GRIFFITH.doc

(23 KB) Pobierz

¨       GRIFFITH

W  Biographie 1908 – 1913

„Nieubłagane morze”              (1910) – zdjęcia plenerowe rybaków wypływających na morze

„Dwie sieroty”                             (1921) – masowe sceny rewolucji francuskiej

è głębia planów i bogactwo szczegółów, wprowadzenie zmiennych planów  zbliżeń

„Przyjaciele” – po raz pierwszy zbliżenie – Mary Pickford

‘kółko z myślami’ – pokazywanie myśli bohaterów za pomocą podwójnej ekspozycji – kółko w kącie kadru

 

Henry Marvin – szef Griffitha w Biographie

 

KRYTYKA FILMOWA

 

„The Moving Picture World and View Photographer” – od 1907;całokształt spraw przemysłu filmowego, eksploatacja filmów, technika, aktorstwo

 

„The New York Dramatic Mirror” - od 1897 zajmuje się amerykańskim teatrem, a od 1908 stały dział filmowy à recenzowanie filmów, rozważania na temat bardzo unikalnych problemów estetycznych – dramaturgia i aktorstwo; „Unifikacja”, „Za blisko kamery”, „Obcinanie nóg” – krytyczne artykuły; „Geniusz !” – pochwały za wysoki poziom artystyczny filmów.

 

„Photoplay Magazine” (1920) – „Wie pan, te zbliżenia  „Złamanej lilii” były tak nieostre, że musiałem je prawie wszystkie powycinać.

 

TWÓRCA DRAMATU SPOŁECZNEGO

 

„Oczyma czarnoskórego”              (1909) – Indianie-problemowo; obraz kapitulacji Indian pod naporem siły białych.

„Narodziny narodu”                            (1915) - Tendencyjnie

„Spekulant zbożowy”              (1909) – Na podstawie Franka Norrisa („Handel zbożem” – nowela naturalistyczna i powieść „Ośmiornica” 1901 – 1903); ukazanie problemu poprzez trzy kontrastujące i dopełniające się myślowo fakty ekonomiczno-społeczne (farmer – robotnicy – spekulanci)

„Lichwiarz”                            (1910) – wzmocniony biblijnymi wersetami

„Czyż życie nie jest piękne ?              (1924) – Historia pary ubogich kochanków w objętych inflacja powojennych Niemczech

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin