Wybrane metody i formy pracy z uczniem zdolnym.pdf

(454 KB) Pobierz
Microsoft PowerPoint - Wybrane metody i formy pracy z uczniem zdolnym.ppt
Wybranemetody
iformypracy
zuczniemzdolnym
O ś rodekRozwojuEdukacji,
rodekRozwojuEdukacji,
1
Zespó ł ł ds.budowaniaKSWZiT,
ds.budowaniaKSWZiT,
CODN2009r.
CODN2009r.
Zesp
677062248.032.png 677062248.033.png 677062248.034.png 677062248.035.png 677062248.001.png 677062248.002.png 677062248.003.png
Proponowaneformypracy
począwszy od klas i szkół dla
uzdolnionych, poprzez specjalne
programyiindywidualnytokpracy,
do wielopoziomowego nauczania
wtypowychzespołachklasowych
O ś rodekRozwojuEdukacji,
rodekRozwojuEdukacji,
2
Zespó ł ł ds.budowaniaKSWZiT,
ds.budowaniaKSWZiT,
CODN2009r.
CODN2009r.
Zesp
677062248.004.png 677062248.005.png 677062248.006.png 677062248.007.png 677062248.008.png 677062248.009.png 677062248.010.png
Formypracyorganizacyjnej:
1. Wzbogacanie
Polega na przystosowaniu nauczania do
moŜliwości intelektualnych ucznia.
Zwiększamy intensywność jego pracy,
poszerzamy zakres wiedzy (wzbogacanie
pionowe), dostarczamy w trakcie nauki
większej liczby zadań o tym samym
poziomietrudności(wzbogacaniepoziome).
O ś rodekRozwojuEdukacji,
rodekRozwojuEdukacji,
3
Zespó ł ł ds.budowaniaKSWZiT,
ds.budowaniaKSWZiT,
CODN2009r.
CODN2009r.
Zesp
677062248.011.png 677062248.012.png 677062248.013.png 677062248.014.png 677062248.015.png 677062248.016.png 677062248.017.png
2. Akceleracja(przyspieszenie).
ã wcześniejszerozpoczynanienauki,
ã podwójnapromocja(przeskakiwaniaklas)
ã szybszeprzerabianiemateriału
ã systemnauczaniabezklasowego,
ã wcześniejsze kończenie szkoły
i przechodzenie na następny szczebel
nauczania.
Teformypracysą odpowiedniedladzieci
dojrzałychemocjonalnie,
społecznieifizycznie
O ś rodekRozwojuEdukacji,
rodekRozwojuEdukacji,
4
Zespó ł ł ds.budowaniaKSWZiT,
ds.budowaniaKSWZiT,
CODN2009r.
CODN2009r.
Zesp
677062248.018.png 677062248.019.png 677062248.020.png 677062248.021.png 677062248.022.png 677062248.023.png 677062248.024.png
3. Grupowanie
a) wg poziomu zdolności.
Kryterium IQ oraz poziom umiejętności
szkolnych.
Zajęcia z róŜnych przedmiotów odbywają się
równocześnie.KaŜdynauczycielprowadzizajęcia
na róŜnym poziomie, a uczniowie wybierają
nauczyciela w zaleŜności od umiejętności.
Podstawowy zarzut zbytnie podkreślenie
róŜnic indywidualnych oraz zmniejszenie
efektywności
nauczania
w
grupach
jednorodnych.
O ś rodekRozwojuEdukacji,
rodekRozwojuEdukacji,
5
Zespó ł ł ds.budowaniaKSWZiT,
ds.budowaniaKSWZiT,
CODN2009r.
CODN2009r.
Zesp
677062248.025.png 677062248.026.png 677062248.027.png 677062248.028.png 677062248.029.png 677062248.030.png 677062248.031.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin