstawie zabawy dydaktycznej „Ptaki w parku”.

matematyczna

 

·         Umie liczyć w zakresie 8

Lepienie z plasteliny ślimaków i kwiatów

plastyczna

·         Rozwija sprawność manualną i wyobraźnię przestrzenną

Słuchanie zjawisk akustycznych z otoczenia

muzyczna

·         Rozpoznaje i nazywa usłyszane odgłosy

III. Wiosna z Czytusiem

Rozumie i przeżywa treść utworów literackich

„Pokaż obrazek, o którym mówiłam” – zabawa dydaktyczna.

językowa

·         Uważnie słucha opisu słow-nego i wiąże go z treścią obrazka

Rozwijanie zainteresowań czytelniczych poprzez słuchanie wybranego utworu literackiego i przeżywanie jego treści (innowacja pedagogiczna – Hospitacja diagnozująca)

językowa

·         Rozumie treść słuchanego utworu i wypowiada się na jego temat

„Mieszkańcy parku” – zestaw zabaw ruchowych metodą naśladowczą.

zdrowotna

·         Naśladuje ruchem zaobserwowane czynności

Rytmizowanie wyliczanki – odtwarzanie rytmu ciałem, za pomocą przedmiotów, instrumentów perkusyjnych.

muzyczna

·         Umie odtworzyć rytm własnym ciałem

·         Rozpoznaje brzmienie instrumentów perkusyjnych

IV. Barwy wiosenne

Nazywa kolory wiosenne i dostrzega je w najbliższym otoczeniu.

„Ciepły wiatr” – rozwijanie pojemności płuc poprzez dmuchanie na papierowe pszczółki

zdrowotna

·         Prawidłowo wykonuje polecenia

Oglądanie przeźroczy z serii „Cztery pory roku”. Zwrócenie uwagi na barwy charakterystyczne dla pory roku: wiosny.

językowa

·         Umie określić kolorystykę wiosny

Spacer w kierunku pól uprawnych. Dostrzeganie zmian zachodzących w otoczeniu w wyniku ingerencji człowieka (rosnące zboża).

przyrodnicza

·         Zna nazwy zbóż i ich znaczenie w życiu człowieka

Zabawy ruchowe z piłką w ogrodzie przedszkolnym.

zdrowotna

·         Umie współdziałać w zabawie

 

CYKL TEMATYCZNY: LUBIMY CZYTAĆ KSIĄŻKI

TEMAT DNIA

CELE OPERACYJNE

DZIECKO

PLAN PRACY

TEMATYKA

OBSZARY AKTYWNOŚCI

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA DZIECKA

I. Skąd mamy ksiązki

Wie jak powstają książki oraz rozumie pojęcia: drukarz, drukarnia, ilustrator, introligatornia, księgarnia, biblioteka

Ćwiczenie graficzne – kreślenie znaków literopodobnych

grafomotoryczna

·         Starannie wykonuje ćwiczenie

„Jak powstają książki”. Rozmowa z dziećmi o kolejnych etapach powstawania książki w oparciu o wiersz „Drukarz” W.Ścisłowskiego – rozwiązywanie zagadek słowno-obrazkowych

językowa

·         Zna etapy powstawania książki.

·         Rozumie znaczenie nowych wyrazów

Zestaw zabaw ruchowych na powietrzu: Biegi do wyznaczonego celu na zasadzie ćwiczenia bieżnego „Kto dobiegnie pierwszy”

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin