Faust, rozdziały 1-3 Solucja.txt

(7 KB) Pobierz
Rozdział I - Zło Razy Dwa

Znalazłem się na jakiej drewnianej kładce, majšc obok siebie mieszkania dla pracowników Parku Marzeń. Mefisto pytał się o mój żołšdek, ciekawe dlaczego? Wszedłem do jedynego otwartego budynku. Od razu po lewej stronie w zlewie znalazłem cedzak i nie omieszkałem sprawdzić jeszcze dolnej szafki, dzięki czemu poznałem częć historii sióstr syjamskich. Obróciłem się i spojrzałem z bliska na stary piec stojšcy w kšcie. Wzišłem stamtšd łopatkę i podszedłem dalej w głšb namiotu. Rzuciłem okiem na zapiski na tablicy i na dwa zeszyty pod niš, a w szafce spod łóżka znalazłem klucz. Chciałem też sprawdzić co jest w szafie, ale potrzebowałem dwóch kluczy, a na razie miałem tylko jeden. Zrobiłem kolejny krok do przodu. Z lewej strony obejrzałem gramofon i zepsutš lampę, dzięki czemu poznałem jeszcze więcej częci z życia Lily i Jody. A z prawej strony obejrzałem dwa zdjęcia przedstawiajšce mężczyznę, w którym durzyły się siostry. Skierowałem się do łazienki specjalnie przystosowanej do życia dziewczyn. Z spłuczki wycišgnšłem nóż i zobaczyłem krótkš scenkę, która była bardzo ciekawa. Wróciłem do piecyka i nabrałem do łopatki trochę popiołu, wrzuciłem go do cedzaka i poruszałem nim. Pod kupkami popiołu znalazłem drugi klucz i zšb. Majšc dwa klucze wróciłem do szafy, otworzyłem jš i przesunšłem ubrania, za którymi krył się sejf. Szyfr nie był trudny do odgadnięcia. Wystarczyło zsumować zadłużenie osób z tablicy, oraz z zeszytu, które wynosił 512 i z sejfu wycišgnšć los. Znalazłem się w miejscu gdzie czekało mnie znalezienie czaszki. Ruszyłem pocišgiem i jadšc w lewo, lewo i prawo zatrzymałem się przed szkieletem, który miał w oku schowany pakt Jody z Mefistem. Otoczenie zmieniło się i małš łódeczkš dopłynšłem na wysepkę. Zrobiłem krok na przód i porozmawiałem z pewnym człowiekiem. Wszedłem na ławkę i obracajšc się wypatrzyłem na ziemi płytkę, którš można było wcisnšć. Na słupie była tabliczka za którš kryła się skrytka. 

Rozdział II - Alchemik i Geniusz

Znalazłem się tu by rozstrzygnšć sprawę Nataniela Meistera. Wszedłem do jego domu i zaczšłem poszukiwania od schodów po lewej. Obejrzałem zdjęcia na cianie i zobaczyłem co znajduje się w kominku. Natomiast na fotelu zobaczyłem zdenerwowanego Mefista. Ciekawe, dlaczego? Idšc dalej przeszukałem ksišżki w bibliotece. W ksišżce kucharskiej znalazłem klucz, a w ksišżce "Matematyka i losowe kodowanie" przydatnš informację. Przejrzałem też resztę ksišżek. Zwróciłem się w stronę biurka i znowu zobaczyłem co dziwnego. Otworzyłem szufladę i wzišłem stamtšd fajkę i zapałki. Kluczem z ksišżki otworzyłem barek. Zabrałem mapę badań geologicznych, nóż do papieru, sygnet, szkło powiększajšce i przeczytałem umowę. Zszedłem na dół do pokoju pod schodami. Obejrzałem zawartoć czterech szaf stojšcych zaraz obok wejcia. W drugiej znalazłem pocztówkę z plaży i napis a=o. W kolejnej małš, niewyranš kartkę, którš powiększyłem dzięki lupie. Na niej też znajdowała się ważna informacja. Otworzyłem drzwi znajdujšce się za mnš i na cianę doczepiłem mapę badań geologicznych. W efekcie tego na globusie ustawiła się data. Podszedłem w stronę globusa i wcisnšłem przyciska na cianie. Na łóżku ustawiłem współrzędne, które uzyskałem po połšczeniu map, czyli w lewym górnym rogu 50, w prawym górnym 20, w lewym dolnym 00 i w prawym dolnym 45. Otworzyła się szafka, w której była ksišżka, którš otworzyłem przy użyciu sygnetu. Znalazłem w niej koło kodujšce i kolejnš zagadkę. Musiałem ułożyć kolory tęczy, takiej jaka była na cianie obok wielkiego globusa. Należało je ułożyć tak, żeby zaczynały się po prawej stronie księgi, czyli w kolejnoci: fioletowy, ciemny niebieski, niebieski, zielony, żółty, pomarańczowy i czerwony. Otworzyła się księga. Na dnie znajdowała się koperta, którš otworzyłem nożem do papieru w taki sposób, jak było narysowane na kartce papieru, którš powiększałem lupš. W rodku znalazłem list z gratulacjami. Zajšłem się wpisaniem kodu do globusa. Kierujšc się znalezionš wczeniej kartkš z plaży Omaha i szyfrem a=o ustawiłem koło tak, że odczytałem liczby: 79030. Otworzył się globus, a ja ze rodka wycišgnšłem kolejnš kopertę. Znalazłem się w innym czasie, ale cišgle byłem w domu Nataniela. Z barku wzišłem tamę filmowš i trójkolorowy wosk. Stanšłem przy kominku i wdmuchnšłem tam trochę powietrza dzięki czemu odsłoniła się tajna skrytka, z której wycišgnšłem skrzynkę, uchwyt do studni i pierwszš podpowied. Kilka z moich przedmiotów znalazło się w skrzynce (co było wyjanione w ksišżce Faust w biblioteczce), musiałem znaleć resztę przedmiotów. Zszedłem do pokoju z globusem i z szafki, gdzie była księga, wycišgnšłem kawałek lustra. Wyszedłem z domu i skierowałem się w stronę studni. Idšc za podpowiedziš dołšczyłem uchwyt do studni. Przeczytałem kolejnš podpowied, obejrzałem jeszcze żabę i wycišgnšłem jej z ust kolejnš rzecz do skrzynki. Doszedłem do lasu i ruszyłem jeden z kamieni, pod którym schowana była skrzynka z lunetš, kolejnym elementem i podpowiedziš. Zgodnie z niš obróciłem się w lewo i na drzewie doczepiłem lunetę i zobaczyłem kawałek skały. Udałem się tam i kolejny element, uchwyt do koła wodnego i podpowied. Skierowałem się do koła wodnego obok domu i doczepiłem znaleziony przed chwilš uchwyt. Zatrzymujšc skrzynki do zbierania wody znalazłem jednš, pod którš była schowana podpowied, kolejny element i klucz. Wróciłem do pokoju Nataniela i w miejscu gdzie była mapa plaży doczepiłem kawałek lustra. Przy pomocy klucza otworzyłem urzšdzenie znajdujšce się nad łóżkiem i przesunšłem wajchę. Podszedłem do tęczy i wycišgnšłem kolejny kawałek kartki, a póniej wzišłem kolejny element. Otworzyłem globus i przeczytałem podpowied i wzišłem przedostatni element. Otworzyłem drugš od lewej szafkę i obejrzałem but. Wydobyłem ostatniš wiadomoć i udałem się do kuchni. Z szafki wycišgnšłem wszystko co się dało i podszedłem do urzšdzenia stojšcego na stole. Nad drzwiami, na zepsutej lampie użyłem Homunkulusa i podniosłem mapę parku.

Rozdział III - Cień Casanowy

Płynšc moim stateczkiem znalazłem się na kolejnej wyspie. Zszedłem na dół, do mieszkania następnej osoby, której sprawę miałem rozstrzygnšć - Franka Barns'a. Zobaczyłem co stoi na szafce i zabrałem stamtšd cienki ołówek i igłę z kompasu. Obejrzałem jeszcze kilka obrazów, które wisiały na cianie. Zszedłem po schodach i na piersi namalowanej kobiety użyłem cienkiego ołówka. Igłę doczepiłem do kompasu, który wskazał kierunek północno-zachodni. Wszedłem na łóżko i zaczšłem zapalać wiatła na figurkach. Przeczytałem to, co było napisane nad łóżkiem. Wróciłem na górę i otworzyłem zegar. Wzišłem stamtšd małš perukę, którš doczepiłem do posšgu obok łóżka. Otworzyłem szafkę i wzišłem klucz, który dopasowałem do skrytki nad łóżkiem. Znowu zmienił się czas moich poszukiwań. Zszedłem pod pokład i tak jak poprzednio otworzyłem zegar, ale zamiast peruki był tam klucz. Otwierajšc czerwone pudełko stojšce na szafce i oglšdajšc obrazy zobaczyłem jak zmieniło się życie Franka od czasu kiedy Mefisto spełnił jego życzenie. Z szafki wzišłem slajdy i szkło powiększajšce. Slajdy położyłem na maszynie za schodami. Powiększyłem je lupš. Zszedłem jeszcze niżej i popatrzyłem na skrytkę nad łóżkiem. Wróciłem do góry i kluczem otworzyłem zegar. Ustawiłem godzinę 5:30, tak jak było na slajdach, albo na podłodze przed schodami. Na samym dole otworzyła się ciemnia. Zszedłem tam i zza jednego zdjęcia wzišłem żółtš i czerwonš żarówkę, a ze stołu pamiętnik uwodziciela. Wróciłem na górę i ze ciany zabrałem dyplom Franka. W ciemni przykręciłem czerwonš żarówkę, a na miejsce na zdjęcia położyłem nagrodę Franka. Znalazłem się w jakim podziemnym tunelu. Znalazłem drewniane drzwi i wszedłem do rodka. Otworzyłem metalowš szafkę i puciłem w ruch mechanizm. 



Zgłoś jeśli naruszono regulamin