Scenariusz lekcji języka angielskiego w klasie III licealnej w pracowni internetowej
Lekcja odbywa się w pracowni komputerowej z wykorzystaniem Internetu
Cele:
· stworzenie uczniom możliwości i zachęcenie ich do kontaktu z autentycznym materiałem językowym;
· nauczenie uczniów wyszukiwania potrzebnych informacji.
Pomoce:
· ksera mapki Londynu, widokówki, piłeczka, mikrofon
Nauczyciel zadaje pytania:
1. Have you ever been to London?
2. What was it like? Would you like to go there?
3. Why? Why not?
4. What attractions are worth seeing?
Rozdając mapki Londynu (załącznik 1) nauczyciel prosi, aby uczniowie zna-leźli na nich miejsca, które wymieniali. Następnie mówi:
"If you want to plan a trip to London you must remember about certain things. Trip planning requires understanding of what attractions are near each other to avoid bouncing around the country side like a billiard ball" (tutaj nauczyciel rzuca piłeczkę).
Nauczyciel informuje uczniów, że na tej lekcji zaplanujemy sobie wycieczkę do Londynu. Prosi ich o włączenie komputerów, uruchomienie przeglądarki i wpisanie adresu internetowego: http://www.planetware.com/. Następnie wydaje polecenia:
1. Click LONDON;
2. Click SITE RELATION TREES.
Następnie prosi o wyszukanie informacji dotyczących miejsc, które wybrali, zapisując polecenia na tablicy.
Find:
· address of a place you want to visit;
· opening hours;
· admission;
· nearest underground stations;
· what is interesting in there?
Po czym uczniowie pracują z komputerami, wykonując zadanie. Nauczyciel nadzoruje pracę pomagając uczniom indywidualnie. Uczniowie, którzy wykonają polecenia przed wyznaczonym czasem mogą obejrzeć sobie zdjęcia odwiedzanych miejsc lub też oglądają widokówki z Londynu przygotowane przez nauczyciela.
Następnym etapem jest praca w parach. Jeden uczeń jest reporterem szkolnej gazetki Willy-Nilly, drugi udziela wywiadu. Uczniowie wyobrażają sobie, że właśnie odwiedzili to miejsce i opowiadają o nim zachęcając rozmówcę do jego odwiedzenia. Wcześniej nauczyciel przygotowuje mikrofon lub jego atrapę.
Uwaga:W pary łączymy tych uczniów, którzy wybrali różne miejsca do zwiedzania.
Nauczyciel prosi uczniów o wysłanie pocztą internetową, na adres gazetki szkolnej Willy-Nilly e-mail z pozdrowieniami, oczywiście w j. angielskim, i załącznikiem w postaci fotografii z odwiedzanych miejsc.
Opracowanie: Urszula Tokarska-Łokić
1
netcat