Scenariusz zabawy karnawałowej
Temat:CZARODZIEJSKIE MOCE –bal karnawałowy dla dzieci.
Cele:· wytwarzanie miłej i radosnej atmosfery,· pokonywanie nieśmiałości,· wyrabianie pewności w siebie, wiary we własne siły,· rozwijanie inwencji muzycznej i ruchowej,· przeżywanie nastroju wyjątkowości i radości podczas zabawy,· kultywowanie zwyczaju zabaw karnawałowych,· integracja dzieci, rodziców i nauczycieli podczas wspólnej zabawy· kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie.
Miejsce: sala gimnastyczna
1. Powitanie dzieci – przebierańców przybyłych na bal.
2. Przywitanie przez wróżki ( nauczyciele w przebraniach )Witamy Was! My dobre wróżki jesteśmy dzisiaj wśród was.Przyniosłyśmy wam w darze czarodziejskie moce.Moce te rozbawią Was i umilą Wam dzisiaj czas.I wróżka – ma siostra to Klara – ona ciągle się o wszystko staraAby było sprawiedliwe i owocne.II wróżka – ma siostra to Anna, która zadba o to abyście wszyscyByli uśmiechnięci i mieli dobre chęci.III wróżka – ma siostra to Róża, która od czasu do czasu zaprosi wasDo swego królestwa pełnego słodkości i przeróżnychPyszności.IV wróżka – ja jestem wróżka Iwona i będę dbała o to aby cała salaByła ciągle roztańczonaA to nasz brat Leszek słynny czarodziej. Zaczaruje was teraz.Popatrzcie jak zmieniacie się w przeróżne stworzenia. Dalej bracie wymawiaj zaklęcie i wszystko gotowe już będzie:Czarodziej; ABRA – KANABRA – HOKUS MAROKUS.Proszę siostry do roboty! Dopóki macie w sobie pełno mocy, rozdawajcie je dzieciom aby dzisiaj znakomicie się bawiły i czasu zbędnie nie traciły! (wróżka Iwona)
3. ZABAWA ,,LUDZIE DO LUDZI” – dzieci tańczą w parach na hasło wróżki:· Ręce do rąk· Stopy do stóp· Plecy do pleców· Ludzie do ludzi – znajdujemy nowego partnera (wróżka Iwona)
4. MUZYCZNA LOTERYJKA – uczestnicy tańczą w rytm muzyki, na ciszęw muzyce ktoś z uczestników wyciąga z kapelusza czarodzieja los i tańczą wg instrukcji:· Tańczymy klaszcząc nad głową· Na palcach· Na jednym kolanie· Na pięcie· Prawa ręka w górę lewa na dole· Trzymamy się za nosy· Tańczymy na piętach ( wróżka Iwona)
4. KONKURS „ RYSOWANIE Z ZAMKNIĘTYMI OCZAMI”Do zadania przystępują 3 osoby z każdej klasy. Jedno z dzieci rysuje wesołego klauna ( przy pomocy podpowiadaczy). Rysuje tak długo jak słyszy muzykę. Wygrywa ta drużyna, która narysowała najładniejszego Klauna w całości. (wróżka Róża)
5. KONKURS „ SZYBKIEGO PICIA ORANŻADY”Do konkursu przystępuje 8 osób ( 2 z każdej klasy ). Kto najszybciej wypije ½ szklanki oranżady przez słomkę bez pomocy rąk
6. Taniec dowolny wg uznania dzieci. ( wróżka Klara)
7. KONKURS „ SZYBKIEGO JEDZENIA JABŁKA”Kto szybciej ugryzie jabłko zawieszone na nitce bez pomocy rąk (Czarodziej)
8. KONKURS NA NAJŁADNIEJSZY STRÓJ”. W trakcie muzyki Dziecko zasiada na tronie królewskim wcześniej przechodzi przez Królewską bramę ( przedstawia się ) – kiedy usłyszy muzykę ponownie – z godnością ustępuje miejsce następnej osobie. Dziecko siedząc na tronie królewskim otrzymuje od wróżek kotylion przynależności do czarodziejskiej krainy.
9. Poczęstunek dla dzieci.
10. KONKURS Z KRZESEŁKAMI – krzesła zostają ustawione w kole(16 osób – 4 z każdej klasy), dzieci tańczą wokół krzeseł, gdy ucichnie muzyka siadają. Dla jednego dziecka zabraknie krzesła, to dziecko odpada. (wróżka Anna)
11. TANIEC Z CZARODZIEJSKĄ LASECZKĄ – jedno dziecko w parze trzyma laseczkę. Po chwili kłania się innemu dziecku prosząc je do tańca, laseczkę przekazuje drugiemu dziecku. ( wróżka Klara)
12. KONKURS „ KTO ZE MNĄ ZATAŃCZY” – 6 dziewczyn, 6 chłopców. Chłopcy wychodzą z sali. Dziewczyny umawiają się z kim zatańczą. Chłopiec, który wchodzi musi odgadnąć z kim zatańczy. Jeżeli nie odgadnie wychodzi drugi raz z sali. Na końcu tańczą Zwycięskie pary. (wróżka Iwona)
13 KONKURS „ TANIEC NA GAZECIE W WORKACH”- dzieci w parach tańczą na gazecie. Najmniej zniszczona gazeta wygrywa. (wróżka Róża)
14. Taniec wg uznania dzieci.
15 TANIEC WĘŻA –dzieci trzymając się za ramiona tańczą w różnych kierunkach.
16 Zakończenie zabawy . Wróżki dziękują za wspaniałą zabawę i obiecują że wrócą za rok.
afoninas