KATECHEZA – KLASA III.
SCENARIUSZ
TEMAT : Kochać to czuwać z Jezusem – Modlitwa Pana Jezusa w Ogrójcu.
WIĄDĄCE CELE KATECHETYCZNE:
ü Poznanie prawdy o Jezusie modlącym się przed śmiercią.
ü Postawa zaufania Bogu w trudnych chwilach życia.
SZCZEGÓŁOWE CELE OPERACYJNE:
Wiedza: - Uczeń pamięta treść perykopy biblijnej o modlitwie w Ogrójcu
- Poda nazwy miejsca modlitwy Jezusa
- Rozumie na czym polegało spełnienie woli Ojca
Umiejętności: - Uczeń potrafi odnieść modlitwę Jezusa do trudnych chwil życia
Postawy: - Uczeń podejmuje modlitwę w trudnych chwilach życia
- Modli się w intencji osób przeżywających trudności
METODY :
ü praca w grupach
ü pogadanka
ü szyfrogram
ü medytacja obrazu
ü analiza tekstu biblijnego
POMOCE :
ü ilustracja tematyczna
ü kaseta AU
ü Pismo święte
ü świeca
I. Wprowadzenie do tematu.
Jest takie przysłowie „Jak trwoga to do Boga” – o czym ono mówi? (krótka pogadanka)
Modlitwa w trudnych chwilach życia jest bardzo ważna mówi nam ona o zaufaniu do Boga, o wierze w Jego moc. Pan Jezus uczy nas właśnie takiej postawy. On tak jak i my też przeżywał ciężkie chwile i również wtedy się modlił.
II. Rozwinięcie tematu.
Pan Jezus po Ostatniej Wieczerzy w czasie której pożegnał się ze swymi uczniami, był bardzo smutny i bał się. Zbliżał się czas Jego strasznej męki i śmierci. Wiedział o wszystkim co Go spotka, o całym cierpieniu, o boleściach, które zadadzą Mu ludzie, o ranach, rozrywającym bólu i odczuwał lęk. Wyszedł więc z Wieczernika i udał się na modlitwę.
- praca w grupach – uczniowie rozwiązują szyfrogram
Aby dowiedzieć się jak nazywało się miejsce, do którego udał się Pan Jezus musicie rozwiązać szyfrogram. W rozwiązaniu otrzymacie trzy nazwy tego samego miejsca.
A ♪
F *
K &
P א
W ©
Ó ♣
B ♫
G ☺
L ♦
R §
X ׃
Ł ▲
C ♥
H ¤
M ╪
S ◘
Y ┼
Ź ▬
D ╬
I ◙
N ٪
T ♠
Z ☼
Ż #
E ۵
J ÷
O ®
U ☻
V ٭
Ę ?
Ą ‼
Ć ↔
Ś «
Ń ₪
® ☺ § ♣ ╬ ® ♦ ◙ © ٪ ┼
prosze