We are planning a trip to London.doc

(156 KB) Pobierz
Scenariusz lekcji języka angielskiego w klasie III licealnej w pracowni internetowej

Scenariusz lekcji języka angielskiego w klasie III licealnej w pracowni internetowej

We are planning a trip to London

Lekcja odbywa się w pracowni komputerowej z wykorzystaniem Internetu

Cele:

·         stworzenie uczniom możliwości i zachęcenie ich do kontaktu z autentycznym materiałem językowym;

·         nauczenie uczniów wyszukiwania potrzebnych informacji.

Pomoce:

·         ksera mapki Londynu, widokówki, piłeczka, mikrofon

Contents:

I. Warm-up

Nauczyciel zadaje pytania:

1.     Have you ever been to London?

2.     What was it like? Would you like to go there?

3.     Why? Why not?

4.     What attractions are worth seeing?

II. Ćwiczenie 1

Rozdając mapki Londynu (załącznik 1) nauczyciel prosi, aby uczniowie zna-leźli na nich miejsca, które wymieniali. Następnie mówi:

"If you want to plan a trip to London you must remember about certain things. Trip planning requires understanding of what attractions are near each other to avoid bouncing around the country side like a billiard ball" (tutaj nauczyciel rzuca piłeczkę).

Nauczyciel informuje uczniów, że na tej lekcji zaplanujemy sobie wycieczkę do Londynu. Prosi ich o włączenie komputerów, uruchomienie przeglądarki i wpisanie adresu internetowego: http://www.planetware.com/. Następnie wydaje polecenia:

1.     Click LONDON;

2.     Click SITE RELATION TREES.

Następnie prosi o wyszukanie informacji dotyczących miejsc, które wybrali, zapisując polecenia na tablicy.

Find:

·         address of a place you want to visit;

·         opening hours;

·         admission;

·         nearest underground stations;

·         what is interesting in there?

Po czym uczniowie pracują z komputerami, wykonując zadanie. Nauczyciel nadzoruje pracę pomagając uczniom indywidualnie. Uczniowie, którzy wykonają polecenia przed wyznaczonym czasem mogą obejrzeć sobie zdjęcia odwiedzanych miejsc lub też oglądają widokówki z Londynu przygotowane przez nauczyciela.

III. Ćwiczenie 2

Następnym etapem jest praca w parach. Jeden uczeń jest reporterem szkolnej gazetki Willy-Nilly, drugi udziela wywiadu. Uczniowie wyobrażają sobie, że właśnie odwiedzili to miejsce i opowiadają o nim zachęcając rozmówcę do jego odwiedzenia. Wcześniej nauczyciel przygotowuje mikrofon lub jego atrapę.

Uwaga:
W pary łączymy tych uczniów, którzy wybrali różne miejsca do zwiedzania.

IV. Ćwiczenie 3

Nauczyciel prosi uczniów o wysłanie pocztą internetową, na adres gazetki szkolnej Willy-Nilly e-mail z pozdrowieniami, oczywiście w j. angielskim, i załącznikiem w postaci fotografii z odwiedzanych miejsc.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 1

Opracowanie: Urszula Tokarska-Łokić

 

1

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin