Celem lekcji jest prezentacja skutecznych metod zapamiętywania słownictwa z zakresu FOOD, uczenie strategii skutecznego komunikowania się, doskonalenie sprawności mówienia i utrwalenie podstawowych struktur związanych z porozumiewaniem się w restauracji fast food, a także rozwijanie w uczniach poczucia własnej wartości i wiary we własne możliwości językowe oraz wdrażanie do pracy ze słownikiem dwujęzycznym.Omawianą przeze mnie jednostkę lekcyjną powinno poprzedzić wprowadzenie słownictwa z zakresu jedzenie (FOOD) na poziomie klasy czwartej. Ponieważ temat zajęć zawęża zagadnienie do FAST FOOD, proponuję uprzednie zapoznanie uczniów z terminologią: juice, a glass (bottle) of Coke, milkshake, mineral water, fries, tea, coffee, salad, chicken nuggets, hamburger, cheeseburger, mustard, tuna sandwich, hot dog, apple pie, cheese cake, ice-cream, doughnut, ketchup.Podręcznik Brainwaves 1 wprowadza również we wcześniejszych unitach zwroty: "I WANT", "I DO NOT WANT","I LIKE / DO NOT LIKE","HOW MUCH IS...", "CAN I HAVE?", "HERE YOU ARE". Proponuję rozszerzyć je o "WOULD YOU LIKE?", "HOW ABOUT?"...Słówka, zwroty i wyrażenia pojawią się jednak w aktywnym słownictwie uczniów, jeśli spróbują stosować je w scenkach i podczas pracy w grupach, którą należy zastosować podczas niniejszej jednostki lekcyjnej.Przebieg lekcji:
1. Losowy przydział uczniów do poszczególnych grup cztero lub pięcioosobowych, z których dzieci powinny wyłonić lidera, dokonującego przydziału zadań i czuwającego nad przebiegiem pracy.
2. Wezwanie liderów do nauczyciela w celu odebrania kopert z zadaniami numer 1 i 2.
3. Wykonywanie zadań przez grupy.
4. Prezentacja efektów pracy grup.
5. Zadanie numer 3.
6. Prezentacja scenek.
7. Zadanie pracy domowej: Ułóż jadłospis na dzisiejszy podwieczorek.
ZADANIA DLA GRUP
Zanim wykonacie zadania 1 i 2 divide your groupinto two pairs.Jedna para wykonuje zadanie numer 1, a druga w tymczasie zajmuje się zadaniem numer 2.Macie 10 minut.Zadanie numer 1 Ułóżcie krótkie menu dla własnej fast food restaurant. Zapiszcie nazwy napojów, potraw, posiłków. Nie zapominajcie o podaniu cen.Zadanie numer 2Ułóżcie w całość podane zdania i zwroty.YOU / CAN/ I / HELP ? ............................................................WHAT/ FOR YOU/ CAN I DO/ ?....................................................DO/ WANT/ YOU/ WHAT /?............................................................I/ LIKE/ DON`T/ SANDWICHES. ..................................................?/ MUCH/ HOW/ IS IT/ ...................................................................ELSE?/ ANYTHING ........................................................................3 POUNDS/ IT IS/ 95 PENCE. .......................................................Zadanie numer 3Przygotujcie krótką scenkę w restauracji fast food. Jedno z was jest sprzedawcą, drugie rodzicem, zaś dwoje pozostałych to dzieci. możecie wykorzystać efekty swej pracy nad zadaniami numer 1 i 2.
netcat