Typowe wesele.doc

(28 KB) Pobierz
Scenariusz lekcji oparty o oryginalny materiał filmowy

Scenariusz lekcji oparty o oryginalny materiał filmowy

"Typowe" wesele

(lekcja video - w oparciu o 12-minutową scenę z filmu M. Newela "Cztery wesela i pogrzeb", film w wersji oryginalnej)

Cele lekcji:

·         ćwiczenia w rozumieniu ze słuchu

·         ćwiczenia w mówieniu

·         poszerzanie wiadomości uczniów o zwyczaje w krajach anglojęzycznych

·         poszerzenie zakresu słownictwa uczniów

·         uczenie tolerancji i akceptacji innych zwyczajów

1.       Nauczyciel rozpoczyna lekcję od zadawania pytań uczniom, w jakich uroczystościach weselnych uczestniczyli, jak one wyglądały, gdzie się odbywały, jakie znają zwyczaje weselne, czy pamiętają jakieś nieoczekiwane wydarzenia, które miały miejsce w trakcie ceremonii ślubnej

2.       Następnie uczniowie mają za zadanie uzupełnić "chmurki", które przedstawiają (w czterech kategoriach) rzeczy związane ze ślubem: wydarzenia, symbole, ubrania, ludzie


 

3.       Następnie uczniowie oglądają scenę z filmu, a później komentują to, co zobaczyli:
co z ich "chmurek" pojawiło się w filmie, co było inne, nietypowe

4.       Uczniowie oglądają fragment ponownie. Ich zadaniem jest znalezienie odpowiedzi na pytanie: kto, kiedy, w jakich okolicznościach powiedział następujące słowa:

·         like a big meringue

·         lawfully joined together

·         holy matrimony

·         till death do us part

·         great hat

·         I can't smile without you

·         do you promise to love her, comfort her, honour and keep her in sickness and in health?

·         let him speak now

·         splendid

·         like a sounding brass

5.       Nauczyciel sprawdza informacje z uczniami, w razie potrzeby komentuje i uzupełnia

6.       Jako zadanie domowe uczniowie mają (w formie tabelki) przygotować porównanie zwyczajów i ceremonii ślubnych w Polsce i w Wielkiej Brytanii (podobieństwa, różnice)

Opracowanie: Beata Jaworska

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin