SP-plan.doc

(479 KB) Pobierz
Temat: Poznajemy nowy przedmiot i pracownię informatyczną

 

Temat: Poznajemy nowy przedmiot i pracownię informatyczną

Liczba godzin lekcyjnych: 1

Rozdział w podręczniku

Przewidywane osiągnięcia uczniów

Czynności nauczyciela

Środki dydaktyczne

Ocena pracy uczniów

na poziomie wiadomości

na poziomie umiejętności

podstawowym

rozszerzonym

podstawowym

rozszerzonym

 

wiedzą, czego nauczą się na zajęciach z informatyki

wiedzą, w jaki sposób będą oceniani

wiedzą, jak korzystać z podręcznika

wiedzą, w jakim celu będzie im potrzebna płyta CD dołączona do podręcznika

poznają swoje stanowisko nauki i pracy

poznają i rozumieją regulamin pracowni informatycznej

wiedzą jak postępować w przypadku zagrożeń i wypadków

 

potrafią korzystać z podręcznika, rozpoznając jego poszczególne elementy: rozdziały, podrozdziały, sprawdź czy potrafisz, chcesz wiedzieć więcej itp.

przestrzegają regulaminu pracowni

 

przeprowadza rozmowę na temat nazwy przedmiotu „Informatyka” oraz możliwości wykorzystania komputerów w domu i szkole, aktywizując uczniów

rozmawia z uczniami o zasadach zachowania się i pracy w pracowni informatycznej oraz przedstawia regulamin pracowni, tłumacząc znaczenie i zasadność poszczególnych jego punktów

opisuje uczniom podręcznik, zwracając uwagę na jego charakterystyczne cechy

pokazuje zawartość płyty CD oraz informuje o jej przeznaczeniu

 

 

 

komputer z rzutnikiem multimedialnym lub dużym monitorem, podręcznik (jego prezentacja)

Można postawić kilka ocen za aktywność w czasie dyskusji; zachęci to uczniów do brania czynnego udziału w następnych zajęciach.

Plan wynikowy zajęć odbywających się w jednym roku szkolnym w wymiarze 2x36 godzin

Temat: Życie wśród komputerów 

Liczba godzin lekcyjnych: 1

Rozdział w podręczniku

Przewidywane osiągnięcia uczniów

Czynności nauczyciela

Środki dydaktyczne

Ocena pracy uczniów

na poziomie wiadomości

na poziomie umiejętności

podstawowym

rozszerzonym

podstawowym

rozszerzonym

1.2.

wiedzą, że mikrokomputery i mikroprocesory pracują w wielu różnych urządzeniach, na przykład: pralkach, samochodach, telewizorach itp.

– wymieniają elementy komputera odpowiadające za wprowadzanie i wyprowadzanie informacji oraz poleceń

wiedzą jak komputery zmieniły życie i pracę ludzi

wiedzą jak wyglądał i nazywał się pierwszy komputer elektroniczny i czym różnił się od współczesnych komputerów

– wymieniają nazwy najpopularniejszych systemów operacyjnych

zna nazwy najważniejszych elementów komputera

wiedzą, na czym polega legalność systemu operacyjnego i rozumie konieczność stosowania takich systemów

znają znaczenie systemu operacyjnego dla komputera

wiedzą, jak jest zbudowany i jak działa komputer oraz czym się różni od innych urządzeń elektronicznych

rozumie znaczenie używania legalnych programów komputerowych

– odróżniają urządzenia wejścia od wyjść w komputerze

– odróżniają system Windows od systemu Linux po wyglądzie jego pulpitu oraz ikon

rozumie przykład prostego programu z rozdziału 1.1. podręcznika

znają różnice napędów optycznych

 

 

wskazują i nazywa poszczególne elementy komputera

wskazują na obudowie komputera odpowiednią nalepkę potwierdzającą legalność systemu Windows

 

interpretują prosty program z rozdziału 1.1.

 

 

przedstawia za pomocą prezentacji medialnej zastosowanie komputerów w różnych urządzeniach elektronicznych

przeprowadza krótką rozmowę z uczniami na temat „Jak komputery zmieniły życie i pracę ludzi?”, uwzględniając łączność, komunikację, wymianę danych, bankomaty itp.; na koniec dyskusji wskazuje różnice w budowie, mocy i wielkości pierwszych komputerów elektronicznych oraz współczesnych PC

prezentuje na działającym komputerze jego elementy, nazywając je i tłumacząc rolę, jaką spełniają (forma pokazu za pośrednictwem kamery USB i rzutnika)

wspólnie z uczniami ustala, które z urządzeń komputera są wejściowymi, a które wyjściowymi, pokazuje to na przykładzie

omawia rolę systemu operacyjnego, odwołując się do przykładów z życia; podkreśla wagę legalności systemu jako integralnej części komputera

prezentuje wygląd pulpitu systemów Windows i Linux, korzystając ze slajdów prezentacji

komputer z rzutnikiem multimedialnym lub dużym monitorem,

podręcznik, kamera USB

Nauczyciel ocenia aktywność uczniów w czasie dyskusji.

 


Temat: Czy ikony komputerowe to obrazy? Co wspólnego z komputerem mają szafa i biurko?

Liczba godzin lekcyjnych: 2

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin