original-version-informatyka-europejczyka-zeszyt-cwiczen-dla-gimnazjum-edycja-windows-vista-linux-ubuntu-ms-office-2007-openofficeorg_iecwgv.pdf

(9825 KB) Pobierz
666144607 UNPDF
Informatyka Europejczyka.
Zeszyt æwiczeñ dla gimnazjum.
Edycja: Windows Vista,
Linux Ubuntu, MS Office 2007,
OpenOffice.org
Autor: Jolanta Pañczyk
ISBN: 978-83-246-2302-0
Format: 168x237, stron: 104
Dziêki ksi¹¿ce Informatyka Europejczyka. Podrêcznik dla gimnazjum. Edycja: Windows
Vista, Linux Ubuntu, MS Office 2007, OpenOffice.org. Wydanie II pozna³eœ mo¿liwoœci
komputerów i przyk³ady ich u¿ycia podczas nauki, pracy i zabawy. Dowiedzia³eœ siê,
do czego mo¿na wykorzystaæ arkusz kalkulacyjny, edytor tekstu i bazê danych,
nauczy³eœ siê wyszukiwaæ informacje w internecie i przygotowywaæ prezentacje
multimedialne. Jednak umiejêtnoœæ korzystania z komputerów to przede wszystkim
wiedza praktyczna.
Informatyka Europejczyka. Zeszyt æwiczeñ dla gimnazjum. Edycja: Windows Vista, Linux
Ubuntu, MS Office 2007, OpenOffice.org to doskona³e uzupe³nienie podrêcznika.
Znajdziesz tu ró¿norodne æwiczenia, dziêki którym powtórzysz i utrwalisz swoj¹ wiedzê
z zakresu informatyki. Potrzebna Ci bêdzie przy tym zarówno wiedza teoretyczna, jak
i praktyczna. Stoj¹ce przed Tob¹ zadania zwi¹zane s¹ z praktycznym wykorzystywaniem
systemu operacyjnego Windows Vista wraz z do³¹czonymi do niego aplikacjami,
a polegaj¹ miêdzy innymi na obróbce grafiki, przygotowywaniu dokumentów tekstowych
i arkuszy kalkulacyjnych oraz korzystaniu z internetu. Z tym zeszytem æwiczeñ nauczysz
siê tak¿e tworzyæ strony internetowe oraz opracowywaæ algorytmy rozwi¹zywania
bardziej skomplikowanych zadañ programistycznych.
666144607.050.png 666144607.051.png
Spis treści
Rozdział 1. Zastosowanie komputera w życiu codziennym ......... 5
Rozdział 2. Elementy zestawu komputerowego ........................... 13
Rozdział 3. System operacyjny, oprogramowanie ........................ 19
Rozdział 4. Podstawy graiki ........................................................... 29
Rozdział 5. Praca z edytorem tekstu .............................................. 37
Rozdział 6. Multimedia.................................................................... 49
Rozdział 7. Internet i sieci ............................................................... 57
Rozdział 8. Obliczenia w arkuszach kalkulacyjnych.................... 69
Rozdział 9. Bazy danych .................................................................. 79
Rozdział 10. Algorytmy i symulacje .............................................. 87
3
666144607.052.png 666144607.053.png 666144607.001.png 666144607.002.png 666144607.003.png 666144607.004.png 666144607.005.png 666144607.006.png 666144607.007.png 666144607.008.png 666144607.009.png 666144607.010.png
4
Podstawy
graiki
Rozdział
666144607.011.png 666144607.012.png 666144607.013.png 666144607.014.png 666144607.015.png 666144607.016.png 666144607.017.png 666144607.018.png 666144607.019.png 666144607.020.png 666144607.021.png 666144607.022.png 666144607.023.png
Ćwiczenie 4.1.
Napisz, co umożliwiają programy graficzne.
......................................................................................
......................................................................................
......................................................................................
......................................................................................
......................................................................................
Ćwiczenie 4.2.
Zaprojektuj na komputerze w dowolnym programie graficznym kartkę
okolicznościową, na przykład urodzinową.
Ćwiczenie 4.3.
Narysuj w dowolnym programie graficznym rysunek podobny do
poniższego. Pokoloruj go. Korzystaj z linii krzywej. Zwróć uwagę na
powtarzające się elementy. Zapisz rysunek pod nazwą Motyl w folde -
rze Dokumenty .
30
666144607.024.png 666144607.025.png 666144607.026.png 666144607.027.png 666144607.028.png 666144607.029.png 666144607.030.png 666144607.031.png 666144607.032.png 666144607.033.png 666144607.034.png 666144607.035.png
Ćwiczenie 4.4.
Narysuj w programie Paint rysunek podobny do poniższego. Zapisz go
w plikach w wymienionych poniżej typach. Sprawdź i dopisz poniżej,
ile miejsca na dysku zajmuje ten rysunek w zależności od typu pliku,
w jakim został zapisany.
Dobierając odcienie zieleni, korzystaj z kolorów niestandardowych.
Mapa bitowa 24-bitowa ( *.bmp ) — ............................................
Mapa bitowa 256-kolorowa ( *.bmp ) — ........................................
Mapa bitowa 16-kolorowa ( *.bmp ) — .........................................
Mapa bitowa monochromatyczna ( *.bmp ) — ................................
JPG ( *.JPG ) — ....................................................................
GIF ( *.GIF ) — ......................................................................
TIFF ( *.TIFF ) — ...................................................................
Ćwiczenie 4.5.
Napisz, jakiego polecenia należy użyć w programie graficznym Paint,
aby został wyświetlony pasek narzędzi przedstawiony poniżej.
......................................................................................
31
666144607.036.png 666144607.037.png 666144607.038.png 666144607.039.png 666144607.040.png 666144607.041.png 666144607.042.png 666144607.043.png 666144607.044.png 666144607.045.png 666144607.046.png 666144607.047.png 666144607.048.png 666144607.049.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin