Opracowała Beata Biela
KONSPEKT LEKCJI Z GIMNASTYKI KOREKCYJNEJ
WADA: Skolioza.
TEMAT: Elongacja Kręgosłupa.
CEL: Wydłużanie kręgosłupa w różnych pozycjach.
WIEK: 6 lat
LICZBA ĆWICZĄCYCH: 7
MIEJSCE ĆWICZEŃ : sala gimnastyczna
CZAS TRWANIA: 30 min.
POMOCE: laski, woreczki, ławeczki, skrzynia, książki, numerki, muzyka, drabinki.
Tok lekcji
Cel ćwiczenia
Opis ćwiczenia
Dozowanie
Uwagi metodyczno-organizacyjne
I.Część
wstępna :
1.Zorganizowa-
nie grupy i sprawdzenie gotowości do zajęć.
2. Motywacja do udziału w zajęciach.
3. Zabawa ożywiająca „Berek-most”.
4. Ćw. oddechowe.
Czynności organizacyjno-porządkowe.
Nastawienie do ćwiczeń.
Ożywienie grupy. Rozciąganie mm prostownika grzbietu odcinka lędźwiowego.
Wzmocnienie mm oddechowych, zwiększanie ruchomości kl.piersiowej. Rozciąganie kręgosłupa.
Zbiórka. Powitanie i sprawdzenie obecności. Pobranie przyborów, rozmieszczenie ich na sali.
Podanie zadań lekcji.
Uczestnicy zabawy uciekają przed goniącym ich „berkiem”. Osoba złapana, np. przez dotknięcie, zamienia się w most, tzn. przyjmuje pozycję w skłonie podpartym (na czworakach z nogami wyprostowanymi).
Osoby chcące uratować mosty muszą przejść pod nimi.
P.w.- siad klęczny, RR wzdłuż ciała.
Ruch- wdech-ręce do góry;
Wydech- rr w dół za siebie (dłonie stykają się).
Ruch dodatkowy-skłon w przód przy wydechu.
/pozycja Bali-Yoga/
2 min.
1 min.
3-4x
Zwrócenie uwagi na bezpieczeństwo podczas ćwiczeń.
Zmiana „berka”.
Wdech-nosem, wydech-ustami, dwa razy dłuższy od wdechu.
II. Część
główna :
1.Ćw. ramion i nóg.
2. Ćw. mm grzbietu .
3.Ćw. rozciągające mm klatki piersiowej.
4. Ćw. mm grzbietu .
5. Ćw. mm pośladkowych.
6. Ćw. oddechowe.
7. Ćw. mm brzucha .
8. Ćw. oddechowe .
9. Ćw. antygrawita-
cyjne .
10. Ćw. mm brzucha na przyrządach.
11. Rozciąganie mm grzbietu na przyrządach.
12. Zwis czynny .
13. Ćw. mm pośladkowych .
Ćw. elongacyjne zwiększające ruchomość obręczy barkowej i nóg. Ćw. korekcyjne połączone z zabawą przy muzyce.
Wzmocnienie mm grzbietu.
Elongacja kręgosłupa. Rozciąganie mm piersiowych.
Wzmocnienie mm prostownika grzbietu i mm karku, mm pośladkowych oraz mm ściągających łopatki.
Wzmocnienie mm pośladkowych.
Wzmocnienie mm oddechowych.
Wzmocnienie mm brzucha, rozciąganie mm piersiowych.
Wzmocnienie mm oddechowych, mm prostownika grzbietu.
Utrzymanie prawidłowej postawy (skorygowanego kręgosłupa i głowy) w warunkach dodatkowego obciążenia osiowego.
Elongacja kręgosłupa. Wzmacnianie mm brzucha, mm grzbietu, ściągających łopatki.
Rozciąganie mm grzbietu. Wzmacnianie mm ściągających łopatki, mm pośladkowych.
Elongacja kręgosłupa.
Wzmocnienie mm pośladkowych .
Dzieci wykonują ćwiczenia przy rytmicznej muzyce, naśladując ruchy n-la :
1.P.w.- stanie w postawie skorygowanej.
Ruch – krążenia RR oburącz oburącz w przód.
2.P.w.-j.w.
Ruch – krążenia RR oburącz oburącz w tył.
3.P.w. – j.w.
Ruch – rytmiczny ruch NN(bioder) bioder jednoczesnym ćwiczeniem RR w rytmie:
1,2 – „skrzydełka”
3,4 - wyrzut RR w górę
5,6 – „skrzydełka”
7,8 – wyprost RR w dół.
P.w. – leżenie przodem, ręce wyprostowane trzymają laskę, pod brodą woreczek.
Ruch – unoszenie rąk z laską w górę, broda przytrzymuje woreczek, nogi lekko uniesione w górę, wzrok skierowany na podłogę.
P.w. – siad klęczny (pozycja niska Klappa).
Ruch – maksymalne wyciągnięcie rąk po podłodze w przód („ukłon japoński”),wytrzymać ok.3 sek.
P.w. – siad prosty, ręce wzdłuż tułowia.
Ruch – skręty T w tył przez ramię, przejście do podporu przodem. Ciało wsparte na prostych rękach. Przejście i powrót do pozycji wyjściowej.
P.w. – leżenie przodem, RR na pośladkach, czoło przylega do podłogi.
Ruch – oderwanie prostych NN od podłoża na wysokość 5cm.
P.w. – klęk- prawa noga odwiedziona w bok na niej ułożona RR prawa, druga RR wzdłuż T.
Ruch – uniesienie ręki wyprostowanej wzdłuż T – wdech, wytrzymanie. Wydech – opuszczenie. Zmiana.
P.w. – siad prosty tyłem do drabinek, RR chwyt za dosiężny szczebel, woreczek między stopami.
Ruch – unoszenie NN z woreczkiem, wytrzymać.
P.w. – klęk podparty.
Ruch – wdech-wygięcie kręgosłupa (poz. Kota), wydech-kręgosłup opuszczamy ( do środka).
P.w.- stanie
Ruch- marsz z książką na głowie (wspięcie na palcach).
...
magdasenwicka