original-version-informatyka-europejczyka-zeszyt-cwiczen-dla-gimnazjum-edycja-windows-vista-linux-ubuntu-ms-office-2007-openofficeorg_iecwgv.pdf
(
9825 KB
)
Pobierz
666144607 UNPDF
Informatyka Europejczyka.
Zeszyt æwiczeñ dla gimnazjum.
Edycja: Windows Vista,
Linux Ubuntu, MS Office 2007,
OpenOffice.org
Autor: Jolanta Pañczyk
ISBN: 978-83-246-2302-0
Format: 168x237, stron: 104
Dziêki ksi¹¿ce
„
Informatyka Europejczyka. Podrêcznik dla gimnazjum. Edycja: Windows
Vista, Linux Ubuntu, MS Office 2007, OpenOffice.org. Wydanie II
”
pozna³eœ mo¿liwoœci
komputerów i przyk³ady ich u¿ycia podczas nauki, pracy i zabawy. Dowiedzia³eœ siê,
do czego mo¿na wykorzystaæ arkusz kalkulacyjny, edytor tekstu i bazê danych,
nauczy³eœ siê wyszukiwaæ informacje w internecie i przygotowywaæ prezentacje
multimedialne. Jednak umiejêtnoœæ korzystania z komputerów to przede wszystkim
wiedza praktyczna.
„
Informatyka Europejczyka. Zeszyt æwiczeñ dla gimnazjum. Edycja: Windows Vista, Linux
Ubuntu, MS Office 2007, OpenOffice.org
”
to doskona³e uzupe³nienie podrêcznika.
Znajdziesz tu ró¿norodne æwiczenia, dziêki którym powtórzysz i utrwalisz swoj¹ wiedzê
z zakresu informatyki. Potrzebna Ci bêdzie przy tym zarówno wiedza teoretyczna, jak
i praktyczna. Stoj¹ce przed Tob¹ zadania zwi¹zane s¹ z praktycznym wykorzystywaniem
systemu operacyjnego Windows Vista wraz z do³¹czonymi do niego aplikacjami,
a polegaj¹ miêdzy innymi na obróbce grafiki, przygotowywaniu dokumentów tekstowych
i arkuszy kalkulacyjnych oraz korzystaniu z internetu. Z tym zeszytem æwiczeñ nauczysz
siê tak¿e tworzyæ strony internetowe oraz opracowywaæ algorytmy rozwi¹zywania
bardziej skomplikowanych zadañ programistycznych.
Spis treści
Rozdział 1. Zastosowanie komputera w życiu codziennym ......... 5
Rozdział 2. Elementy zestawu komputerowego ........................... 13
Rozdział 3. System operacyjny, oprogramowanie ........................ 19
Rozdział 4. Podstawy graiki ........................................................... 29
Rozdział 5. Praca z edytorem tekstu .............................................. 37
Rozdział 6. Multimedia.................................................................... 49
Rozdział 7. Internet i sieci ............................................................... 57
Rozdział 8. Obliczenia w arkuszach kalkulacyjnych.................... 69
Rozdział 9. Bazy danych .................................................................. 79
Rozdział 10. Algorytmy i symulacje .............................................. 87
3
4
Podstawy
graiki
Rozdział
Ćwiczenie 4.1.
Napisz, co umożliwiają programy graficzne.
......................................................................................
......................................................................................
......................................................................................
......................................................................................
......................................................................................
Ćwiczenie 4.2.
Zaprojektuj na komputerze w dowolnym programie graficznym kartkę
okolicznościową, na przykład urodzinową.
Ćwiczenie 4.3.
Narysuj w dowolnym programie graficznym rysunek podobny do
poniższego. Pokoloruj go. Korzystaj z linii krzywej. Zwróć uwagę na
powtarzające się elementy. Zapisz rysunek pod nazwą
Motyl
w folde
-
rze
Dokumenty
.
30
Ćwiczenie 4.4.
Narysuj w programie Paint rysunek podobny do poniższego. Zapisz go
w plikach w wymienionych poniżej typach. Sprawdź i dopisz poniżej,
ile miejsca na dysku zajmuje ten rysunek w zależności od typu pliku,
w jakim został zapisany.
Dobierając odcienie zieleni, korzystaj z kolorów niestandardowych.
Mapa bitowa 24-bitowa (
*.bmp
) — ............................................
Mapa bitowa 256-kolorowa (
*.bmp
) — ........................................
Mapa bitowa 16-kolorowa (
*.bmp
) — .........................................
Mapa bitowa monochromatyczna (
*.bmp
) — ................................
JPG (
*.JPG
) — ....................................................................
GIF (
*.GIF
) — ......................................................................
TIFF (
*.TIFF
) — ...................................................................
Ćwiczenie 4.5.
Napisz, jakiego polecenia należy użyć w programie graficznym Paint,
aby został wyświetlony pasek narzędzi przedstawiony poniżej.
......................................................................................
31
Plik z chomika:
zsniewiadow
Inne pliki z tego folderu:
oryginal-informatyka-europejczyka-podrecznik-dla-szkoly-podstawowej-kl-iv-vi-edycja-windows-vista-linux-ubuntu-ms-office-2007-openofficeorg_podspw.pdf
(72409 KB)
original-version-informatyka-europejczyka-zeszyt-cwiczen-dla-gimnazjum-edycja-windows-vista-linux-ubuntu-ms-office-2007-openofficeorg_iecwgv.pdf
(9825 KB)
original-version-informatyka-europejczyka-poradnik-metodyczny-dla-gimnazjum_pomegi.pdf
(6064 KB)
original-version-informatyka-europejczyka-kolo-informatyczne-dla-gimnazjalistow_iekolg.pdf
(36679 KB)
original-version-informatyka-europejczyka-podrecznik-dla-szkoly-podstawowej-kl-iv-vi_popods.pdf
(48668 KB)
Inne foldery tego chomika:
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin