Wybrane metody i formy pracy z uczniem zdolnym.pdf
(
454 KB
)
Pobierz
Microsoft PowerPoint - Wybrane metody i formy pracy z uczniem zdolnym.ppt
Wybranemetody
iformypracy
zuczniemzdolnym
O
ś
rodekRozwojuEdukacji,
rodekRozwojuEdukacji,
1
Zespó
ł
ł
ds.budowaniaKSWZiT,
ds.budowaniaKSWZiT,
CODN2009r.
CODN2009r.
Zesp
Proponowaneformypracy
począwszy od klas i szkół dla
uzdolnionych, poprzez specjalne
programyiindywidualnytokpracy,
do wielopoziomowego nauczania
wtypowychzespołachklasowych
O
ś
rodekRozwojuEdukacji,
rodekRozwojuEdukacji,
2
Zespó
ł
ł
ds.budowaniaKSWZiT,
ds.budowaniaKSWZiT,
CODN2009r.
CODN2009r.
Zesp
Formypracyorganizacyjnej:
1. Wzbogacanie
Polega na przystosowaniu nauczania do
moŜliwości intelektualnych ucznia.
Zwiększamy intensywność jego pracy,
poszerzamy zakres wiedzy (wzbogacanie
pionowe), dostarczamy w trakcie nauki
większej liczby zadań o tym samym
poziomietrudności(wzbogacaniepoziome).
O
ś
rodekRozwojuEdukacji,
rodekRozwojuEdukacji,
3
Zespó
ł
ł
ds.budowaniaKSWZiT,
ds.budowaniaKSWZiT,
CODN2009r.
CODN2009r.
Zesp
2. Akceleracja(przyspieszenie).
ã
wcześniejszerozpoczynanienauki,
ã
podwójnapromocja(przeskakiwaniaklas)
ã
szybszeprzerabianiemateriału
ã
systemnauczaniabezklasowego,
ã
wcześniejsze kończenie szkoły
i przechodzenie na następny szczebel
nauczania.
Teformypracysą odpowiedniedladzieci
dojrzałychemocjonalnie,
społecznieifizycznie
O
ś
rodekRozwojuEdukacji,
rodekRozwojuEdukacji,
4
Zespó
ł
ł
ds.budowaniaKSWZiT,
ds.budowaniaKSWZiT,
CODN2009r.
CODN2009r.
Zesp
3. Grupowanie
a)
wg poziomu zdolności.
Kryterium IQ oraz poziom umiejętności
szkolnych.
Zajęcia z róŜnych przedmiotów odbywają się
równocześnie.KaŜdynauczycielprowadzizajęcia
na róŜnym poziomie, a uczniowie wybierają
nauczyciela w zaleŜności od umiejętności.
Podstawowy zarzut zbytnie podkreślenie
róŜnic indywidualnych oraz zmniejszenie
efektywności
nauczania
w
grupach
jednorodnych.
O
ś
rodekRozwojuEdukacji,
rodekRozwojuEdukacji,
5
Zespó
ł
ł
ds.budowaniaKSWZiT,
ds.budowaniaKSWZiT,
CODN2009r.
CODN2009r.
Zesp
Plik z chomika:
marzena_kaszowska
Inne pliki z tego folderu:
Model pracy z uczniem szczególnie uzdolnionym.pdf
(3103 KB)
Wybrane programy i projekty dotyczace ucznia zdolnego 1.pdf
(109 KB)
Wybrane metody i formy pracy z uczniem zdolnym.pdf
(454 KB)
Definicje zdolności, talenty, uzdolnienia.pdf
(219 KB)
Inne foldery tego chomika:
ADHD
Artykuły, referaty,pozycje ksiązkowe
AUTYZM
autyzm(1)
Diagnoza, obserwacja
Zgłoś jeśli
naruszono regulamin