¨ GRIFFITH
W Biographie 1908 – 1913
„Nieubłagane morze” (1910) – zdjęcia plenerowe rybaków wypływających na morze
„Dwie sieroty” (1921) – masowe sceny rewolucji francuskiej
è głębia planów i bogactwo szczegółów, wprowadzenie zmiennych planów zbliżeń
„Przyjaciele” – po raz pierwszy zbliżenie – Mary Pickford
‘kółko z myślami’ – pokazywanie myśli bohaterów za pomocą podwójnej ekspozycji – kółko w kącie kadru
Henry Marvin – szef Griffitha w Biographie
„The Moving Picture World and View Photographer” – od 1907;całokształt spraw przemysłu filmowego, eksploatacja filmów, technika, aktorstwo
„The New York Dramatic Mirror” - od 1897 zajmuje się amerykańskim teatrem, a od 1908 stały dział filmowy à recenzowanie filmów, rozważania na temat bardzo unikalnych problemów estetycznych – dramaturgia i aktorstwo; „Unifikacja”, „Za blisko kamery”, „Obcinanie nóg” – krytyczne artykuły; „Geniusz !” – pochwały za wysoki poziom artystyczny filmów.
„Photoplay Magazine” (1920) – „Wie pan, te zbliżenia „Złamanej lilii” były tak nieostre, że musiałem je prawie wszystkie powycinać.
„Oczyma czarnoskórego” (1909) – Indianie-problemowo; obraz kapitulacji Indian pod naporem siły białych.
„Narodziny narodu” (1915) - Tendencyjnie
„Spekulant zbożowy” (1909) – Na podstawie Franka Norrisa („Handel zbożem” – nowela naturalistyczna i powieść „Ośmiornica” 1901 – 1903); ukazanie problemu poprzez trzy kontrastujące i dopełniające się myślowo fakty ekonomiczno-społeczne (farmer – robotnicy – spekulanci)
„Lichwiarz” (1910) – wzmocniony biblijnymi wersetami
„Czyż życie nie jest piękne ?” (1924) – Historia pary ubogich kochanków w objętych inflacja powojennych Niemczech
Alexa_89